BasBQ
Beef en Steak

Beef balls en Philly cheese steak shrooms

 
 

Erik B71

Kooltjesharker
Berichten
244
Mijn zoon was jarig en werd 18. Door de Corona kon er geen feestje gehouden worden zoals we gewend zijn. Omdat mijn zoon mijn dankbaarste eter is lekker borrelhapjes op de bbq. Beef balls en Phillu cheese mushrooms. Ik had daarbij ook wat moinkballs en kippenvleugeltjes me een gemberglace uit het boek no worry’s van Jord Althuizen. Van die laatste had ik door het pokkenweer geen foto’s gemaakt.
grote champignons uitgehold, 250 gram steak, tot 45 graden gegrild op 200 graden, klein gesneden en een vulling gemaakt met een kruidenkaasje, klein gesneden augurk en geraspte cheddar en wat peper en zout. Daar vul je de champignons mee. Wat mini croutons er op en nog 20 min op 170 graden. De beefballs zijn kleine gehaktballetjes die eerst 20 min op 110 graden gegaard worden. Ondertussen maak je een beefbath met coca cola, bbqsaus, worchestershire saus en shiracha tabasco.
Na 20 minuten leg je de gehaktballetjes er in en laat je het nog eens 25 minuten sudderen. Daaroverheen een baconcrumble met een paprika aiol. Dit is gemaakt van 2 gegrilde paprika’s, je post zachtjes in 100 ml olie 6 tenen knofloo. Paprika ontvellen en met gepofte knoflook en olie in een blender. Dit doe je bij 250 gram mayo, lemen zest en sap er bij. Dat is een heerlijke dipsaus. We hebben toch een leuk feestje gehad!

BE3D1B60-029B-48F6-9831-7C07B1F1C650.jpeg


E79108CE-41E0-4BA8-B568-DCB8A3C34079.jpeg


8E757079-1C4D-435C-BB55-52E0BD7DA1EC.jpeg


F871B56C-ACBD-471F-916E-B512F3F6FE8D.jpeg


2F1BC907-A98D-4F60-8882-041D4B938E30.jpeg


C0209A49-49B0-4A83-97C9-D8A1E14EC813.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat jouw autocorrectie met "vrouwonderdrukkende" komt is wel een discussie waard denk ik :)

Zat het ziet er heerlijk uit! Zelf moet ik ook maar een gietijzeren pan aanschaffen.. je kunt eigenlijk niet zonder...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Woordspelling wat verkeerde woorden zie ik die ik niet kan wijzigen. Het is geen phillip maar philly en het moet mini croutons zijn ipv vrouwonderdrukkende??????
Op mijn telefoon in de browser, zie ik links onderaan mijn bericht een knopje met drie puntjes en een pijltje naar beneden. Als je daar op klikt ontvouwt zich de optie om te bewerken.

On topic:
Mooie borrelhapjes! En uiteraard gefeliciteerd met je zoon 🥳
 
Woordspelling wat verkeerde woorden zie ik die ik niet kan wijzigen. Het is geen phillip maar philly en het moet mini croutons zijn ipv vrouwonderdrukkende??????
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Die phillip plaatste ik wel, maar die vrouwonderdrukkende niet echt. We hebben er hier hardop om moeten lachen.

Maar evengoed gefeliciteerd en je heb er een lekkere verjaardag van gemaakt.
Wat een heerlijkheden allemaal.
Deze verjaardag vergeet je niet meer.
 
Ondertussen is het bericht bewerkt en staat er gewoon croutons. 😂
 
Zo, lekker uitgepakt om de verjaardag te vieren. Ziet erg goed uit!!👌🏼
18 jaar is mooie mijlpaal, gefeliciteerd! 🥳
 
Je zoon zal er weer van genoten hebben
Gefeliciteerd nog
 
deze had ik even gemist ! mooi gemaakt ! en gebruik gemaakt van twee bbq`s. Goed bezig !
 
Denk dat ik binnenkort ook maar weer eens “jarig” ben.
genoeg reden 😋
 
Zulke lekkere hapjes maken het feestje toch goed. Jullie hebben niets tekort gekomen zo.
 
Nou heb ik ook ineens trek in vrouwonderdrukkende gehaktballetjes! Nee hoor, flauw, berichtje was al aangepast. Het ziet er zalig uit allemaal. Alsnog Proficiat met de 'Kleine' jongen!
 
Mooie hapjes 😋 is iets anders dan kaas en worst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan