BasBQ
Beef en Steak

Brisket.

 
 
 

Jeroenwijnholds

Pitmaster
Berichten
678
c3f01d3b-a72a-7389.jpg

Vandaag is deze meneer binnen gekomen.
Maar ik had gevraagd om hem door midden te halen, helaas is dit niet gebeurd. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit stuk door midden moet halen want 5/6 kilo is wel een beetje veel.
Zeker voor een eerste keer lijkt me.
Of moet je het gewoon heel laten en lekker invriezen als dat gaat?
Voor de rest ben ik van plan om me te houden aan het recept van Noskos want dat heeft ons hier nog geen wind eieren gelegd!
 
best stukkie vlees
 
je kan Bouter lief aankijken en vragen of hij hem door wilt zagen
 
ja dat kan, je bent dan wel even bezig en je moet dan wel met tweeen zijn.
een om het bevroren vlees vast te houden en de andere zagen.
alleen zijn de tanden van een ijzerzaag wel erg fijn
als je het doet succes
 
ja kan ook, wel met z'n tweeen doe en een blad nemen met grove tanden
 
Ik zou hem in z'n geheel bereiden en dan wat over is invriezen.
 
Wat Dennis zegt +1.

Er zit behoorlijk wat vet op en ook tussen de point en de flat, bij een wedstrijd haal je dat vrijwel helemaal weg, je zou nu een klein laagje kunnen laten zitten
 
noskos zei:
Ik zou hem in z'n geheel bereiden en dan wat over is invriezen.

Goed idee.

Ik zou dat ding trouwens nooit op m'n gril krijgen. Wat voor bbq heb jij Jeroen?
 
Even gemeten hij is 50 cm lang, en ik ga het gewoon proberen op mijn oude performer 57.
Een beetje knutselen en hopen dat het goed gaat.
Maar ik zal hem in een keer bereiden, alleen weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt? Op de verpakking staat 5/6 kilo!
 
Wow dat is wel een lap vlees, ben wel nieuwsgierig naar de bereiding.
 
Jeroen, er een tijd op plakken is moeilijk. Ik denk dat bij een temp van 108 C hij er twaalf uur over kan doen. Maar dat kan ook makkelijk twee uur langer of korter zijn.

Wat kan je doen om het sneller te laten gaan is door hem als hij rond de 66 Celcius is hem in te pakken in dubbellaags alluminiumfolie, hierdoor blijft je vlees niet meer hangen in the zone maar stijgt de temperatuur gelijk door. (duurt dan nog denk ik 3 uur).

Wat kan je doen als hij eerder klaar is. Inpakken in alluminiumfolie en daarna in een grote handdoek, doe dit weer in een koelbox en je brisket blijft vier uur op temperatuur.

Succes
 
Ik ook!!!!!!
Maar Frits en de rest bedankt voor de info, ik ga jullie op de hoogt houden en aan de info heb ik echt wat.
Hij ligt nu te ontdooien, en ik denk dat ik  rond 03:00 begin zaterdag op zondag.
Dus hou jullie op de boogte
 
Ok? de bedoeling is om hem vannacht om een uur drie aan te steken, maar ben er nog over uit hoe ik dacht dat dit het beste was aangezien ik helaas nog niet in het bezit van een smoker ben... (Met de crisis is mijn vrouw ook wat kritischer geworden over mijn bbq uitgaven patroon) kan iemand daar nog een klein advies ingeven?
c3f01d3b-3c7d-0309.jpg


Via de kolen rekjes heb ik een schild gecre?erd  en het gedeelte onder het brisket ook afgesloten daar wil ik nog wel een lekbakje neer zetten.
Maar is dit de beste manier om het op een 57 te doen?
 
dit lijkt mij een prima oplossing. En als je dan de minium methode gebruikt en zorgt dat de dome temperatuur niet te hoog komt, zou het volgens mij goed moeten komen.

Ik blijf je wel volgen tot ik naar bed ga  :)
 
Ja dat lijkt me wel de beste manier, en dan je kolenbak vol leggen met koude briketten en daarboven op een stuk of acht aangestoken briketten. De onderste schuif op een kleine kier en gaan met die banaan ;)
 
dat volgen van mij heeft geen zin omdat ik wel voor 3 uur vannacht mijn mandje in duik, succes er mee  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan