Beef en Steak

BBBB (Bitburger Beer Bottle Burger)

Peter64

BBQ Junkie
Na enkele leuke creaties van een BCB (Beer Can Burger) toch wat aanvullende research gedaan.
Het blijkt nl dat je ook met een bierflesje de burger kan maken. Alleen heet het dan een Beer Bottle Burger (BBB) :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Aangezien ik alleen de beschikking had over een Stuby Bitburger is het dus een BBBB geworden.

Gehakt lekker gekruid, en mbv het flesje "holle" Burgers gemaakt. Daarna in de koelkast om op te stijven.
IMG_4867.jpg

IMG_4870.jpg
IMG_4871.jpg

Vulling gesneden en op in de skillet aangebraden.

IMG_4872.jpg
IMG_4875.jpg

Eitje op 160 C. Burgers gevuld en voorzien van een toefje bbq saus. Indirect en lekker voor 25' laten garen. Blokje appelhout erbij.

IMG_4877.jpg
IMG_4879.jpg

Na 25' wat kaas erover gestrooid. Nogmaals 20' laten staan. De kerntemp. was toen pas 60 C. Dus rustig door laten garen tot 70 á 72 C.

IMG_4880.jpg
IMG_4881.jpg

Frietjes en konijnenvoer erbij....

IMG_4883.jpg

Dit is een leuke om een keer te maken .
👍🏻😁

je laat er geen gras over groeien Peter, lekker wat kilometers maken op de kamado
vooral zo doorgaan. ziet er prima uit

Lekker hoor!

Lekker! Lust ik ook wel!

Lekker hoor, eerst een biertje dan een goed gevuld burgertje. en dan waarschijnlijk nog een biertje ;)

Lekker hoor. Moeten we ons ook maar eens aan wagen😃

Leuk idee, eerder eena voorbij zien komen. Camping seizoen begint bijna weer, dusss....

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Weer vanouds lekker Peter.
Voordat mijn vrouw het vraagt maar het vormen moet echt met een leeg flesje ?

Weer vanouds lekker Peter.
Voordat mijn vrouw het vraagt maar het vormen moet echt met een leeg flesje ?
Zou ik wel doen. De cohesie van het gehakt aan de fles is dan minder. Tevens ben je het gewicht van het bierdopje kwijt...🤣😂🤣😂

Check! ook een mooie term "cohesie" geeft diepgang (y) :cool:
Ik dacht even dat het te maken had met het "vereffenen van de druk op de fles buitenzijdig / binnenzijdig" maar dit klinkt ook heel aannemelijk.

Het water loopt me in de mond. Ziet er goed uit. En nu ga je door voor de fles wijn zeker 😎

Terug
Bovenaan Onderaan