Afgelopen zaterdag heb ik weer een sessie geprobeerd te draaien met controller... Geprobeerd inderdaad, want de interactie met de controller site kreeg ik niet goed aan de praat
Aangezien ik op de OTP aan de slag ging ging het me dan eigenlijk meer om de vlees temp en dan kan ik net zo goed de dome temp ook plotten
Nog voordat ik met de sessie zou gaan beginnen besloot ik om de controller alvast even te testen, tenslotte had ik hem nog maar 1x via de website gekoppeld, dus dat is nog een beetje uitvogelen hoe e.e.a. werkt. Dus ik heb een usb-bub op de masternode gezet, en deze met een usb-voeding in de meterkast gelegd, netwerk kabeltje erin geprikt, en aansluiten maar.. Daarna de controller zelf van voeding voorzien en een tweetal probes erin.
Toen naar controller.bbqgenootschap.nl en een nieuwe sessie aangemaakt. Dome temp maar ingesteld op 150, vlees temp, probe1, op 48 en het alarm ook maar aangezet. Toen op start session geklikt en kreeg de melding 'waiting for device to configure...' etc.. Er verschenen even later meldingen op het scherm over probe2, probe3... Toen het daarna rustig bleef maar op Home geklikt, en waarempel, ik zag een grafiek.. de ingestelde lijnen erin en de huidige temperaturen, joepie! Voor de zekerheid de dome thermometer even in de koelkast gehangen, en jawel... het grafiekje ging naar beneden, mooi!
Toen buiten de BBQ maar eens aan gaan steken, en werd het even later tijd om het vlees erop te leggen.. Even de controller losgehaald (hij moest tenslotte naar een ander stopcontact) en buiten weer aangesloten, hopelijk pakt hij het gelijk weer op daarna... hmm, balen... niet dus!
Nou ja, dan maar een nieuwe sessie starten, heeft de grafiek ook geen vals begin... Sessie beindigen.. zoek..zoek, ah daar! Nieuwe sessie starten, parameters invullen, hmm, de temperaturen blijven gelijk aan waar ze waren toen ik hem net lostrok, terwijl de dome probe nu al in de Q ligt?? Vreemd. Maar mogelijk omdat ik nu geen dometemp in had gesteld (op 0 gelaten), dus weer beindigen, en nogmaals een poging... Helaas
Alle stekkers er even uit dan? Nee hoor, wat ik ook probeerde, ik kreeg geen sessie meer opgestart
Uiteindelijk maar een screenshot gemaakt van het moment dat hij ging configureren:
En zo zag mijn grafiek er dan vervolgens uit. Vreemd genoeg wel met oude waarden dus, zelfs nadat ik de stekkers van zowel de masternode als de controller los heb gehad:
Het kan vast niet zo zijn dat er maar 1 sessie per dag aangemaakt mag worden :-O Maar wat er nu fout ging is mij niet duidelijk... Hij geeft een melding dat hij probe2 en 3 configured heeft (maar waarom krijg ik geen melding over probe1 en dome..), in mijn beleving zag dat er de eerste keer anders uit, maar dat weet ik niet zeker meer. Mogelijk dat de afstand te groot was misschien? maar dan zou ik verwachten dat probe2 en 3 ook niet configured kunnen worden?
Maakt de volgorde van aansluiten/opstarten van de verschillende nodes nog uit, Emiel?
[bbqsession]526[/bbqsession]