BasBQ
Beef en Steak

BBQ-tafel Kamado Joe Classic 2

dvdaalst

Tondelzoeker
Berichten
23
Al een tijdje staat een BBQ-tafel op mijn verlanglijstje. Na wat speurwerk en een aantal zeer mooie voorbeelden hier ben ik er 2 weken geleden mee begonnen.

Ik vind een robuust frame mooi en speel met de gedachten om in de toekomst er wellicht een betonnen blad op te maken. Voor het frame gebruik ik Douglas balken van 95 x 95 geschaafd. Omdat de Classic 2 een veer aan de achterkant heeft en ik heb meubel niet breder wil hebben dan 90 cm zijn de balken aan de voorzijde bovenaan 95 x 45. Hierdoor blijft de uitstraling hetzelfde en is alles nog stevig genoeg.

Verder is gebruikt 45 x 45 balken en planken van 21 x 235. Alles geschaafd.

Mijn schoonvader is handig en heeft een grote schuur waar ik aan de slag kan en mijn zwager is timmerman, aan goede hulp en gereedschap geen gebrek.

Als eerste hebben we de onderkant in elkaar gezet:
20200616_195957.jpg


Hierna het frame:
20200616_213611.jpg


Daarna de onderkant erin gemaakt, het frame waar de BBQ op komt en bovenaan alvast wat balkjes om straks de bovenkant aan vast te schroeven:
20200620_145613.jpg

20200620_145628.jpg


Vervolgens rondom en de afscheiding dichtgemaakt:
20200622_215029.jpg

20200622_215036.jpg

20200622_215044.jpg

20200622_215123.jpg


Vanavond hoop ik alles voor de eerste keer in de beits (transparant) te zetten.

Wat verder nog moet:
- Bovenkant moet er nog op
- Gat voor BBQ moet er dan nog in
- 2de laag beits
- Deurtjes rechts
- Schap rechts
- Keramische tegel freezen in het blad
- Wielen eronder
- Beschermhoes

Zodra er voortgang is zal ik jullie op de hoogte houden. Tips altijd welkom.
 
Ziet er gaaf uit! wat is ongeveer het budget om zoiets te maken en hoelang ben je er mee bezig als ik vragen mag?
wil zelf ook zoiets gaan maken op den duur.
 
Ziet er gaaf uit! wat is ongeveer het budget om zoiets te maken en hoelang ben je er mee bezig als ik vragen mag?
wil zelf ook zoiets gaan maken op den duur.
Dank je. Hout heeft rond de 350,- gekost. Schroeven, hoekjes, beits, wielen tussen de 150 a 200. Keramische tegel en hoes heb ik nog niet dus nog geen compleet plaatje.
 
Ziet er mooi uit zeg. Ik heb zo'n zelfde tafel met eveneens een Kamado Joe mocht je de maten van de bbq zoeken kan ik ze wel naar je sturen.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week is alles 2x in de beits gezet en zijn de schappen gemaakt.
IMG-20200626-WA0003.jpg


Gisteravond het blad erop gemaakt en de gaten gezaagd:
20200629_202001.jpg


Morgenavond ga ik hem vervoeren en komt hij op zijn plek te staan.
 
Prachtig resultaat. Maar toch wel prijzig om het zelf te doen. Was can de week zelfbouwpakket tegen gekomen voor €350 dacht ik. Maar wel aonder keramisch blad.
Ik heb er geen plaats voor zolang de gasbbq blijft leven, maar daarna eens zelf aan beginnen.
Veel plezier ermee
 
Ik heb hem in mijn favorieten toegevoegd, mooi basis design voor BBQ tafel. Weet niet of ik er ooit aan ga beginnen maar als ik dat doe dan zal ik dit topic er weer eens bij pakken


Ik heb er geen plaats voor zolang de gasbbq blijft leven, maar daarna eens zelf aan beginnen.
Misschien moet je de gasbbq een handje helpen. Het zou niet voor het eerst zijn dat een gas BBQ van de trap valt en het niet meer kan navertellen :D
 
Ik heb hem in mijn favorieten toegevoegd, mooi basis design voor BBQ tafel. Weet niet of ik er ooit aan ga beginnen maar als ik dat doe dan zal ik dit topic er weer eens bij pakken



Misschien moet je de gasbbq een handje helpen. Het zou niet voor het eerst zijn dat een gas BBQ van de trap valt en het niet meer kan navertellen :D
Deze hebben we in 2015 van de schoonfamilie gekregen als huwelijkscadeau. Maar zou hem graag willen gebruiken nog omdat deze wat sneller aan de gang is voor als we rap iets willen grillen, maar ook als extra voor als er veel volk komt. De Kamado in aantocht is maar een Large waarmee we 80% van de tijd toekomen, maar soms hebben we themafeestjes thuis met een 10-tal volwassenen en een 8-tal kids en dan kom ik daar niet mee toe. Terwijl ik low en slow iets op de Kamado heb liggen, kan ik dan al bv hapjes bakken op de gasBBQ :D
Alhoewel we ook nog onze 'Guido' hebben. Dat is een tafelBBQ waarop Guido staat. Deze gebruiken we soms in de zomer als we met vrienden gaan picknicken en vermits er Guido op staat, zeggen we altijd dat we gaan picknicken met 'den Guido' :D Keus genoeg precies.

Probleem is dat er nog een lange bak buiten staat met allemaal buitenspeelgoed van de zoon. Als de zoon oud genoeg is, gaat deze weg en dan is wel ruimte voor alles. Mijn keuken is aan het huis gebouwd en het dak loopt nog 1,5m door waardoor ik een zeer proper afdak heb waar alles onder staat. Als de kamado er is, post ik bij mijn voorstelling wel eens een foto.
 
Woensdag de tafel verhuisd van schoonouders naar ons huis. Hierna de wielen erop gezet, het blad en de Joe erin geplaatst.
Gisteren het blad van de eerste laag beits voorzien, vanavond de tweede laag erop.
20200702_205456.jpg


20200702_205459.jpg


Nog resterend:
- Blad 2de keer beitsen
- Deurtjes rechts
- Keramische tegel kitten met transparante kit
- Beschermhoes

Ik ben in ieder geval super blij met hoe de tafel tot nu toe al is geworden. Ga hier veel plezier van hebben.
 
Nette tafel.
 
Netjes. Ik moet er ook maar eens aan gaan beginnen.
 
Het is omdat ik thuis nog heel veel moet verbouwen, dat me de tijd ontbreekt, maar zou het ook nog wel zien zitten om er eentje te maken. Voordeel is dat ik alles via mijn leveranciers kan aankopen en het dan heel goedkoop kan. Maar tijd tijd tijd hé :confused:
 
Nog iets dat ik niet zie. Ik was bij de verdeler van Kamado Joe geweest en die jongen had bij zijn eigen tafel van die lijstjes gezet waar hij vertikaal dan zijn onderdelen kon in steken. Waren aluminium dubbele U-profieltjes. Vermits bij de Joe alles uit 2 delen bestaat, kun je ze daar netjes in schuiven. Mss nog een tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan