BasBQ
Beef en Steak

Bavette?

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Afgelopen vrijdag naar de boerderijwinkel afgereisd om te shoppen, 2 X bavette en entrecootjes.
Kon de bavette niet vinden 😱, lag gelukkig op ooghoogte maar was ander model dan ik voor ogen had 😁.

Omdat ik vandaag met een vriend zijn auto ging wegbrengen en op de terug weg zijn nieuwe motor ging ophalen wist ik dat dit gevierd moet worden dus vrijdag gelijk 1 bavette in de koelkast gelegd.

Eitje aangestoken met gelijk het gietijzeren rooster er op om op te warmen en naar de keuken

2A918884-7BA6-4EDE-BA94-2443AD023C09.jpeg


Dit was de bedoeling, niet meer en niet minder.
(Vroeg me nog steeds af hoe de de bavette in zo’n pakje kregen met het model bavette wat ik voor ogen had)

Na het uitpakken bleef de bavette deze vorm houden, was niet doorgesneden noch gevlinderd, dus planning bijstellen.
Platesetter mee voorverwarmen.

Effe wat vlies verwijderen en de pezo vervangen door subtiel laagje steak rub van Noskos.

96E1FB8C-0F4B-49D7-97F2-0668D9FC5728.jpeg


Blokje whisky hout onder de platesetter, bavette op het rooster en wachten tot de kerntemperatuur van 45 graden.
De rook kwam mooi naar buiten en hopen dat het niet een te zware keuze was voor de bavette i.c.m. De steak kruiden van Noskos.

Dat ziet er goed uit

259686F3-E65C-4587-A154-A6C1EEB4F1C6.jpeg


Platesetter eruit en de schuiven vol open om hitte te krijgen en de bavette even te laten rusten om vervolgens de bavette weer even terug voor wat strepen en een mooi jasje te geven

CE6A2CF0-1F27-4734-9285-7973FFE334A6.jpeg


Geregeld.
En klaar

Had ondertussen binnen de aardappels warm en de borden konden tevoorschijn komen

45C96295-D235-4D95-ADDF-E3453BA00BF6.jpeg


In de smaak waren de steak kruiden van Noskos en de rook van het hout terug te proeven en niet overheersend 👌🏻

Een mooie afsluiting van deze dag
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, zou ik ook wel lusten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Lekker man!
 
Mooi cuisson. Zo lust ik ze ook het liefst. Top.
Zo te zien heb je het dikke gedeelte van de Bavette. Soms zitten ze ook wel dubbel gevouwen in de verpakking. Ja kan bij een slager wel eens om een hele Bavette vragen. Dat hij allles intact laat. En dan zelf in stukken opdelen en vacuüm verpakken (dat doe ik vaak). Dat scheelt wat geld. En je kan mooi je delen vlees leren kennen.
De dikke stukken zijn mooi om te vlinderen en rollades van te maken. En de dunne w lekker heet aanzetten op hoog vuur. Krijg er gewoon honger van hahaha. Snel weer eens maken
 
Mooi cuisson. Zo lust ik ze ook het liefst. Top.
Zo te zien heb je het dikke gedeelte van de Bavette. Soms zitten ze ook wel dubbel gevouwen in de verpakking. Ja kan bij een slager wel eens om een hele Bavette vragen. Dat hij allles intact laat. En dan zelf in stukken opdelen en vacuüm verpakken (dat doe ik vaak). Dat scheelt wat geld. En je kan mooi je delen vlees leren kennen.
De dikke stukken zijn mooi om te vlinderen en rollades van te maken. En de dunne w lekker heet aanzetten op hoog vuur. Krijg er gewoon honger van hahaha. Snel weer eens maken
Had dit ook niet verwacht maar zat zo in de verpakking bij de boerderij winkel.
Heb er nog 1 en die ga ik ook niet vlinderen, door de dikte kregen de weinig kruiden voldoende smaak en werd het een mooie cuisson
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan