BasBQ
Beef en Steak

Beef jerky op de nieuwe GMG

NielsNH

Vuurmaker
Berichten
77
Mijn nieuwe GMG Ledge Prime Plus stond al een paar dagen te blinken in de tuin, dus dit weekend was het hoog tijd om hem in gebruik te nemen. Ik wilde het nog niet te moeilijk maken, dus gekozen voor beef jerky.

Hiervoor heb ik een stuk chateaubriand van 500 g gebruikt. Dit heb ik even ingevroren om de plakjes netjes te kunnen snijden. Daarna 3 uur vacuüm laten marineren in de koelkast.

Ingrediënten van de marinade:
  • 4 el cola
  • 4 el whiskey
  • 2 el vers sinaasappelsap
  • 1 el zout
  • 1 el peper
Vervolgens de GMG ingesteld op 75 graden en ongeveer een drietal uur laten roken.

Ik moet zeggen dat het resultaat zeker goed was. De whiskey flavor kwam er nog net voldoende door en er zat op het einde ook nog een pitje in. Zeker voor herhaling vatbaar!

PS: let niet op de rommel, de buitenkeuken is nog niet helemaal af. 😅

B805C70E-3593-4E04-87B1-1EA72436E552.jpeg


98F9F569-9263-45D9-AE1B-31DA19B49F17.jpeg


511ADF96-6FA1-4D31-8602-BC850B0B2A1D.jpeg
 
Zier er goed uit!
Zie ik het goed dat je een venster in de deksel hebt zitten?
 
Lekker hoor
BJ Is echt een delicatesse vind ik
Wat voor rookhout heb je gebruikt? Zie zien er nog zo,puur uit.
 
Dit lijkt me ook lekker om een keer te maken. Gaan we op de To Q list zetten. Bedankt voor je inspiratie
 
Lekker beefjerky, ziet er erg goed uit!
 
Staat hoog op de To Do lijst...!
Super mooi, ik vind zelfs die ribbels die erin gekomen zijn van het rooster wel wat hebben..
Misschien volgende keer diagonaal leggen op t rooster..
 
Hoe bevalt de ledge? Ik heb hem sinds een aantal weken ook. Ik merk dat hij wel erg veel rookt met low en slow. Zo erg dat de buitendeur dicht moest en dat de buren er ook van mee konden genieten. Zou het aan de pellets liggen? Wat is jouw ervaring?
 
Terug
Bovenaan Onderaan