Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je toch voor 2 gaat, zou ik eerder 2x de L overwegen. Waarschijnlijk is deze voor 8 van de 10 groot genoeg voor jou en je gezin. Voor grotere groepen heb je er dan 2 en kun je mooi je vlees op een andere temperatuur hebben staan dan he groenten.Ik ben mij aan het oriënteren op de aankoop van mijn eerste kamado. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Big Green Egg XL. Ook kijk ik nog naar de optie van een combinatie tussen large/minimax. Ik zal de kamado het meest gebruiken om volledige maaltijden mee te maken voor mijn vrouw en zoontje. Daarnaast zal ik er in ook eens per maand voor 10-12 personen maaltijden op maken. In de zomer waarschijnlijk wat vaker.
Ik zal de kamado gaan inbouwen in een buitenkeuken. Ik ben van plan om de eggspander, moonstones of conveggtor, gietijzerenroosters, plancha, kickash basket en basket kolenverdeler bij te kopen.
Op dit forum zie ik vooral veel mensen met een L kamado. Aantal amerikaanse fora zie ik vooral een voorkeur voor de XL. Zelf neig ik op dit moment ook naar de XL. Mij lijkt het prettig om in principe 1 BBQ te hebben (en 1 x de accesoires) in 1 buitenkeuken waar je alles op kan met veel grillruimte, direct/indirect tegelijk en niet echt een goede reden maar ik vind de vorm (net als de MM) erg mooi. De combi is fijn dat je op verschillende temperaturen tegelijk kan bakken (heb ik eigenlijk niet vaak gemist), maar ik vind een minpunt om 2 verschillende BBQs te hebben. Dat zou dan qua ruimte ten kosten van de wasbak gaan.
Ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die een BGE XL (of ander merk) hebben en hoe die ervaringen zijn. Daarbij ben ik vooral benieuwd naar de tevredenheid met de grootte, het brandstofverbruik en of mensen achteraf niet liever een L/MM combi hadden gehad.
Daarnaast twijfel ik nog tussen een conveggtor vs 2 halve moonstones. Iemand hier nog tips voor?
Alvast bedankt!
Heb je een foto van je keuken?Ik heb zelf een L en MM en deze ingebouwd in een tafel en vind het ideaal. Als ik het koud roken buiten beschouwing laat, gebruik ik de MM denk ik 85% van de keren, al maak ik niet vaak iets voor groepen groter dan 6 personen.
Als ik even wat sate of twee steaks wil grillen, dan pak ik de MM, kost me relatief weinig houtskool en is snel op temperatuur.
De L gebruik ik dus vooral voor koudroken, maar ook voor mn spit, grill- en bakring, PP, Ribs etc. En op mijn L kan ik ook gewoon 10 kg babybacks kwijt en dan de MM gebruiken voor bijgerechten. Ik heb dan ook nog een WGA tot mijn beschikking.
Met deze combi mis ik eigenlijk niets. Nou ja, wat jij zelf ook al benoemt, ik mis soms wat werkruimte.
Ik had laatst geprobeerd om met de extander te werken op mijn KJC, maar die standaard extenter is te laag. Dus eens kijken om ook een hogere te maken.Met twee roosters. Zijn soms wel 16 racks.
Bekijk bijlage 35306
Volgens mij ben je er al lang uit @Blackk, succes met de aanschaf van de XL
excuus om naast de XL stiekem toch een kleine neer te
Haha volgens mij heb je hier wel gelijk in. Ik ga volgende week nog een keer kijken en vergelijken. Dank voor het meedenken.Dat is meestal zo.
Je keuze heb je allang gemaakt, je bent alleen nog op zoek naar excuses om het voor jezelf goed te praten.
Heb je een foto van je keuken?
Zo fancy setup!
Gave mohawk
Ik was begonnen met 2 halve maan in mijn Large, maar dat werkt toch niet zo goed als een Conveggtor (minder ruimte langs de rand voor warmteflow). je kan ze ook iets over elkaar leggen, maar heb toen als snel gekozen om de Conveggtor er bij te nemen. Dit werkte toch prettiger.Wat is overigens het voordeel van de conveggtor vs 2 halve manen? Hierboven geeft Stijn aan dat voor pizza beter is. Zijn er nog andere voordelen?
Daarnaast iemand ervaring met de kolenverdeler bij de kick ash basket?
Ik gebruik niet anders ,werkt perfect.Iemand ervaringen met een looftlighter?
Ik ga uiteindelijk (niet geheel onverwachts) kiezen voor een XL. Ik was vandaag in de winkel en wat een mooi apparaat.
Nog wat twijfels over de accessoires. Is een as pook handig of zijn hier andere (betere) oplossingen voor? Daarnaast twijfelde ik of een gridlifter noodzakelijk is?
Iemand ervaringen met een looftlighter?