Al een tijdje staat een BBQ-tafel op mijn verlanglijstje. Na wat speurwerk en een aantal zeer mooie voorbeelden hier ben ik er 2 weken geleden mee begonnen.
Ik vind een robuust frame mooi en speel met de gedachten om in de toekomst er wellicht een betonnen blad op te maken. Voor het frame gebruik ik Douglas balken van 95 x 95 geschaafd. Omdat de Classic 2 een veer aan de achterkant heeft en ik heb meubel niet breder wil hebben dan 90 cm zijn de balken aan de voorzijde bovenaan 95 x 45. Hierdoor blijft de uitstraling hetzelfde en is alles nog stevig genoeg.
Verder is gebruikt 45 x 45 balken en planken van 21 x 235. Alles geschaafd.
Mijn schoonvader is handig en heeft een grote schuur waar ik aan de slag kan en mijn zwager is timmerman, aan goede hulp en gereedschap geen gebrek.
Als eerste hebben we de onderkant in elkaar gezet:
Hierna het frame:
Daarna de onderkant erin gemaakt, het frame waar de BBQ op komt en bovenaan alvast wat balkjes om straks de bovenkant aan vast te schroeven:
Vervolgens rondom en de afscheiding dichtgemaakt:
Vanavond hoop ik alles voor de eerste keer in de beits (transparant) te zetten.
Wat verder nog moet:
- Bovenkant moet er nog op
- Gat voor BBQ moet er dan nog in
- 2de laag beits
- Deurtjes rechts
- Schap rechts
- Keramische tegel freezen in het blad
- Wielen eronder
- Beschermhoes
Zodra er voortgang is zal ik jullie op de hoogte houden. Tips altijd welkom.
Ik vind een robuust frame mooi en speel met de gedachten om in de toekomst er wellicht een betonnen blad op te maken. Voor het frame gebruik ik Douglas balken van 95 x 95 geschaafd. Omdat de Classic 2 een veer aan de achterkant heeft en ik heb meubel niet breder wil hebben dan 90 cm zijn de balken aan de voorzijde bovenaan 95 x 45. Hierdoor blijft de uitstraling hetzelfde en is alles nog stevig genoeg.
Verder is gebruikt 45 x 45 balken en planken van 21 x 235. Alles geschaafd.
Mijn schoonvader is handig en heeft een grote schuur waar ik aan de slag kan en mijn zwager is timmerman, aan goede hulp en gereedschap geen gebrek.
Als eerste hebben we de onderkant in elkaar gezet:
Hierna het frame:
Daarna de onderkant erin gemaakt, het frame waar de BBQ op komt en bovenaan alvast wat balkjes om straks de bovenkant aan vast te schroeven:
Vervolgens rondom en de afscheiding dichtgemaakt:
Vanavond hoop ik alles voor de eerste keer in de beits (transparant) te zetten.
Wat verder nog moet:
- Bovenkant moet er nog op
- Gat voor BBQ moet er dan nog in
- 2de laag beits
- Deurtjes rechts
- Schap rechts
- Keramische tegel freezen in het blad
- Wielen eronder
- Beschermhoes
Zodra er voortgang is zal ik jullie op de hoogte houden. Tips altijd welkom.