BasBQ
Beef en Steak

Beef Ribs

Jocko

Tondelzoeker
Berichten
5
Gisteren de nieuwe Grill Guru Compact ingewijd. Dit is mijn eerste kamado dus heb nog geen ervaring met deze manier van barbecueën, tips zijn daarom welkom!

Ben begonnen met het trimmen van de Ierse beef ribs. Daarna een hot sauce gebuikt als binder om de simpele rub van zout en peper toe te voegen.
1621689595921.png


Vervolgens heb ik de Grill Guru Compact aangestoken en verwarmd tot 120 °C. Toen het keramiek goed op temperatuur was gekomen, gingen de beef ribs erop. Deze hebben hebben 4,5 uur, in een temperatuur tussen de 120 en 130 °C, de rook van een paar chucks hickory opgenomen en ik heb ze om het uur gesprayd met een mengsel van appelsap en appelazijn. De grootte van de plate setter was niet optimaal maar de bijbehorende plate setter van Grill Guru paste er niet in. Heb deze online gevonden en gebruik hem totdat ik de perfect fit heb gevonden (Als iemand weet waar ik een betere maat op de kop kan tikken hoor ik het graag!).

1621690562819.png
1621690591277.png


Na 4,5 uur rook hadden ze een kerntemperatuur van rond de 70 °C en heb ik ze ingepakt in butcher paper. Ik merkte dat de temperatuur in de Grill Guru begon te dalen dus ik heb tijdens het inpakken ook wat houtskool toegevoegd. Vervolgens gingen de ingepakte ribben weer op de kamado. 3,5 uur later hadden ze een kerntemperatuur van rond de 90 °C en ging de thermapen er soepel in. Voor het serveren heb ik ze nog 45 minuten laten rusten (hele opgave want men zat al klaar om aan te vallen).

1621692262305.png
1621692288460.png


Na het rusten was het zover, we konden eindelijk aanvallen. Was erg tevreden met het resultaat van de eerste keer. De ribben hadden een mooie bark en rookring, waren lekker sappig en kwamen makkelijk van het bot. Kijk er naar uit om ze nog een keer te maken.

1621692693108.png
1621692720454.png
 
Da’s mooi gelukt voor de eerste keer. Staat ook nog op mijn lijstje.

Begrijp ik goed dat de bijpassende platesetter van de Grill Guru niet paste?? Dat is toch vreemd?

Groeten van Robert
 
Da’s mooi gelukt voor de eerste keer. Staat ook nog op mijn lijstje.

Begrijp ik goed dat de bijpassende platesetter van de Grill Guru niet paste?? Dat is toch vreemd?

Groeten van Robert
Dankjewel, is zeker een aanrader om een keer te proberen. Ja klopt, hij was speciaal voor de grill guru compact maar paste er niet op. Ik las online dat meer mensen hier last van hebben. Ik heb Grill Guru gemaild maar heb helaas nog geen reactie.

1621694520470.png
1621694525349.png
 
Lekker hoor. Heb geen kamado dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik zou terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Raar dat het niet past.
 
Dankjewel, is zeker een aanrader om een keer te proberen. Ja klopt, hij was speciaal voor de grill guru compact maar paste er niet op. Ik las online dat meer mensen hier last van hebben. Ik heb Grill Guru gemaild maar heb helaas nog geen reactie.

Jammer dat het niet past. :( Hoop dt er een oplossing komt!
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Mooie maiden run
Hopelijk vocht er nog meer lekkers
 
Goed gedaan! Zeker een mooie binnekomer als eerste run😁👍🏼.
Zelf heb ik een grill guru Large, zelf ook wat kleine dingetjes gehad en als ik mailde via hun site dan duurde het wel een paar dagen voordat ik een reactie terug kreeg. Maar wel altijd reactie terug gekregen en ook een oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan