BasBQ
Beef en Steak

Beef Jerky

BruceBeQ

Tondelzoeker
Berichten
18
Vandaag lekkere, hopelijk, Beef Jerky aan het maken. De Grill Guru staat aan. Recept inspiratie van PitmasterX.

Gebruikt vlees is rosbief van BeefenSteak.nl.

Eerst de Grill Guru thermometer getest. Solid 100C, niks meer aan doen ;-).

A42C9644-5D9B-46F0-B20C-341D601711BE.jpeg



4 verschillende smaken.

036E0867-AF5A-4633-9116-C8D149471417.jpeg



‘T hangt!
6923B472-547E-4033-BA42-98DC521A4219.jpeg



Dit is toch wel 1 van mn meest favoriete momenten. Afstellen van de Q omdat je op temperatuur zit.
97979150-1D62-4332-8E33-16333272CADE.jpeg


Spot on 70C, en dat zonder fan systeem.
D9B273F7-8746-4F97-A375-574BB01330F3.jpeg


Nu lekker door aan ‘t roken. Verwacht dat ‘t rond 15:00 klaar is.

Half way in (3 uur) een sample test. Die smaken 😍😍😍. Dit gaat heel erg lekker worden. Wel nog veel te sappig (zoals verwacht). Temperatuur begint wat te zakken naar 67C. Meer open doen van de ventielen werkt niet. Denk dat er wat kolen bij moeten. Dus dat ga ik zo doen.

A1445973-B444-4DA0-A630-9602C727D556.jpeg


Een mooi groot stuk houtskool erbij hielp. Mooie constante 73C bereikt en verder mee gegaan.

Het eindproduct is heerlijk! Misschien iets te gul geweest met de chili bij de pittige variant. En voor een volgende keer zou ik ook iets zoets toevoegen. Bijvoorbeeld honing, bruine suiker of ketjap manis.

13CA9F8C-7ABA-469E-ACB8-3E819C539FE9.jpeg



Gr.
Bruce
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat een paar maandjes terug gemaakt. Heerlijk. Ik had ze toen wel 1mm te dik gesneden. Maar ga toch nog eens een lading moeten maken.
 
Wat een mooi plaatje die foto met de “regenboog” erin.

Dat zal vast gaan smaken. 😋
 
Binnenkort ook nog maar eens tijd maken om enkele porties beefjerky te maken.
Probleem is dat het hier vaak sneller op is, dan gemaakt.
 
Wat een mooi plaatje die foto met de “regenboog” erin.

Dat zal vast gaan smaken. 😋

Meer geluk dan wijsheid, maar ik dacht hetzelfde :p.

Binnenkort ook nog maar eens tijd maken om enkele porties beefjerky te maken.
Probleem is dat het hier vaak sneller op is, dan gemaakt.

Vrees dat dat hier ook het probleem gaat worden. Wel een goed probleem om te hebben :p.
 
Oh dat ziet er al veelbelovend uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik zie dat de één heftiger gekruid is dan de andere.
Welke smaken heb je toegevoegd aan je beef jerky?
 
Mooi projectje. Ook wel lastig om je temperatuur zo laag te houden in je kamado.

Ik heb in een ver verleden ooit beef jerky uit de super op. Die vond ik niet echt lekker. In hoeverre is dit vergelijkbaar? Of is dit een wereld van verschil?
 
Mooi projectje. Ook wel lastig om je temperatuur zo laag te houden in je kamado.

Ik heb in een ver verleden ooit beef jerky uit de super op. Die vond ik niet echt lekker. In hoeverre is dit vergelijkbaar? Of is dit een wereld van verschil?

ik heb al vaak van die pakjes uit de winkel gehad en vind er niet mis aan, tenzij pokkeduur voor ocharme 25gr. Dus als je zelf maakt, kan het wat dikker en goedkoper.
 
Oh dat ziet er al veelbelovend uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik zie dat de één heftiger gekruid is dan de andere.
Welke smaken heb je toegevoegd aan je beef jerky?

Foto van het eindresultaat heb ik toegevoegd.

De marinade bestaat met name uit soya saus, uienpoeder, knoflookpoeder, grove peper en (te weinig) ketjap manis. De kruiden is de beefalicious rub van Jord Althuizen maar heb ze iets te grof gekruid. De jerky was iets te zout. Wel lekker met een biertje erbij gok ik ;-).

Genoeg lessons learned voor de volgende batch!

Mooi projectje. Ook wel lastig om je temperatuur zo laag te houden in je kamado.

Ik heb in een ver verleden ooit beef jerky uit de super op. Die vond ik niet echt lekker. In hoeverre is dit vergelijkbaar? Of is dit een wereld van verschil?

Temperatuur laag houden viel wel mee hoe lastig het was. Op de Grill Guru Large gebruikte 3 grote blokken Namibian Hardwood en halverwege 1 blok toegevoegd. Onderste schuif op duimbreedte open en bovenste 3mm open.

De app van de GG thermometer is helaas echt sh*t anders had ik een mooie grafiek met je kunnen delen.
 
dit is een hele mooie..
ziet er lekker uit. goed geslaagd, en die komt op de to do lijst
 
Mooi en lekker verslag.
Heb dit nog nooit geproefd, laat staan gemaakt.
 
Foto van het eindresultaat heb ik toegevoegd.

De marinade bestaat met name uit soya saus, uienpoeder, knoflookpoeder, grove peper en (te weinig) ketjap manis. De kruiden is de beefalicious rub van Jord Althuizen maar heb ze iets te grof gekruid. De jerky was iets te zout. Wel lekker met een biertje erbij gok ik ;-).

Genoeg lessons learned voor de volgende batch!
.

Wow, ziet er echt goed uit. En er is altijd wel wat te verbeteren dus dat is niet erg. goede reden om het nog een keer te maken. Maar je hebt me zeker geïnspireerd om dit nou echt een keer te gaan maken. :)
 
Nu wil ik dit ook.
Tis hier alweer te lang geleden
Thnx voor het delen
 
Terug
Bovenaan Onderaan