BasBQ
Beef en Steak

BCC

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.843
Sinds ik een spit heb ben ik wel heel tevreden over kippetjes aan het spit. Vandaag toch weer eens gekozen voor een BCC. Heus niet op jacht naar m'n tokkie 😉.

Eerst de ingrediënten. Gekozen voor een basis rub die ik laatst gekocht had. Was benieuwd hoe die zou smaken op kip. Had gelukkig nog wat flesjes bier staan die normaal bij mij over de datum gaan. Ik drink zelf liever andere merken.

Voor het eerst appel erbij voor de rook en wat rozemarijn en tijm uit de tuin om het feest compleet te maken. Wat boften we met het weer zeg.
IMG-20210426-WA0003.jpg

Eerst de aardappeltjes gewassen en de kip na een badje in een mooie olijfolie in de rub gezet. Zowel boven als onder het vel. Daarna was het tijd om alvast wat bier met de rub daarin te injecteren. Ze kan haar vaccinatie alvast maar gehad hebben.
IMG-20210426-WA0007.jpg

In het 'blik' wat bier en verse rozemarijn en tijm uit de tuin. Daarna de aardappeltjes erbij en de Q op temperatuur laten komen.

IMG-20210426-WA0011.jpg

Ze zit er parmantig bij wachtend op wat gaat komen.
20210426_162423.jpg

Inmiddels was de Q op 150 graden en begon het wachten op de heerlijke kip. In de tussentijd ook maar een biertje opengetrokken. Niet alleen het maïskippetje had trek in het gouden vocht.
Na een minuut of 40 gaf de Grilleye 50c graden temp aan. Tijd om even gas te geven voor het krokante velletje. Op naar de 180 graden c.
20210426_170258.jpg


Ongeveer 40 minuten later gaf de Grilleye 70 graden in de borst aan. Snel nog even nagepraat met de thermapen. Perfect. Tijd om te eten.
IMG-20210426-WA0015.jpg

IMG-20210426-WA0017.jpg


Heerlijk mals.
IMG-20210426-WA0022.jpg


Aardappeltjes waren ook heerlijk. Lekker de rooksmaak en het vet van de kip. Beetje zeezout eroverheen en klaar.

IMG-20210426-WA0000.jpg

Tegen de tijd dat ik de foto aan het maken was, was de rest al aan het eten.

Bedankt voor het kijken.

20210426_170330.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar staat een trotse dame op de bbq. Welkom bij de Tokkies.
 
Zo zeg. Dit kippetje staat lekker blij te kijken. Ziet er mooi gebruind uit, met een lekker schaaltje patatjes.
Gracias met je tokkie award.
 
Lekker kippetje gefeliciteerd met je sticker
 
Lekker kippetje, gefeliciteerd met je sticker!
Hier is een BCC ook een blijvertje en op verzoek ook steeds met gebakken aardappels.
Daarvoor is mijn cast iron birdsitter uitermate geschikt (en op die manier is er nadien haast geen schoonmaakwerk aan de Q)
 
Gefeliciteerd en welkom bij de BCC-club.
Mooie reportage hoor! Lekkere foto's! Proef je nog iets van dat injectieren met bier? Zelf nog niet gedaan wel leuk om te proberen misschien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Gefeliciteerd en welkom bij de BCC-club.
Mooie reportage hoor! Lekkere foto's! Proef je nog iets van dat injectieren met bier? Zelf nog niet gedaan wel leuk om te proberen misschien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Ik had het idee dat de smaak er door het injecteren wel iets in zat. Was voor mij de eerste keer dat ik dit deed
 
Blijf het een lekkere bereiding vinden zo en met de aardappeltjes, en eventueel groente, eronder. (En heb geen spit 😱😁)

Ik injecteer met olie waar ik de rub in heb laten weken.
 
Lekker man! Altijd goed zo’n tokkie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Blijf het een lekkere bereiding vinden zo en met de aardappeltjes, en eventueel groente, eronder. (En heb geen spit 😱😁)

Ik injecteer met olie waar ik de rub in heb laten weken.

Aha, ga ik toch ook eens proberen! Thanks voor t delen.
 
Blijf het een lekkere bereiding vinden zo en met de aardappeltjes, en eventueel groente, eronder. (En heb geen spit )

Ik injecteer met olie waar ik de rub in heb laten weken.

Wordt het vlees niet super vettig als je met olie injecteert?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wordt het vlees niet super vettig als je met olie injecteert?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ziet er goed, niet vet, uit en geen klagen gehad.
Zijn altijd de stukken die ik af sta omdat ik liever de poten heb. Zijn er het beiden over eens 👍🏻👍🏻
 
Mooi kippie geworden met heerlijke aardappeltjes, gefeliciteerd met je Tok🥳
 
Keurig dametje hoor. Ziet er lekker uit. Hier ligt er ook nog 1tje te wachten in de vriezer. Gefeliciteerd met je Tokkie🐔
 
Lekker hoor
Gefeliciteerd met je sticker
 
Heerlijk dat kippetje zo boven de aardappels, zier er altijd heel smakelijk uit. Dat moet smullen geweest zijn
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan