BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken met een UDS.

xander1979

Vuurmaker
Berichten
58
Al een geruime tijd aan het denken hoe ik mijn UDS wil gaan maken. De drum had ik al gekocht, de rest moest ik nog uitzoeken/kopen. Ik heb vandaag de onderdelen gekocht ten behoeve van het luchttoevoer. Nu even kijken hoe ik foto's moet uploaden. Zodra ik dat weet, zet ik ze erop.
 
Spannend hoor.., ik ga deze volgen..., hoop deze zomer er ook eentje te maken...
 
Het is druk met de UDS bouw de laatste tijd, Succes iig
 
Leuke eerste foto, meestal begint de reeks met en ton die al dan niet in de fik staat en komen de kranen etc later.

Succes!
 
Succes met je UDS project. Het lijkt er idd wel op dat het een rage is op dit moment. We wachten in spanning op de dingen (foto's) die komen gaan.
 
Misschien een stomme vraag.....kunnen schroeven/beugels gegalvaniseerd zijn? Ik heb een paar mooie beugels gevonden die ik wil gaan toepassen.

Maar omdat men liever geen gegalvaniseerd spul toepast in een UDS ivm giftige gassen(zie foto).
 
succes met de bouw!
 
xander1979 zei:
Misschien een stomme vraag.....kunnen schroeven/beugels gegalvaniseerd zijn? Ik heb een paar mooie beugels gevonden die ik wil gaan toepassen.

Maar omdat men liever geen gegalvaniseerd spul toepast in een UDS ivm giftige gassen(zie foto).

Meeste schroeven zijn gegalvaniseerd. Als je niet specifiek RVS hebt gekocht dan is het hoogswaarschijnlijk gegalvaniseerd.

Zo te zien is de beugel messing en niet gegalvaniseerd, maar ja die zit aan de buitenkant dus niet belangrijk.
 
Thanks voor de info.....inprincipe moet het ook geen probleem zijn. De temps zullen niet al te hoog worden om een probleem te veroorzaken en het zijn maar 3 beugels. Ik ben vandaag nogmaals naar de hornbach en praxis geweest voor nog wat onderdelen(zie foto), de stappenboor komt per post. Hopelijk kan ik van het weekend aan de slag met de UDS.

Zit alleen nog te bedenken hoe ik mijn UDS ga spuiten, misschien mat zwart met een leuk printje erop. Misschien zijn er mensen met idee?n :).
 
xander1979 zei:

Nou deze beugel is van roodkoper en de strop is van gegalvaniseerd staal nu is dat geen probleen dit zit aan de buitenkant je kan het stokeind makkelijk vervangen door een stukje rvs draadeind.

Zelf heb ik het ook zo gedaan met een strop en een rvs draadeindje die kan je dan met een moer aan de buiten en binnenzijde vast zetten.
 
Je moet soms een beetje vindingrijk zijn hahaha maar goed zo heb ik al wel meer dingen onder vonden in het bouwen van een uds .

Zoals nippels gebruiken met rechte draad ofwel bsp genaamd anders kan je ze niet tot aan het vat aan schroeven.
En van een sok kan je heel makkelijk sluitringen zagen.
 
peter w zei:
Je moet soms een beetje vindingrijk zijn hahaha maar goed zo heb ik al wel meer dingen onder vonden in het bouwen van een uds .

Zoals nippels gebruiken met rechte draad ofwel bsp genaamd anders kan je ze niet tot aan het vat aan schroeven.
En van een sok kan je heel makkelijk sluitringen zagen.

Hoop nu alleen dat ik rechte draad heb gekocht ;).....nooit aan gedacht dat er verschillen waren in draad types.
 
xander1979 zei:
peter w zei:
Je moet soms een beetje vindingrijk zijn hahaha maar goed zo heb ik al wel meer dingen onder vonden in het bouwen van een uds .

Zoals nippels gebruiken met rechte draad ofwel bsp genaamd anders kan je ze niet tot aan het vat aan schroeven.
En van een sok kan je heel makkelijk sluitringen zagen.

Hoop nu alleen dat ik rechte draad heb gekocht ;).....nooit aan gedacht dat er verschillen waren in draad types.

Nou als je die koppelingen gaat gebruiken in de vorige post met messing nippels die ik niet zag overigens zal het wel lukken denk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan