BasBQ
Beef en Steak

Boeuf Bourginon in de DO

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Deze week geeft de CEO des huizes aan dat ze zin heeft in Boeuf Bourginon. Dus dan weet je wat te doen. De Q opstarten.
- Recepten bestudeerd en daar zelf wat van gemaakt.
- Boodschappen besteld.
- Wijn voorraad gechecked.
- Weerbericht in de gaten gehouden.

Vanmorgen een Go gegeven. Point of no return om 07.00.

Het recept heb ik bij de Nederlandse Ovens in het receptenblok gedeeld.

Hier resten de foto’s.

Na het aanbraaden was het lastig om de Q af te regelen tgv kou en wind. Normaal stoof ik op 1 bak briketten met de minion methode. Nu verliest de Weber teveel warme. Opgelost met een een extra bakje briketten aan de windzijde te plaatsen.
Temperatuur is nu weer te regelen en stoofpot blijft op temperatuur.

Voorbereiding. Alles klaar gezet en de riblappen in de wijn gezet

IMG_4739.jpg
IMG_4741.jpg
IMG_4742.jpg


Aanbraden. Riblappen aangezet. Groenten aangebakken.

IMG_5299.JPG
IMG_5300.JPG
IMG_5301.JPG


IMG_5302.jpg
IMG_5304.jpg


IMG_5305.JPG


Stoven. Alles in de ketel. Wijn erbij en ...stoven maar.

IMG_5306.JPG


IMG_5310.JPG


IMG_5313.JPG


Afwerken. Champignons en zilveruitjes erbij

IMG_5314.JPG


IMG_5316.JPG


Op eten. Boontjes in spek (uit de oven), aardappeltjes en een glas bourgogne Pinot Noir.

IMG_5318.JPG


IMG_5320.JPG


Lang verslag, duurde ook lang om het te maken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Moet goed gesmaakt hebben.
Een goede CEO en de juiste mensen die uitvoeren en je krijgt dit soort resultaten.
 
Lekker peter.
Valt idd niet mee om de juiste temperatuur te houden met dit weer. Zie het als een uitdaging :ROFLMAO:

Mooi formaat pannetje. Hier exact dezelfde ;)
 
Mooi recept, gaat hier ook op de to-Q lijst.

En ja, als de CEO iets besluit, hebben de werklui het maar uit te voeren.
 
CEO heeft smaak zo te zien! Mooi gerecht man.
Deze omstandigheden zijn inderdaad lastig voor de webers. Dat neig je wel om de portemonnee te trekken, anderzijds beetje aanpassen en meer temperatuurcontrole behouden is ook een vak op zich!

Het recept zal ik eens voorleggen bij de CEO hier😉
 
CEO heeft smaak zo te zien! Mooi gerecht man.
Deze omstandigheden zijn inderdaad lastig voor de webers. Dat neig je wel om de portemonnee te trekken, anderzijds beetje aanpassen en meer temperatuurcontrole behouden is ook een vak op zich!

Het recept zal ik eens voorleggen bij de CEO hier😉
Ik heb letterlijk wel voor hetere vuren gestaan. Verbaas me in mijn huidige werk dan ook wel vaker aan het gebrek aan vakkundige handvaardigheid (dan bedoel ik niet prutsten op een phone) vergeleken met vroeger.

Los daarvan, ook een beetje worstelen met de W57 mbt termperatuur en tijd heeft zijn charme.
Alles (kapot) regelen met een keramisch ei is altijd nog mogelijk.

En anders, stoofketel in de over. Temp. op 105 C en 6h later ga je eens kijken.
 
Ziet er heerlijk uit Peter en nogmaals bedankt voor het delen van het recept.
Wij maken hem nagenoeg op dezelfde manier maar marineren het vlees niet eerst in de wijn, dat geeft natuurlijk wel extra vermalsing door het zuur in de wijn.
 
Ziet er heerlijk uit Peter en nogmaals bedankt voor het delen van het recept.
Wij maken hem nagenoeg op dezelfde manier maar marineren het vlees niet eerst in de wijn, dat geeft natuurlijk wel extra vermalsing door het zuur in de wijn.
Ja Ewald,
Was een uit probeersel om dit op deze wijze te doen in combi met het aanzetten van het vlees. Viel niet verkeerd uit.
Volgende keer rook ik het vlees eerst eens licht met wijnvatchucks of appel/kers.

Zo heb ik vorig jaar eens wat geëxperimteerd met het roken van de riblappen voorafgaand aan het maken van rendang.
Ga dit wel niet meer met (zo veel?) Hickory doen. Was wat ruig uitgevallen. :ROFLMAO:
 
Je hoeft niet bang te zijn voor een negatie beoordelings gesprek zo te zien 😉
 
Je contract wordt met een jaartje verlengd.
Even roken van de riblappen vond ik een waardevolle toevoeging aan een winterse stoof.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Oh mooi recept van de DO. Veel hakken en snijden maar het eindresultaat ziet er zeer smakelijk uit. :D
 
Heerlijk, nog steeds niet aan toegekomen maar binnenkort hier ook op de bbq… 😍
 
Zijn weer lekkere plaatjes Peter. Ik heb hier nog een boel flessen rode wijn staan. Die kan ik mooi eens opofferen. Heb dit gerecht nog nooit gemaakt. Moet er toch eens van gaan komen. TNX voor het delen TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan