BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken

 
 

BluRPie

Tondelzoeker
Berichten
21
4ff218b99cc6c4251d0f760a3ffd6c68.jpg


Ik: "Wat gaan we eten vanavond?"
Vrouw: "soep"
Ik: "is dat alles"
Vrouw: "we kijken wel wat er nog meer bij komt"

Ok, daar komt dus nog meer bij! Kip om precies te zijn. En dan de welbekende beer can chicken.

51bf646091c9dde92b060c82e6b98201.jpg


Eerst even in de rub zetten. Dit vind ik persoonlijk het meest smerige karweitje... maar ja, zolang het eindresultaat maar goed is. De gemarineerde kip ingepakt in de folie en in de koelkast laten rusten.

Op naar het bier:

d43f267d2547cea92b21db33f2d3fbdf.jpg


Ik wil geen reclame maken hoor, maar ééntje van deze voor het kippie, de rest voor mij...

Tijd om de kip BBQ ready te maken:

8267c900108a6bc6c7e0bf744ecfd4ca.jpg


En op naar de BBQ:

40bf637c7738c06d6ee0150a29e89e5e.jpg


Aangezien ik nog steeds geen kern thermometer heb, toch maar op de gok. 1,5 uur op 180 graden moet mijns inziens genoeg zijn.

Hier het eindresultaat:

9e1196362d037888212047f70a3d8dd0.jpg


Smaakte heeeeerlijk, ook de vrouw en kids waren weer blij... en de soep? Die heb ik niet gemaakt... andere keer weer..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er prachtig uit. Mooi dat het gesmaakt heeft. Je hebt geen thermometer maar toch zie ik aan de greep van de BBWq een hulpstuk voor het vastzetten van thermometer. Ik heb ook zo’n ding en het is wel makkelijk maar ik moet hem iedere keer weer vastdraaien.
 
Ziet er prachtig uit. Mooi dat het gesmaakt heeft. Je hebt geen thermometer maar toch zie ik aan de greep van de BBWq een hulpstuk voor het vastzetten van thermometer. Ik heb ook zo’n ding en het is wel makkelijk maar ik moet hem iedere keer weer vastdraaien.

Klopt, thermometer komt er ook nog wel, ik moet er even één halen bij Ikea.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie chick. Ziet er lekker gebruind uit.
Op de W57 kan je de kip ook op het bovenrooster zetten. Deksel gaat dan net dicht.

Tipje. Investeer in een goede set thermometers.
 
Laatst bewerkt:
Mooie chick. Ziet er lekker gebruind uit.
Op de W57 kan je de kio ook op het bovenrooster zetten. Deksel gaat dan net dicht.

Tipje. Investeer in een goede set thermometers.
Er komen zeker een aantal thermometers bij. Ik heb deze BBQ nu net een paar dagen. Je loopt toch tegen dingen aan die je al snel mist.
 
Kippetje staat er mooi bij. Alvast gefeliciteerd met het stickertje!
 
Er komen zeker een aantal thermometers bij. Ik heb deze BBQ nu net een paar dagen. Je loopt toch tegen dingen aan die je al snel mist.
Tipje. Kijk eens op de website van Noskos. Hier staan veel gouden tips op.

 
Die dame staat er stoer op. Welkom bij de Tokkies.
 
Dank u :)
 
Ze zit er lekker bij! En inderdaad snel een thermometer scoren ergens, maakt het alleen maar makkelijker, veiliger en dus leuker! 😎
 
Mooie run.
Gefeliciteerd met je sticker
 
Had nog kippensoep kunnen worden 😊, lekker kippie
 
Gefeliciteerd met je sticker 🐔!
Altijd lekker een mooie kip. En zoals de andere al zeggen, goed gereedschap is het halve werk😁
 
Lekker chicky heb je daar. Mooi kleurtje opgedaan. Ik snap wel dat het smullen was bij jullie :cool:
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan