BasBQ
Beef en Steak

Bifteki's met feta

baly zei:
Vandaag gemaakt in een woord verrukkelijk
Bedankt voor het delen

Leuk dat ze zo goed bevallen!
 
En Hopla!! op de lijst!! 8)
 
Denk ik ook, even bruiner, eventueel indirect laten garen. Veel meer zal het niet nodig hebben.
 
structor zei:
Wie kan iets roepen over de bereidingstijd, mijn gevoel zegt onder de 20 minuten.
Ha Emiel, ik heb de gevulde direct boven vuur gedaan tot lekkere grillmarks, daarna indirect door laten garen, omdat ik de feta erin wilde houden. De ongevulde gaan net zoals hamburgers. Ik had lamsgehakt, dat is wat vetter, dus de boel was niet droog. Ik denk al met al ruim onder 20 minuten. Eerder 15 of zo.
 
Mijn gevoel klopte. Maar ik ben erg teleurgesteld Dominique. Ik was vanochtend al begonnen, biftekis keurig met hetzelfde ziplock zakje klaar gemaakt.

20130623-_MG_8932.jpg


Met veel liefde in de koeling gezet. Om 17:15 uit de koelkast gehaald, mijn schatje zou om 6 uur thuis zijn, dus besloten om het geheel om iets over half zessen richting de Q te verhuizen. Mijn voorgevoel klopte mijn schatje belde ze zou eerder thuis komen. Vlug de biftekis op de Q, vlug naar de badkamer voetenwassen.  Van indirect nog even naar direct, alles met liefde klaar gemaakt.

20130623-_MG_8934.jpg


Een voor een als ze klaar zijn de biftekis richting indirect gezet, hieronder waren ze allemaal klaar. Inderdaad binnen de 20 minuten.

20130623-_MG_8936.jpg


Vol verwachting heb ik ze opgediend. Zelf een paar haastige happen genomen, heerlijk! Toen steelse blikken richting mijn schatje geworpen, ze zei niets.... Na  vijf minuten hield ik het niet meer, ik heb het haar gevraagd, ze vond ze niet lekker  ???

Tsss daar ging mijn voetenaanbeding. Dus bij deze heb ik maar definitief afscheid genomen van de voetenfetisch.

Weer een leermoment, wat voor de 1 een godenmaal is, doet voor de anders niets....

Maar ik vind ze wel lekker! Of moet ik nu jouw voeten kussen
 
Lekker deze ga ik aan komende week ook maken
 
Arme Emiel! Zit je er helemaal klaar voor.... Maar ja, dat kan gebeuren natuurlijk, ook een idee wat je vrouw er niet lekker aan vond? Dat is wel interessant want dan kun je daar nog mee spelen als je nog durft....
En nee hoor, je hoeft mijn voeten niet te kussen, ga jij maar op zoek naar een recept waarvan jouw geliefde zich spontaan op je voeten werpt ;)
( de eerste keer dat ik biftetki's maakte, volgens een ander recept, zat ik er ook klaar voor, daar komt de grap vandaan, de schrijver van dat recept zei dat mijn voeten gekust zouden worden.... Die krengen gingen na 1 hap de prullenbak in, wegens niet te vr*ten...., zelfs de poes wilde het niet. Maar het voeten kussen hebben we er dus maar in gehouden, bij bifteki recepten. )
 
Ik ga deze nog een keer maken in half om half gehakt, het ging om het lamsgehakt. Normaliter is ze wel van de lam, dus dit vond ik op zich verassend.

Btw dat uienraspen, pfoeh, mijn oudste dochter en haar vriendin kwamen net op dat moment binnen en zaten me schaapachtig aan te kijken, nog nooit zoveel tranen gehad  ;D
 
structor zei:
het ging om het lamsgehakt. Normaliter is ze wel van de lam, dus dit vond ik op zich verassend.
Lamsvlees heeft wel een heel specifieke smaak natuurlijk. Zelf lust ik het wel maar enkel als de diertjes niet te oud zijn en het nog een zachte smaak heeft
 
Heb de bifteki's onlangs ook gemaakt.
Wel met halfom gehakt.
Ze waren erg lekker.
Staan binnenkort weer op het menu ;)

THX voor het recept.

blefke
 
blefke zei:
Heb de bifteki's onlangs ook gemaakt.
Wel met halfom gehakt.
Ze waren erg lekker.
Staan binnenkort weer op het menu ;)

THX voor het recept.

blefke

Dank je wel, het is een recept wat ons ook goed bevalt.
 
@Dominique,
Ik heb het zelfs op een ander forum gepost, zo lekker vind ik de bifteki's  :D
Natuurlijk met vermelding naar dit forum ;)
Blefke
 
Ziet r heel goed uit . OP mn TODO lijst gezet
 
Ben zelf niet zo van de feta, maar vrouwlief weer wel.
Ens als er dan ook nog voeten gekust gaan worden, moet ik deze ook maar eens maken.
 
nix13 zei:
Ben zelf niet zo van de feta, maar vrouwlief weer wel.
Ens als er dan ook nog voeten gekust gaan worden, moet ik deze ook maar eens maken.

Wel even voeten wassen en nagels bijwerken dan he.....=))
 
blefke zei:
@Dominique,
Ik heb het zelfs op een ander forum gepost, zo lekker vind ik de bifteki's  :D
Natuurlijk met vermelding naar dit forum ;)
Blefke

Dat is mooi!
 
Vandaag gemaakt, met rundergehakt, was erg lekker. Dank voor het recept,,ga ik zeker vaker maken  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan