BruceBeQ
Tondelzoeker
Vandaag lekkere, hopelijk, Beef Jerky aan het maken. De Grill Guru staat aan. Recept inspiratie van PitmasterX.
Gebruikt vlees is rosbief van BeefenSteak.nl.
Eerst de Grill Guru thermometer getest. Solid 100C, niks meer aan doen ;-).
4 verschillende smaken.
‘T hangt!
Dit is toch wel 1 van mn meest favoriete momenten. Afstellen van de Q omdat je op temperatuur zit.
Spot on 70C, en dat zonder fan systeem.
Nu lekker door aan ‘t roken. Verwacht dat ‘t rond 15:00 klaar is.
Half way in (3 uur) een sample test. Die smaken

. Dit gaat heel erg lekker worden. Wel nog veel te sappig (zoals verwacht). Temperatuur begint wat te zakken naar 67C. Meer open doen van de ventielen werkt niet. Denk dat er wat kolen bij moeten. Dus dat ga ik zo doen.
Een mooi groot stuk houtskool erbij hielp. Mooie constante 73C bereikt en verder mee gegaan.
Het eindproduct is heerlijk! Misschien iets te gul geweest met de chili bij de pittige variant. En voor een volgende keer zou ik ook iets zoets toevoegen. Bijvoorbeeld honing, bruine suiker of ketjap manis.
Gr.
Bruce
Gebruikt vlees is rosbief van BeefenSteak.nl.
Eerst de Grill Guru thermometer getest. Solid 100C, niks meer aan doen ;-).
4 verschillende smaken.
‘T hangt!
Dit is toch wel 1 van mn meest favoriete momenten. Afstellen van de Q omdat je op temperatuur zit.
Spot on 70C, en dat zonder fan systeem.
Nu lekker door aan ‘t roken. Verwacht dat ‘t rond 15:00 klaar is.
Half way in (3 uur) een sample test. Die smaken

Een mooi groot stuk houtskool erbij hielp. Mooie constante 73C bereikt en verder mee gegaan.
Het eindproduct is heerlijk! Misschien iets te gul geweest met de chili bij de pittige variant. En voor een volgende keer zou ik ook iets zoets toevoegen. Bijvoorbeeld honing, bruine suiker of ketjap manis.
Gr.
Bruce
Laatst bewerkt: