BasBQ
Beef en Steak

Bobby Flay zalm

 
 
 

Zaagmans

Stoker
Berichten
370
AKA Zalm ingesmeerd met mosterd en overladen met bruine suiker, op een plankje in de BBQ ;-)






Misschien net iets te lang op de BBQ. Kerntemp was rond de 55 graden. Het was nog prima sappig, maar het was wel door en door gaar...
Volgende keer wat eerder (rond de 52) af halen. Kijken wat dat doet.
 
Smakelijk zeg, jeetje!
Wij halen m (als mijn meid eindelijk weer eens NIET zwanger is) met 50 graden er van af.
 
Smakelijk zeg, jeetje!
Wij halen m (als mijn meid eindelijk weer eens NIET zwanger is) met 50 graden er van af.
Die 50 graden ben je zelf verantwoordelijk voor, maar dat zwangere ook hoor (mag ik hopen tenminste) ;-)

Dank voor de tip over die 50 graden. Ga ik volgende keer proberen.
 
Smakelijk zeg, jeetje!
Wij halen m (als mijn meid eindelijk weer eens NIET zwanger is) met 50 graden er van af.
😏 ben je daar niet zelf b(l)ij..🤗
 
AKA Zalm ingesmeerd met mosterd en overladen met bruine suiker,

55C lijkt mij ook wat hoog. Ik zit meestal rond de 53C voor de zalm.
Ligt ook een beetje aan de eigen en eters voorkeur.
 
Dit is mijn favoriete manier van zalm maken. Dat is gewoon snoepen zo. Ziet er heerlijk uit.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit naar temperatuur gekeken. Ik houd me aan Noskos zijn recept en zodra het kleinste beetje eiwit uit de zalm durft te ontsnappen gaat ie van de Q. Even kijken of de zalmmakkelijk te "pullen"is en dan gaat ie op tafel.
 
Deze moet ik ook eens maken, want heb nog wat ongebruikte plankjes.

Nu net ook even naar noskos zijn recept gaan zien en die zegt alles open en laten gaan. Maar mijn KJ gaat dan ruim over de 400° en denk ook niet dat dit de bedoeling is.

Welke dome temperatuur houden jullie dan aan?
 
lekker. niets meer aan doen
had graag aangeschoven want het ziet er goed uit zeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan