BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken met een UDS.

Woon je in het noorden van nl? Dan hoeft ie, als hij um maken kan/wil, niet opgestuurd worden nl...
 
Ik woon in Nieuwegein....dus als je vader hem wil maken, moet ie opgestuurd worden of ik kom hem ophalen. Mij maakt het niet uit.
 
Nou Xander, als de vader van Lin er 2 gemaakt heeft en je haalt ze op....mag je er 1 in Zeewolde afgeven, mooi op de terugweg ;)
 
ReneR zei:
Nou Xander, als de vader van Lin er 2 gemaakt heeft en je haalt ze op....mag je er 1 in Zeewolde afgeven, mooi op de terugweg ;)

Dat is geen probleem.....familie van mij woont in Nijkerk. Kan ik gelijk een familie bezoek inplannen :D. Nu alleen hopen dat Lin d'r vader ons wil helpen.
 
Vandaag weer verder met de UDS.....wat een klus zeg! Zodra mijn gsm opgeladen is zet ik er een foto op.

Een drum zonder coating heeft het voordeel dat je hem niet hoeft uit te branden......maar raak je de binnenkant met je handen aan krijg je meteen roestvorming. En het verwijderen van het verf op de buitenkant kost me een tijd. Bijna de hele dag bezig geweest en nog is ie niet klaar. Morgen maar weer verder......





Waar kan je de buitenkant het beste mee afnemen, voordat je begint met spuiten.
 
Morgen kan de UDS in ieder geval in de verf. Is dat klaar, alleen nu nog even kijken welke thermometer ik erop ga zetten. Zodra de kolenmand binnen is ga ik hem klaar maken voor de eerste ribrun :D.
 
EINDELIJK.......het schuren is bijna klaar. Zie plaatje :D, heeft even geduurt maar je hebt wel wat. Als het goed is kan ik hem zo al spuiten.

 
Ben erachter gekomen dat het bedienen van een spuitbus niet mijn ding is. Resultaat.....gedekt maar vlekkerig.

 
Weer een pakje binnen :D, de 2 roosters. Alleen is een van de twee niet goed, de handvat is gebogen... :(.


 
Nieuwe rooster komt eraan....klantenservice van fonq.nl is geweldig. Je stuurt ze een foto en ze sturen gewoon een nieuwe op.

Alleen nog een tegenvaller....ik heb de gaten waar de koppelingen in moeten een fractie te groot geboord. Nu moet ik iets verzinnen om dit op te vangen. Wie o wie kan mij helpen met het verzinnen van een oplossing. Ik ben bij de Hornbach, Praxis, Karwei, Gamma, Destil en fabory geweest. Daar heb ik gezocht naar sluitringen, connectiemoeren, plattemoeren, etc.

Voor de duidelijkheid zie foto. Op de foto zie je de koppeling (met bps schroefdraad), en de geboorde gat(moeilijk te zien...zit schilderstape achter) bij de bodem van het vat.

 
Ik zou het gat groter boren en een verloopstuk gebruiken. Ik weet niet welke maat je hebt, maar ze zijn bijna in alle maten te krijgen bij de ijzer handel. 
Foto-UAFA3BYO-D.jpg
 
Foto-JWDWLRCQ-D.jpg
 
xander1979 zei:
Ben erachter gekomen dat het bedienen van een spuitbus niet mijn ding is. Resultaat.....gedekt maar vlekkerig.

Zelfde "probleempje" heb ik ook. Valt nog lang niet mee met zo'n spuitbus. Ik laat het maar zo... :)
 
Meerdere dunne laagjes is beter dan ??n dikke ;)
 
Om je te grote gat op te lossen, plaatje staal er voor en achter met het juiste gat? ;)
Gewoon je eigen ringen maken....
 
Terug
Bovenaan Onderaan