De cola can chickens zijn in vanavond. Great minds think alike zeggen ze dan ;-)
Maar goed, het was ook mijn beurt om de beer can chicken uit te proberen. Q gestookt met cocosbriketten op 175 graden, en eens die temperatuur min of meer stabiel was kippetje erop. Als rub heb ik de 'standaard' Noskos rub gebruikt, en die beviel me erg. Het pekelen van de kip zat er niet in wegens tijdsgebrek, dat zal voor een volgende keer zijn. Ik heb deze winter een kerselaar serieus bijgesnoeid, en heb wat houtjes hiervan als rookhout gebruikt. Ik smaakte niet enorm veel rooksmaak om eerlijk te zijn, mijn partner vond dat het wat té was. Geen idee of het aan mijn of haar smaak lag. De kip was wel verrassend snel klaar, in 45 min was deze mooi gaar. Ik was verrast dus heb er nog een tweede sensor ingeplugd om zeker te zijn.
Het kippetje zag er beeldig uit, mooi bruin gebakken. En het smaakte zalig!
Heel mals en sappig, ook de borst. Dit was mijn eerste BBQ kippetje, en het verschil met de pan is dus immens. Ik denk dat er nog wel wat tokkies op de Q gaan vliegen deze zomer! Dit was trouwens maar een ordinair supermarkt kippetje, benieuwd of eentje van de slager nog beter zou zijn.
Maar kijk en oordeel vooral zelf:
Klaar voor de start (de hond weet al dat het niet voor hem is ;-) )
Lekker aan het garen/roken
en klaar!
Maar goed, het was ook mijn beurt om de beer can chicken uit te proberen. Q gestookt met cocosbriketten op 175 graden, en eens die temperatuur min of meer stabiel was kippetje erop. Als rub heb ik de 'standaard' Noskos rub gebruikt, en die beviel me erg. Het pekelen van de kip zat er niet in wegens tijdsgebrek, dat zal voor een volgende keer zijn. Ik heb deze winter een kerselaar serieus bijgesnoeid, en heb wat houtjes hiervan als rookhout gebruikt. Ik smaakte niet enorm veel rooksmaak om eerlijk te zijn, mijn partner vond dat het wat té was. Geen idee of het aan mijn of haar smaak lag. De kip was wel verrassend snel klaar, in 45 min was deze mooi gaar. Ik was verrast dus heb er nog een tweede sensor ingeplugd om zeker te zijn.
Het kippetje zag er beeldig uit, mooi bruin gebakken. En het smaakte zalig!

Maar kijk en oordeel vooral zelf:
Klaar voor de start (de hond weet al dat het niet voor hem is ;-) )
Lekker aan het garen/roken
en klaar!