BasBQ
Beef en Steak

Big Green Egg L verhuizen

Bart84

Tondelzoeker
Berichten
14
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb me net voorgesteld.

Ik kan een Big Green Egg Large overnemen van mijn vader. Die staat in Arnhem... ik woon in Zaandam.

Wat zouden jullie aanbevelen om de Egg te transporteren? Ik neig zelf naar:
  • Zelf doen
    • Achterin een Volvo XC70 zonder deksel, rechtopstaand, alle inhoud eruit en rustig rijden
  • Uitbesteden
    • Een verhuisbedrijf inschakelen
    • Een shipper zoals TNT of Fedex. Maar die gasten zijn lastig te pakken te krijgen.
    • Als ik uitbesteed zou ik dit het liefste inclusief verpakken op een pallet etc doen. Ik heb twee kleintjes en een drukke baan. Tijd besparen is me geld waard.
Hebben jullie ervaringen met het verslepen van kwetsbare kamado's?
 
Je kan het goed zelf doen. Huur een busje met laadklep. Eventueel pomp wagen en pallet erbij regelen.
 
als je een break hebt past die perfect in de koffer.
Gewoon demonteren zoals je zou doen om het vilt te vervangen.
Eventueel mat noppenfolie of een paar verhuisdeken er rond en klemmen dat hij niet kan verschuiven/omvallen

Met het uitgespaarde een goed stuk vlees klaar maken samen met je vader als dank.
 
Demonteren, goed inpakken en op’t gemakkelijk zelf doen.
Op tijd naar je vader en sleutelen. Kleintjes mee, zijn ze ook nog effe bij opa. Als dat mogelijk is natuurlijk

mooi maatje de L👍🏻
 
als je een break hebt past die perfect in de koffer.
Gewoon demonteren zoals je zou doen om het vilt te vervangen.
Eventueel mat noppenfolie of een paar verhuisdeken er rond en klemmen dat hij niet kan verschuiven/omvallen

Met het uitgespaarde een goed stuk vlees klaar maken samen met je vader als dank.

Demonteren, goed inpakken en op’t gemakkelijk zelf doen.
Op tijd naar je vader en sleutelen. Kleintjes mee, zijn ze ook nog effe bij opa. Als dat mogelijk is natuurlijk

mooi maatje de L👍🏻

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ben zo bang dat een onverwachte hobbel in de weg de boel sloopt.

Samen even eten erna is vanzelfsprekend ;)
 
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ben zo bang dat een onverwachte hobbel in de weg de boel sloopt.

Samen even eten erna is vanzelfsprekend ;)
nee hoor, een hobbel in de weg vangt je vering voldoende op.
natuurlijk niet als een achterlijke over verkeersremmers rijden.

Als je echt zeker wil zijn, schuif er nog wat piepschuim onder.

de nieuwe BGE worden toch ook gewoon met een vrachtwagen/bestelwagen geleverd :).
 
@Bart84 grootste risico op breken is dat hij omvalt tijdens het rijden. Als je de base op zijn kop vervoert lijkt me dat je dan het probleem al voor een groot deel hebt afgevangen. Je moet eventueel nog een beetje vastzetten.
 
Zelf doen, zelf ook al een paar keer gedaan. Helemaal leeg halen, dus de binnen ring en kom. Als hij dan een beetje te tillen voor je is (geen idee hoe groot en sterk je bent) In de Volvo XC70 met een dekentje op de voorstoel, gordel erom. De vering van de auto en de stoel vangt alle klappen op en je hebt hem veilig thuis. Eventueel een handje erop met de bochten doorgaan. Al verschillende Q's op deze manier vervoerd met verschillende auto's, nooit problemen gehad. Zelfs mijn ei meegenomen naar een wedstrijd bij Berlijn in de buurt op deze manier.
 
Als hij nog te zwaar is, of de deuropening te klein, de deksel eraf halen en op de achterbank leggen op een deken.
Vrouw en kinderen thuis laten en klaar!
 
Zelf doen, zelf ook al een paar keer gedaan. Helemaal leeg halen, dus de binnen ring en kom. Als hij dan een beetje te tillen voor je is (geen idee hoe groot en sterk je bent) In de Volvo XC70 met een dekentje op de voorstoel, gordel erom. De vering van de auto en de stoel vangt alle klappen op en je hebt hem veilig thuis. Eventueel een handje erop met de bochten doorgaan. Al verschillende Q's op deze manier vervoerd met verschillende auto's, nooit problemen gehad. Zelfs mijn ei meegenomen naar een wedstrijd bij Berlijn in de buurt op deze manier.
Klinkt goed, denk dat we het maar zo moeten doen. Zal laten weten of het gelukt is :)
 
Lang verhaal kort, we besloten eerst de tuin te verbouwen voordat we de BGE erin zouden zetten. We hebben nu een overkapping en schuur. Kookt toch prettiger als je zelf niet in de regen hoeft te staan.

Verhuizen was uiteindelijk supermakkelijk zoals jullie al aangaven. Onderstel eraf, dome eraf en dan past alles in een XC40 (hoewel die een stuk kleiner is dan de XC70 die ik eerder noemde).

Dus voor toekomstige verhuizers, gewoon doen. Appeltje...groen eitje ;)
 
En nu fijn kokkerellen op je bbq ;)
 
Losse spullen er uit en goed verpakken,
onderstel er onderuit en de bbq goed vastzetten eventueel met trekband om de achter leuning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan