BasBQ
Beef en Steak

Boston Butt 2 Pulled Pork - All the way

Paar dronken studenten die uit de staat kwamen hebben een deel opgegeten aangezien de FEBO al dicht was  :p
 
Nice, maar waar zijn de foto's :D
 
Goed bezig, ben benieuwd
 
Hierbij de rest van het verslag....

Na 8 uur 's avonds begon de temperatuur heel langzaam te stijgen. Om  9 uur besloten de pit temp te verhogen naar 120 C, dat hielp goed, temperatuur begon sneller op te lopen. Vanaf 10.30 op diverse plekken gemeten, de 'dunste' stukken waren toen net 90 C. Vreemde was dat rond het bot de temperatuur lager was...

Iets over 11 uur was de laagste temperatuur in de Butt 90 graden, hoogste 93....Tijd dus om hem ervan af te halen en hem even wat rust te gunnen:
BB%20Packed.jpg

De berenklauwen staan al klaar.....

Let the pulling begin:
BB%20Pulling.jpg

Wat een verademing tov pullen met normale vorken en/of je vingers...Je trekt dat stuk vlees in een mun van tijd uit elkaar!

Perfecte garing:
BB%20Bone.jpg

Het bot kwam er helemaal schoon uit!

Eind resultaat:
BB%20Pulled.jpg

Een mooi bak vol met draadjesvlees... ;)

En dan natuurlijk de hamvraag: Hoe smaakt dat vlees na ruim 12 uur op de Q?
Heerlijk! Was supermals, had geen extra vocht nodig. Goede vleessmaak, waarbij de stukken bark een lekkere extra smaakmaker zijn.

Volgende keer zelfde recept, maar dan met de Texas Crutch....als dat qua smaak/malsheid niet veel uitmaakt, dan heb je iig de tijdswinst, wat dit duurde wel erg lang... ;)

Over de hoeveelheid wat overbleef: Ik heb het nog een keer nagemeten, hoeveelheid klopt....Komt neer op een derde gewichtsverlies, volgens mij is dat niet eens zo gek (het bot woog ook behoorlijk wat)...

Verheug me nu al op vanavond, lekkere broodjes PP met eigen gemaakte Coleslaw....
 
Lust ik wel!
 
Mace zei:
Over de hoeveelheid wat overbleef: Ik heb het nog een keer nagemeten, hoeveelheid klopt....Komt neer op een derde gewichtsverlies, volgens mij is dat niet eens zo gek (het bot woog ook behoorlijk wat)...

Was even vergeten dat er nog een bot in zat  :blush:
 
Mooi resultaat, dat zal zeker smaken
 
Thanks all! Gisteravond het eerste pakketje op (lang leve de vacuumeerder!) en het smaakte heerlijk!
Moet snel weer een nieuwe run doen, want na pakketjes uitdelen aan de buren die een dagje mee konden genieten van de rook, schiet de voorraad er snel doorheen... ;)
 
Mooi verslag en die Pulled Pork zag er super uit. Bezorg je ook voor de lunch of is je voorraad op? ;)
 
Gaaf, mooi verslag!!
 
Mooie run ziet er goed uit!
 
Mooie PP, ziet er fantastisch uit.

Toch een paar vragen opmerkingen.

Vet wegsnijden bij een varkensschouder is helemaal niet nodig en eigenlijk doodzonde, helemaal dat kleine beetje wat op jouw vlees zat.
Dat vet smelt vanzelf weg tijdens de bereiding.

De eindtemperatuur van 93 gr. C.  in plaats van de gebruikelijke 88 gr.C was dat met opzet of per ongeluk?
Klinkt raar, maar ook PP kan overcooked worden en wordt dan mushy.

12 uur is echt niet lang voor een Old School PP, mijn eerste (Old School) PP heeft er 23 uur over gedaan.

Die berenklauwen werken inderdaad heel goed, mooi gepulled vlees, misschien moet ik die toch ook maar aanschaffen.
 
richard0501 zei:
En gewoon van een pelletgrill... ;)

Mooi verslag, en een lekkere berg PP

Ja, Richard. ongelooflijk wat je met die dingen kunt.....zouden meer mensen moeten doen..... ;)

En die berg is inmiddels bijna alweer op, er waren veel gegadigden die een zakje wilden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan