BasBQ
Beef en Steak

Best mayo ever

Sinds ik deze draad ontdekt heb, de enige mayo die ik nog eet :)
Het is leuk pielen met kleine toevoegingen. Beetje kerrie voor een lekker dippie, beetje warm gerookte knoflook voor bij een shoarma, cayennepeper en paprika voor gebakken aarpels, etc...
 
Geweldig! deze ga ik volgende keer maken :)

even terugkomen op het zout, zou het ook gewoon met keltisch zout kunnen?
ga het anders gewoon proberen :)
 
Hmmm deze net gemaakt en helaas mislukt....  :(
Ik had olijfolie gebruikt maar dat proef je er bovenuit... En niet genoeg zonnebloemolie meer
staan om nog een keer te proberen.
Dit weekend nog maar een poging wagen.
 
Lin zei:
Hmmm deze net gemaakt en helaas mislukt....  :(
Ik had olijfolie gebruikt maar dat proef je er bovenuit... En niet genoeg zonnebloemolie meer
staan om nog een keer te proberen.
Dit weekend nog maar een poging wagen.
Dat heb ik ook een keer geprobeerd. Maar mayo met alleen olijfolie is inderdaad niet lekker. Ik gebruik nu een flinke scheut olijf en maak de mayo af met zonnebloem- of ma?s olie.
Ook alleen arachide olie geeft een 'apart' effect. Vonden wij ook niet lekker.
 
Je kunt ook in plaats van azijn augurken nat (uit de pot augurken) gebruiken of rijstazijn, daar zit ook een heel klein zoetje aan
 
Wij hebben hier thuis 2 stromingen.... Ik als Brusselse Dame wil GEEN suiker in de mayo, en maak hem met de staafmixer ( alles in de mengbeker, beetje schudden met staafmixer en langzaam omhoog trekken en klaar is de mayo). Dan is hij heel stijf
Verkering doet er altijd een snufje suiker door, en maakt hem met de mixer. Is hij wat lobbiger. ( en dan zeg ik altijd heel fijntjes " hmm, het is het toch net niet schatje")
 
:-S moek eerst een staafmixer kopen...

Iemand al met een blender geprobeerd?
 
ThrowonD zei:
:-S moek eerst een staafmixer kopen...

Euhh tipje...? 11,95 bij Action....
 
Klinkt goed dus maar ff op 2do geklikt, bedankt.
 
Dominique zei:
Wij hebben hier thuis 2 stromingen.... Ik als Brusselse Dame wil GEEN suiker in de mayo, en maak hem met de staafmixer ( alles in de mengbeker, beetje schudden met staafmixer en langzaam omhoog trekken en klaar is de mayo). Dan is hij heel stijf
Verkering doet er altijd een snufje suiker door, en maakt hem met de mixer. Is hij wat lobbiger. ( en dan zeg ik altijd heel fijntjes " hmm, het is het toch net niet schatje")

Typisch Hollands ;) De Belse mayo vind ik niet altijd lekker is soms te zuur, Calve Mayo vind ik weer te zoet, Zaanse mayo komt in de buurt.
Bereiding doe ik hetzelfde Domi, met de staafmixer :)
En ik gebruik Arachide olie  die is heel neutraal van smaak, zonnebloem en slaolie vind ik echt zo'n frituur oliesmaak aanzitten.
Maiskiemolie is ook heel neutraal van smaak.
 
Oke, weer geprobeerd en nu wordt het niet stijf.....
Ksnapernietsvan....

 
Lin zei:
Oke, weer geprobeerd en nu wordt het niet stijf.....
Ksnapernietsvan....

Een van de meest voorkomende oorzaken daarvan kan zijn dat je te weinig olie hebt gebruikt. Ik gebruik op 1 heel ei bijna 1/2 liter olie.
 
Lin zei:
Oke, weer geprobeerd en nu wordt het niet stijf.....
Ksnapernietsvan....
Ik neem aan dat je wel eerst 'familie' maakt met een heel klein beetje olie en het ei?
Als je teveel olie toevoegt kan het ook doorslaan. Krijg je een slappe olie met mayosmaak.
 
Bedankt voor de tips mensen. Ik denk idd dat ik dan gewoon te weinig olie heb gebruikt. Druist ook compleet tegen mijn gevoel in om meer olie toe te voegen om het dikker te maken....
Wie weet doe ik binnenkort nog weer een poging maar ik ben er nu even klaar mee.  :(
 
El Fumarole zei:
Lin zei:
Oke, weer geprobeerd en nu wordt het niet stijf.....
Ksnapernietsvan....
Ik neem aan dat je wel eerst 'familie' maakt met een heel klein beetje olie en het ei?
Als je teveel olie toevoegt kan het ook doorslaan. Krijg je een slappe olie met mayosmaak.
Dat is wel zo als je een handmixer gebruikt, maar niet zoals ik de bamix. Daar doe je alles is de maatbeker, beetje wiebelen, en klaar.
Kijk dit filmpje even vanaf 1.25 minuut....


http://m.youtube.com/watch?v=LYZQ0F6oPtY

 
In het filmpje gebruikt hij een heel ei. Ik gebruikte alleen dooiers zou dat het verschil kunnen maken? Bedankt voor het filmpje trouwens dominique.
Dit moet ik toch ook kunnen....
 
Lin zei:
In het filmpje gebruikt hij een heel ei. Ik gebruikte alleen dooiers zou dat het verschil kunnen maken? Bedankt voor het filmpje trouwens dominique.
Dit moet ik toch ook kunnen....

Ik gebruik ook altijd een heel ei, geen idee of dat het verschil geeft? 
 
Terug
Bovenaan Onderaan