BasBQ
Beef en Steak

Brisket

 
 
 

MarkHDBurg

Sprokkelaar
Berichten
46
Yes brisket, geen complete dat weet ik, denk zelf dat het de flat is 😬 maar weet dit niet zeker, dus jullie hulp nodig, is 3,9 kilo en wil er burned ends van maken of 50/50.
graag advies van de bbq mensen hier.
mocht er een duidelijkere foto nodig zijn kan ik die maken

alvast bedankt

mvg mark

50117991-3219-46AA-8613-820496EC7BAC.jpeg
 
Ik volg je topic even, ik heb er ook zo eentje gescoord deze week en denk zelf ook dat het alleen de flat is maar heb dezelfde vraagtekens ;) 👊
 
het is moielijk te zien op basis van de foto, maar als ik de vorm zo zie dan is het een "whole packer". De Point lijkt erop te zitten, hij is neem ik aan ook niet overal even dik. De flat is qua dikte redelijk gelijk.
 
hij is redelijk gelijk kwa dikte, whole packer zou toch voor mijn gevoel rond de 7 kilo moeten zijn
 
dan moet je even wat meer foto's toevoegen want het is vrij moeilijk te zien.
Qua gewicht, had bewust whole packer tussen quotes gezet want het is een beetje een definitie kwestie. Als ik zoek op gewicht kom ik voor een whole packer tussen de 8-20 pound uit. Mijn eerste brisket woog 1600 gram en daar zat ook gewoon de flat en de point op. Dus staar je niet te blind op het gewicht
 
Ik volg je topic even, ik heb er ook zo eentje gescoord deze week en denk zelf ook dat het alleen de flat is maar heb dezelfde vraagtekens ;) 👊
jij toevallig goede fotos gemaakt voordat je hem in de vriezer gooide??
 
potjandorie, ik naar de makro en fotos maken :D:D
:ROFLMAO: :ROFLMAO: of even geduldig wachten tot het tijd is ‘m te ontdooien. Uitgepakt is het duidelijk te zien of er 2 spieren over elkaar lopen met een laagje vet ertussen heb ik gelezen 🤓
 
:ROFLMAO: :ROFLMAO: of even geduldig wachten tot het tijd is ‘m te ontdooien. Uitgepakt is het duidelijk te zien of er 2 spieren over elkaar lopen met een laagje vet ertussen heb ik gelezen 🤓
We gaan het zien, of ik eerder bij de Makro ben of het ga gebruiken 😂😂
 
Ben even in de vriezer gedoken.... er zit een dikkere “bobbel” op en heb geprobeerd er een foto van te maken maar ontdooit en uitgepakt weten we het pas zeker denk ik....

D2AB4E5C-2803-4D53-96C8-50E0DBC6448D.jpeg


71D8BDC8-8872-4DCE-B4C2-5BE766CD0E4E.jpeg
 
Het zo eigenlijk niet te zien. De whole Packers die hier in de winkel liggen zijn meestal niet zo zwaar als zeven kilo. Dus het zou best kunnen dat er een stuk point aan zit.
mals het vlees ontdooit is kan je het makkelijker zien. Er zit een behoorlijke vetlaag tussen de point en de flat. De spiervezels liggen ook haaks op elkaar en de spiervezels van de point zijn veel grover.
point is voor burnt ends, flat voor plakken.
 
Ik heb toevallig vandaag ook zo’n brisket bij de Makro vandaan
0F19B593-6A42-4F09-90EF-BF1320079420.jpeg

0E552366-09B7-46D8-B2C3-C209A5A82EFA.jpeg

Dik 4 kg.

Maak ik dit in 1x klaar? Want 4kg krijgen wij niet zomaar op. Is het restant goed op te warmen een dag nadien?
 
Mooie foto :ROFLMAO: met je tenen op de achtergrond lijkt het wel een enorme brisket van 25kg ;)

Ik ga 'm in één keer klaar maken, eventueel met burnt ends (als de point er aan zit). Wat over is gaat vacuüm verpakt de vriezer in en later weer sous vide opgewarmd....
 
Zo te zien een flat, zie geen verschil met de rest.
Morgen aan de gang 430 bbq aan 😉

066E2968-35A9-4E63-8111-7444284634EB.jpeg
 
Zo te zien een flat, zie geen verschil met de rest.
Morgen aan de gang 430 bbq aan 😉
Dan zal de mijne ook zonder point zijn...... daar gaat onze sticker dan :rolleyes: Moeten we er binnenkort nog eentje maken :love:

Succes morgen en maak vooral veel plaatjes 👊(y)
 
Jij liever dan ik 😁

Maar het is het zo waard. Ik zelf zou m er al tegen 23u of ietsje later op leggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan