BasBQ
Beef en Steak

BBQ kip op yoghurt brood

 
 

J'elle

Pitmaster
Berichten
532
Vandaag was het weer eens tijd om heerlijk de BBQ aan te slingeren. Geen ingewikkeld recept, maar wel een heerlijk eindresultaat!
Voor de broodjes heb ik gebruik gemaakt van dit recept, en voor de kip heb ik gebruik gemaakt van dit recept.
Om te begonnen heb ik natuurlijk wat briketten aangestoken, voor de eerste keer Ecobrasa dus gelijk een mooie manier om eens te kijken hoe die bevallen..
1658859980689.jpeg


Terwijl de briketten lekker warm worden, is er voldoende tijd de kip even in een badje te doen.
1658860129625.jpeg


Hierna hebben we het deeg gemaakt voor de broodjes, ja WE want met dat plakkerige deeg kon ik wel wat hulp gebruiken haha.:ROFLMAO:
Toen dat eenmaal gereed was heb ik de broodjes gebakken op de BBQ door ze eerst lekker boven de briketten bruin te laten worden, en vervolgens nog door te garen met de deksel erop..
1658860284514.jpeg


Met het resultaat was ik zeer tevreden, helemaal omdat het toch de eerste keer was dat ik deze maakte..
1658860348108.jpeg


Als laatste is de kip erop gegaan en bij een kerntemperatuur van net boven de 72 graden was deze klaar om heerlijk te gaan smikkelen!
1658860473943.jpeg


Al met al waren we beide zeer tevreden met het eindresultaat en hebben we heerlijk zitten smikkelen!!
Foto van het eindresultaat op het broodje vind je hier!
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er heerlijk uit!
Mooie broodjes ook.
 
Leuk idee om er zelf broodjes bij te maken, het ziet er zeer smakelijk uit.
 
Lekkere broodjes zo. En alles netjes op de Q gemaakt. Dat moet smullen geweest zijn. Top
 
Ja ik dacht met zo’n onderwerp is het ook wel een leuke uitdaging om de broodjes ook op de BBQ te maken, verliep toevallig heel goed haha( meer geluk dan wijsheid 😂).

Was inderdaad smullen 👌🏼
 
Ziet er toppie uit! Hoe bevielen je ecobrasa briketten?
 
Ziet er toppie uit! Hoe bevielen je ecobrasa briketten?
Bedankt 😃
Ja die bevielen erg goed! Qua aansteken echt een stuk minder rook dan de kokosbriketten die ik van de hornbach had.. was begonnen met 15 briketjes waarmee ik mooi al 180 graden haalde in mijn compact kettle 47 voor de broodjes😊

Nu voorlopig veel proberen en schrijven zodat ik steeds beter weet hoe en wat 💪🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan