Zou zo maar een naam van een band kunnen zijn, maar in dit geval betreft het mijn kip avontuur van zondag jl. Omdat ik er pulled chicken van wilde maken en 1 hele kip waarschijnlijk niet voldoende vlees op zou leveren voor 6 personen, heb ik het arsenaal aangevuld met 4 drumsticks. Voor de extra bite heb ik die omwikkelt met ontbijtspek. De kip heb ik een dag van tevoren geïnjecteerd met een kippenbouillon, waarin ik een gedeelte van de rub heb opgelost.
Voor nog wat extra smaak ben ik de sessie op 100°C met appel rookhout chunks begonnen. Na een uur heb ik de temperatuur verder verhoogd naar 120°C en daarmee heb ik de kip door laten garen tot een kerntemperatuur van 80°C. Resultaat was een lekker mals, sappig stukje kip zoals ik kip nog niet eerder van een BBQ gehad heb. Bij deze mijn resultaat nog even in beeld gebracht:
Voor nog wat extra smaak ben ik de sessie op 100°C met appel rookhout chunks begonnen. Na een uur heb ik de temperatuur verder verhoogd naar 120°C en daarmee heb ik de kip door laten garen tot een kerntemperatuur van 80°C. Resultaat was een lekker mals, sappig stukje kip zoals ik kip nog niet eerder van een BBQ gehad heb. Bij deze mijn resultaat nog even in beeld gebracht:
| |