BasBQ
Beef en Steak

Brikettentest

Tbob, het is geen miskoop.

Andere briketten zijn fijner omdat ze minder overlast bezorgen en langer meegaan. Dat is vooral belangrijk voor lange sessies, maar Spareribs of iets dergelijks gaat prima maar soms moet je wat meer opletten.
 
Ben net door Dammers gebeld en zij vertelden me dat er pas op z'n vroegst 1 mei weer kokosbriketten beschikbaar zijn. De prijs is enorm toegenomen en de inkoopprijs is zelfs hoger dan die van Ecobrasa en Flamy. Dat betekent dat een doos Dammers ook rond de 20 euro gaat kosten. In de toekomst zal de prijs rond dit niveau blijven of weer stijgen is de verwachting van Dammers. Er zijn wel alternatieven, maar dan praat je niet over dezelfde kwaliteit. Als alternatief biedt Dammers tien kilo zakken met ronde kokos briketten... Als ik over twee weken een sample binnen heb zal ik het even naar Frits sturen ;)
 
Gerard777 zei:
Als alternatief biedt Dammers tien kilo zakken met ronde kokos briketten... Als ik over twee weken een sample binnen heb zal ik het even naar Frits sturen ;)

Ik vermoed dat dit de Boerenbond briketten zijn, deze kom ik de laatste tijd opeens overal tegen in 10 kilo zak formaat.
Hetzelfde als anders maar dus zonder gele doos  ;)
 
Gisteren werd ik benaderd door Lokii. Zij claimen een "groene" briket te hebben, die je direct kunt aansteken. Een starter en andere aanmaakmiddelen zijn niet nodig. Hoewel dat al meteen mijn haren overeind deed zetten, garandeert Lokii dat er alleen natuurlijke producten in zitten en dat ze heel heet worden. Ik wil ze best een kans geven, als het niks is kunnen we het meteen keihard afbranden ;) (leuke woordspeling)

Frits, zal ik ze naar jou sturen als ik ze binnen heb?
 
is leuk voor een test zou ik zeggen, weet je gelijk wat het is
 
Gerard, die wil ik best proberen. Ik heb een kilo nodig om te kunnen testen.
 
Goede test Frits! Petje af voor de research. Misschien kun je ook de terlanco cocos testen, hoor ik ook goeie verhalen over, met name over de aanschaf prijs.. die is rond de 12 euro per 10 kg.
 
haxquiz zei:
Goede test Frits! Petje af voor de research. Misschien kun je ook de terlanco cocos testen, hoor ik ook goeie verhalen over, met name over de aanschaf prijs.. die is rond de 12 euro per 10 kg.

Als ik een kilo van die briketten krijg zal ik ze testen. Ze bezorgen pas bij 100 kilo en ik heb nog 90 kilo Flamy liggen :)
 
Frits zei:
haxquiz zei:
Goede test Frits! Petje af voor de research. Misschien kun je ook de terlanco cocos testen, hoor ik ook goeie verhalen over, met name over de aanschaf prijs.. die is rond de 12 euro per 10 kg.

Als ik een kilo van die briketten krijg zal ik ze testen. Ze bezorgen pas bij 100 kilo en ik heb nog 90 kilo Flamy liggen :)

Daar weet ik wel een oplossing voor.Stuur mij de 90 kilo Flamy's maar,dan kan jij die Terlanco uit testen. ;)
 
Gerard777 zei:
Gisteren werd ik benaderd door Lokii. Zij claimen een "groene" briket te hebben, die je direct kunt aansteken. Een starter en andere aanmaakmiddelen zijn niet nodig. Hoewel dat al meteen mijn haren overeind deed zetten, garandeert Lokii dat er alleen natuurlijke producten in zitten en dat ze heel heet worden. Ik wil ze best een kans geven, als het niks is kunnen we het meteen keihard afbranden ;) (leuke woordspeling)

Frits, zal ik ze naar jou sturen als ik ze binnen heb?
Zijn dat die ronde blokken die ze bij de action verkopen?
Das ook van lokii namelijk..
90 cent voor 2 van die blokken is we een koopje!
 
het zijn niet de blokken. Ik heb de zakken al zien liggen bij AH. Groene zak met briketten. Nog geen sample ontvangen... :(
 
Heb van Vuur en Rook hun nieuwe kokos briket mogen testen, erg fijne briket die lang brand.

16,95 ? voor 10 kilo

Heb de resultaten in de eerste post verwerkt.
 
dank je wel Frits
 
Ik zie dat ze ook ECO Eucalyptus Briketten hebben, is daar al ervaring mee opgedaan door iemand ?
 
Ik heb er een zak van thuis staan, die moet ik nog wel testen.
 
Frits zei:
Ik heb er een zak van thuis staan, die moet ik nog wel testen.

Ben benieuwd want gezien de site zou dit dan op grofweg 11 eurie per 10 kilo uitkomen !
 
Als je eten dan maar niet naar vicks gaat smaken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan