BasBQ
Beef en Steak

Bluecheese Winterburger

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Lange tijd niks gepost, very busy@work. Maar wees niet bang de Joe heeft sjeker vaak zijn werk gedaan, Bavetjes, Procureurs, kippetjes, snacks, burgers. Waarvan één een dubbele cheeseburger. Die was super, zal kijken of ik daar wellicht nog wel wat foto's van heb.

Vandaag was het ook burgertijd, zoals de titel het aangeeft > Bluecheese Winterburger.

Het was een broodje met lolorosso, waarop een runderburgertje van 200gr is gelegd met blauwekaas. Deze zijn afgetopt met gebakken spekjes, champignons en sjalot in balsimicoazijn. als afmakertje een lekkere truffelmayo. Als side dish hadden we een frietje van zoete aardappel getopt met truffelmayo en parmezaanse kaas. En om het geheel af te maken een winterbiertje van HJ.

The Making of......
We nemen wat kruiden en dergelijke die we door het gehakt van de plaatselijke slager gehaald hebben. Na het vermengen nemen we 200gr ervan, maken een balletje en pletten het met een hamburgerpers....
Vzqafcrm.jpg
jNyDplym.jpg


Voor de burgertopping heb ik de kastanjechampignons in plakjes gesneden, sjalotjes in reepjes. De skillet goed heet gemaakt, de spekjes eerst goed opbakken. Vervolgens de champignons en de sjalotjes erbij. Daarna even afblussen met balsemicoazijn.
fn5MVyim.jpg
Huy6q0Vm.jpg


Inmiddels natuurlijk allang de Joe op temperatuur, zo'n 230gr. Eerst de broodjes even een krokantlaagje geven, waarna de burger erop gaan. Als de burgers bij klaar zijn, gaat de kaas erop.
803P7ROm.jpg
fnxTs6cm.jpg


En dan de boel opbouwen. Broodje met de lolorosso erop, de burgers erop. De topping en het sausje erop. Bovendste deel van het broodje vast prikken.
Naast de het broodje wat friet, spuit wat zelfgemaakte truffel mayo erover en strooi de parmezaanse kaas er over. Vervolgens naar de gekoelde kast om een kouwe kletser te in te schenken.
ufZuKFTm.jpg
ZOKo9ntm.jpg


En smullen maar....
q2bcO4Vl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sjieke burger. Smakelijk
 
Dat ziet er weer klasse uit Nico. Ik had je plaatjes al een tijdje gemist. Maar gelukkig ben je het nog niet verleerd.
Burgers zijn zo lekker van de Q. Gaat nooit vervelen. TOP
 
Burgers gemaakt met liefde.
Topmaaltijd zo. Complimenten
 
Gelukkig ben je wel doorgegaan met Q-en en gelijk weer met een mooie presentatie terug
Zal zekers gesmaakt hebben
 
Zoals altijd is de presentatie prachtig. Hopelijk binnenkort meer van dit soort gerechten :)
 
Oooohhh, dit is echt niet goed, zo net voor de lunch.
Potverdikkeme Nico, ziet er geweldig uit.

Het leukste detail vind ik de laatste foto, dat een van jouw eters hem al vast heeft terwijl jij nog een smakelijke foto probeert te maken, haha! top!
 
Dat ziet er weer klasse uit Nico. Ik had je plaatjes al een tijdje gemist. Maar gelukkig ben je het nog niet verleerd.
Burgers zijn zo lekker van de Q. Gaat nooit vervelen. TOP
Hahaha, dat klinkt goed dat het gemist werd :) Zal proberen weer vaker te posten...
 
Oooohhh, dit is echt niet goed, zo net voor de lunch.
Potverdikkeme Nico, ziet er geweldig uit.

Het leukste detail vind ik de laatste foto, dat een van jouw eters hem al vast heeft terwijl jij nog een smakelijke foto probeert te maken, haha! top!
Ja, het bord op de achtergrond is van mijn jongste van 10. Die had erg honger, was wel een iets andere uitvoering. Maar de burger van 150gr met cheddar ging er met gezinde spoed naar binnen. "Papa, erg lekker. Maar pffff ik zit nu wel vol hoor...."
 
Ziet er goed uit en zeker ook mooie foto´s!
 
Zalig! Ben zelf ook fan van blauwe kaas. Kan niet anders dan super lekker zijn op een burger.
 
Mozes mina, dat ziet er lekker uit zeg , ook hier even in de bezige bij stand kwa werk, weinig tijd voor de Q helaas.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Lekker Nico zulke dikke jetsers! Met blauwe kaas is hier ook favoriet. Die groene versie van die krulsla mag je hier in NL Lollo Bionda noemen, z'n rode zusje is de Rosso. Maar dat mag de pret niet drukken, leuk je weer te 'zien' hier!
 
Lekker Nico zulke dikke jetsers! Met blauwe kaas is hier ook favoriet. Die groene versie van die krulsla mag je hier in NL Lollo Bionda noemen, z'n rode zusje is de Rosso. Maar dat mag de pret niet drukken, leuk je weer te 'zien' hier!
Kijk, zo leer ik ook nog eens wat. :)
 
Wauw Nico dat is echt een zeer smakelijke super burger geworden :love: die lust ik ook wel maar eigenlijk is het gewoon "een broodje gitaar" 🤭
 
Wauw Nico dat is echt een zeer smakelijke super burger geworden :love: die lust ik ook wel maar eigenlijk is het gewoon "een broodje gitaar" 🤭
Haha! dat is nog eens een referentie die ik een tijdje niet gehoord heb. haha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan