BasBQ
Beef en Steak

Bavette: To revearse sear or not to revearse sear?

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Hoi allemaal,

Zaterdag ga ik een bavette maken van ongeveer 900gram. Op internet zie ik verschillende recepten. De ene gebruikt een reverse sear, maar bijvoorbeeld Noskos legt hem gewoon direct boven het vuur.

Gezien de bavette niet heel dik is, vraag ik me af of hij wel goed te reverse searen is?

Hoor graag hoe jullie er over denken!
 
Gezien de bavette niet heel dik is, vraag ik me af of hij wel goed te reverse searen is?

Ik denk, maar wie ben ik, dat het weinig zin heeft inderdaad....... ik heb ze (beiden ruim 1000gr) vorige week net als in het filmpje van Noskos op direct vuur gelegd en dat was binnen een minuut of 12 gepiept ;)
 
Moet ik ook eens bezien. Wel heb ik eentje (maan) van 1800gr nog liggen. Had er voorheen een vink van 1100gr en heb er een rollade van gemaakt.

Is idd wat dun en vraag me dan ook af wat mee te doen. Gelijk garen is toch moeilijk, want de dunnere uiteindes zullen medium zijn als het midden medium rare is.
 
Ik ben bij zowel bavette als bij skirt steak voorstander van direct grillen. Paar minuten aan beide kanten en, indien nodig, nog even indirect door laten garen. Naar mijn mening, te dun voor reverse sear.
 
Top,
Heb net ook nog even opgezocht in het boek "Hete Kolen" en hier wordt he ook gewoon direct gegrild. Ga ik het gewoon direct doen dus!
 
Ik zou ook zeggen te dun, Beter goed heet dicht grillen zodat alle sappen er zo veel mogelijk in blijven en dan als het nodig is indirect nog even wat na garen.
 
Inderdaad gewoon direct grillen tot de gewenste cuisson. Als het te hard gaat kan je hem altijd nog even indirect leggen.
 
Lekker hard direct grillen op gietijzer. Gaat het hard dan draai je vaker. Als je het dikste mooi rare houdt dan heb je alle cuissons in 1 stuk vlees en is er voor iedereen wat wils. Snijd die lap na het bereiden in 3 flappen en trancheer die vervolgens weer haaks op de draad. Dan is het echt smullen!
 
Oh en maak er een lekker chimmichurrie bij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan