BasBQ
Beef en Steak

Bbq weertje. Dus even een en LAMSSCHOUDER!

 

Raykes

Sprokkelaar
Berichten
29
Zo. Vandaag was het toch een weertje. Dus. We knallen een schouder van een lammetje op de kamado. Dat is voor mij de eerste keer. Maar.... toch proberen en met mijn ervaring met de meeste kooktechnieken moet dat toch lukken. Dus. Gisteren de schouder uit de DV gehaald. Zacht laten ontdooien. Nadien lekker met knoflookolie zout en Provençaalse kruiden gemarineerd. Vandaag de BBQ op temp. gebracht tot 170 graden.
DECFA7D7-A353-4240-9D0B-D459B639C409.jpeg
De deflector er in. Dan zakt de temp sws nog wat. En mijn gewenste temp. was dan ook 150 graden. De schouder er op. En nu maar chillen. Kerntemp. op 90 graden. Duurde denk ik zo’n 3 uurtjes. Toen in gepakt in de folie. Want het was nog geen etenstijd. Daarna de Q wat een in temp laten zakken. Even 2 mootjes zalm in een aluminium bakje gedaan met een scheut olie. Op de zalm wat knoflookboter. En met een handje rookhout zacht laten garen. Net aan gaar. (Helaas geen foto van) tevens op een minder warme plek op mijn rooster de schouder er weer op. En die heerlijk na mijn zalmpje ontdaan van zijn bot. Super mals stukje vlees geworden mede door het vet wat in zo’n schouder zit.
Dus. Het was een heerlijk avondmaal.
92BFD1FC-6779-4E42-B451-542D7899A9A7.jpeg
 
Poeh da’s lekker! Staat voor mij ook nog op de lijst om een echt groot stuk vlees te garen op de kamado.

Groeten van Robert
 
Geweldig mooi. Zal gesmaakt hebben.
 
Lam's vlees is zo lekker en ook nog eens heel gezond ;)
 
Dat ziet er goed uit zeg. Is sowieso een lekker stukje vlees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan