BasBQ
Beef en Steak

Beenhammetje Low&Slow. Kan dat?

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
456
Geprobeerd een beenham van een 600 gram vandaag wat Lager en trager dan we normaal doen.

Stukje appelhout voor wat onschuldige rook

1617371173705.png


Na een 2 uurtjes de kern op 63 graden. Even een foto en dan rusten in de folie

1617371310802.png



Zo kwam hij na een half uurtje rusten uit de folie

1617371418390.png


Proberen zo dun mogelijk te snijden met een mes en dan tussen een zacht bolletje met wat mosterd dille dressing

1617371514650.png


1617371558740.png


Favoriet hier! Ook de kinderen vinden dit echt heerlijk.

Normaal met een 160 a 170 graden op de q en dan is hij binnen een uurtje wel klaar.

Kwa smaak en malsheid eigenlijk geen verschil

Misschien omdat het al gepekeld is?
 
Oef! Dat ziet er zeer goed uit!
Die gaat hier spoedig ook gemaakt worden!!

Bedankt voor de inspiratie :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker hoor! Moet ik binnenkort ook maar eens doen.
 
Beenhammetje, beenham, beenham😋mmmmmmm... altijd favoriet.
En je ziet, L&S is perfect.

Stuurme maar een plakje op.
 
Beenham altijd lekker.
 
Lekker hoor! Mooi roze ook nog. Wellicht dat meer rookhout wat extra smaak geeft? Had wel een bolletje gelust hoor
 
Lekker hoor. Ziet er goed uit
Broodjes beenham gaan er altijd wel in.

Beenham uit de supermarkt is flink geïnjecteerd met pekel. Met al dat vocht erin blijft het Lekker sappig
 
Lekker hoor. Ziet er goed uit
Broodjes beenham gaan er altijd wel in.

Beenham uit de supermarkt is flink geïnjecteerd met pekel. Met al dat vocht erin blijft het Lekker sappig
Mislukken kan ook bijna niet!
 
Heerlijk zo’n broodje, kan door de pekel idd bijna nooit fout gaan. Altijd lekker.
 
Ja zeg ik : Maken! Zo eenvoudig en lekker ook!!
Ziet er goed uit hoor! Smakelijk, mmmmm 🔥 (y)
 
Heerlijke lapjes :love: en dank voor de tip dat low & slow hier eigenlijk niet uitmaakt, dat scheelt me weer een experiment!(y)
 
Dat ziet er lekker uit zeg, dat ga ik ook zeker snel proberen hmmm beenham 🤤🤤, bedankt nu weet ik dat het normaal kan maar ook low en slow, maar volgende wordt eerst buikspek die ik nog heb liggen 👍🏼
 
Dat ziet er lekker uit zeg, dat ga ik ook zeker snel proberen hmmm beenham 🤤🤤, bedankt nu weet ik dat het normaal kan maar ook low en slow, maar volgende wordt eerst buikspek die ik nog heb liggen 👍🏼
Als je nog ruimte hebt op je rooster kan hij er nog mooi naast haha

Succes met je volgende run! (y) 👌
 
Mooi stuk vlees, dat ga ik ook eens maken 😁
 
Easy Peasy, lekker hoor!
 
Staat hier ook op het menu. Voor vanavond. Met verse frites en coleslaw. 😋
 
Geprobeerd een beenham van een 600 gram vandaag wat Lager en trager dan we normaal doen.

Stukje appelhout voor wat onschuldige rook

Bekijk bijlage 18712

Na een 2 uurtjes de kern op 63 graden. Even een foto en dan rusten in de folie

Bekijk bijlage 18713


Zo kwam hij na een half uurtje rusten uit de folie

Bekijk bijlage 18714

Proberen zo dun mogelijk te snijden met een mes en dan tussen een zacht bolletje met wat mosterd dille dressing

Bekijk bijlage 18715

Bekijk bijlage 18716

Favoriet hier! Ook de kinderen vinden dit echt heerlijk.

Normaal met een 160 a 170 graden op de q en dan is hij binnen een uurtje wel klaar.

Kwa smaak en malsheid eigenlijk geen verschil

Misschien omdat het al gepekeld is?

Ook hier inmiddels al 2 uur een beenhammetje op de Q, ook met appelhout voor de rook. Werk eigenlijk met beenham altijd met lage temp rond de 100-110 en dit keer geen rub maar aan het lakken met een mengsel van stroop (had geen bruine suiker meer ) olijfolie en mosterd en mosterd poeder. Nu wel afwachten hoe dit uit de Q gaat komen qua smaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ook hier inmiddels al 2 uur een beenhammetje op de Q, ook met appelhout voor de rook. Werk eigenlijk met beenham altijd met lage temp rond de 100-110 en dit keer geen rub maar aan het lakken met een mengsel van stroop (had geen bruine suiker meer ) olijfolie en mosterd en mosterd poeder. Nu wel afwachten hoe dit uit de Q gaat komen qua smaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rook en pekel moet al bijna wel genoeg smaak geven aan de ham toch? Toch benieuwd hoe je glace met die stroop uitpakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan