BasBQ
Beef en Steak

BBQ/Serveer tang

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
454
Heb meerdere tangen voor de bbq verzameld, ook al eens een hele mooie set van Weber gekregen.

Maar een jaar of 3 geleden kwam ik tegen in de discount Action, en ach.. voor nog geen 3 euro neem ik m maar mee.
Je raadt het al, nooit weer een andere tang gebruikt, alleen deze van de action. Lengte is goed, bek is niet te groot en/of te klein, RVS en het haakje is perfect!

Maar... nooit weer tegen gekomen bij deze winkel.... Tot vandaag dan! Op=Op weer helaas! Maar kom je in de buur, Voor € 2,83,- moet je dat eens een keer proberen natuurlijk.

1619981253978.png


1619981294950.png


1619981340381.png
 
Thanks voor de tip. Deze week maar eens naar de action (zonder afspraak)
 
Ik wilde hierop reageren met de Aliexpress tang die ik 2 jaar terug had gekocht:

Maar ik zie dat die 5 euro nogwat is.
desalniettemin lijkt het ongeveer dezelfde tang te zijn, deze gebruik ik net zo graag als mijn Barbecook tang.
1620026726749.png


1620026737832.png
 
Ik wilde hierop reageren met de Aliexpress tang die ik 2 jaar terug had gekocht:

Maar ik zie dat die 5 euro nogwat is.
desalniettemin lijkt het ongeveer dezelfde tang te zijn, deze gebruik ik net zo graag als mijn Barbecook tang.
Bekijk bijlage 20856

Bekijk bijlage 20857
Naja zeg! Heb die van mij er bij gepakt en inderdaad, op het haakje na is het gewoon dezelfde! Ook dezelfde mooie lengte


@BrordBQ ik hoop voor je dat ze er nog liggen
 
Naja zeg! Heb die van mij er bij gepakt en inderdaad, op het haakje na is het gewoon dezelfde! Ook dezelfde mooie lengte


@BrordBQ ik hoop voor je dat ze er nog liggen
Ik gebruik mijn Barbecook tang al jaren, maar kan zo snel geen foto van m vinden. bijzonder is dat.
Ah, daar istie, achterin
1620028068212.png



Ik test een nieuwe tang altijd door een vuist te maken en daarop de tang vast te klemmen en te knijpen, ik vind dat de tang dan niet mag buigen, want dan istie waardeloos. Opzich zoals al deze 3 eerdere genoemde hebben, zitten er zo'n dubbele rand omheen waardoor hij wel een stuk steviger is. en dat is sindsdien wel een vereiste. rubbertje bij het handvat is natuurlijk prettig en dat je m dicht kan zetten ruimt makkelijk op.
 
Ik heb ze zelf ook van de Jumbo van 3,95 de Napoleon van 10 euro en de Oxo van 12,95 euro
Het enige nadeel aan deze tangen is dat de hand grip van rubber is.
Rubber vervaardigd uit aardolie kan niet tegen vet in tegenstelling tot zijn natuurlijke broeder uit de rubberboom, en wordt na verloop van tijd plakkerig en week.
Voor de rest zijn deze tongues geweldig, ik heb er nu 2 van Petromax, die hebben houten grips.
petromax-bbq-tang-54-cm-za2-800x800.jpg
 
Ik heb ze zelf ook van de Jumbo van 3,95 de Napoleon van 10 euro en de Oxo van 12,95 euro
Het enige nadeel aan deze tangen is dat de hand grip van rubber is.
Rubber vervaardigd uit aardolie kan niet tegen vet in tegenstelling tot zijn natuurlijke broeder uit de rubberboom, en wordt na verloop van tijd plakkerig en week.
Voor de rest zijn deze tongues geweldig, ik heb er nu 2 van Petromax, die hebben houten grips.
Bekijk bijlage 20859
Heel mooi die Petromax Het hout maakt het wel af!

Als ik echt eens een keer niets weet voor m'n verjaardag ;)
 
Heel mooi die Petromax Het hout maakt het wel af!

Als ik echt eens een keer niets weet voor m'n verjaardag ;)
16,95 euro is geen rib uit je lijf, toch?
 
16,95 euro is geen rib uit je lijf, toch?

Ik had al even gezocht en idd niet de hoofdprijs en wel sjiek! Ik ga die 41 cm zoiezo bestellen heb ik net besloten voor bij m’n OT47 chocolate met ook houten handvatjes

Bedankt voor de tip @Ewald


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Naja zeg! Heb die van mij er bij gepakt en inderdaad, op het haakje na is het gewoon dezelfde! Ook dezelfde mooie lengte


@BrordBQ ik hoop voor je dat ze er nog liggen

Ik heb ook zo een kleinte van Ali, maar gebruik hem niet, omdat ik met de grote wel alles gedaan krijg. Maar als ik dan mijn grote vergelijk met de kleine is er wel een heel groot kwaliteitsverschil. Maar voor die prijs mag dat dus geen probleem vormen.
 
Ik heb ooit van mijn vrouw een designtang (eigenlijk een hele set) van Bodum gekregen.
Zie nu wat die eigenlijk kost :unsure: https://www.bodum.com/be/nl/11487-294-fyrkat
Kwalitatief wel goede tang, na 10 jaar gebruik nog zo goed als nieuw...

Die heb ik ook in gebruik, fijne stevige tang, wel behoorlijk aan de prijs (heb hem een keer in de aanbieding gekocht geloof ik).
 
Alleen daarom zou ik deze al gaan halen,
Daarom had ik die foto ook geplaatst.. Het haakje kan er ook niet af. Haakje van m'n dure weber tang is bijvoorbeeld ondertussen al verdwenen :cautious:
 
Alleen daarom zou ik deze al gaan halen, ik heb een fijne stevige tang, voor het pak en draai werk uitmuntend, maar het haakje past niet op mijn OTP, dus altijd een plekje zoeken om neer te leggen.
+1
 
Alleen daarom zou ik deze al gaan halen, ik heb een fijne stevige tang, voor het pak en draai werk uitmuntend, maar het haakje past niet op mijn OTP, dus altijd een plekje zoeken om neer te leggen.

Ik heb zo’n accesoire haak voor aan de zijkant van de Q. Werkt prima.
 
Zojuist even bij de A C Tiòn geweest, buiten de gebruikelijke troep helaas niet bovengenoemde BBQ tang 😢.
Ik heb zo’n accesoire haak voor aan de zijkant van de Q. Werkt prima.
Dat wil ik nou net niet, er zit al een haakje aan het handvat, dat moet gewoon afdoende zijn...
 
Zojuist even bij de A C Tiòn geweest, buiten de gebruikelijke troep helaas niet bovengenoemde BBQ tang 😢.
Meen je niet!
Misschien dat je hier wat mee kan, ik denk dat ze het bestellen kunnen:


Met gouden tip trouwens:
"Met deze metalen tang zorg je ervoor dat het vlees op de barbecue of grill aan beide kanten goed gaar wordt."
 
Terug
Bovenaan Onderaan