BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken en de drumsticks

 
 

Wickie de fikkie

Tondelzoeker
Berichten
7
Zou zo maar een naam van een band kunnen zijn, maar in dit geval betreft het mijn kip avontuur van zondag jl. Omdat ik er pulled chicken van wilde maken en 1 hele kip waarschijnlijk niet voldoende vlees op zou leveren voor 6 personen, heb ik het arsenaal aangevuld met 4 drumsticks. Voor de extra bite heb ik die omwikkelt met ontbijtspek. De kip heb ik een dag van tevoren geïnjecteerd met een kippenbouillon, waarin ik een gedeelte van de rub heb opgelost.

Voor nog wat extra smaak ben ik de sessie op 100°C met appel rookhout chunks begonnen. Na een uur heb ik de temperatuur verder verhoogd naar 120°C en daarmee heb ik de kip door laten garen tot een kerntemperatuur van 80°C. Resultaat was een lekker mals, sappig stukje kip zoals ik kip nog niet eerder van een BBQ gehad heb. Bij deze mijn resultaat nog even in beeld gebracht:

IMG_2837.jpg
IMG_2839.jpg
IMG_2842.jpg
IMG_2846.jpg
IMG_2847.jpg
IMG_2848.jpg
 
Prachtig verhaal en mooie foto’s. 👍🏼
 
Lekker kippetje hoor! 😋
 
Een trotse dame, welkom bij de Tokkies.
 
Ziet er lekker uit.
 
lekker lekker lekker
ziet er goed uit zeg, die pulled chicken
gefeliciteerd met je sticker
 
Was vast gezellig op de Q
Lekker belegd broodje geworden
 
Bedankt voor jullie reacties en het knorretje ;)! Beer Can Chicken is een leuk gerecht om te maken en doet het altijd goed op foto's. Ik had 'm al 's eerder gemaakt maar niet op deze manier. Dit is ook weer een mooie variant voor op de wekelijks groeiende menukaart naar aanleiding van de vele inspiraties die ik hier op doe.
 
Lekkere kip op de Q, beviel dat injecteren met bouillon, niet te zout?
Gefeliciteerd met je tokkie!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Ik had voor de kip Noskos basic rub gebruikt, daarbij viel het zout uit de bouillon (half kipbouillon blokje op 200ml water) niet overheersend op. Prima combinatie.
 
Ha Wickie, proficiat met je wel verdiende tokkie award. 🐔. Leuk bedacht, lekker gemaakt en mooi opgediend.
Mooie vinding om het ribbelsrekje op deze wijze te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan