BasBQ
Beef en Steak

Bavette op gietijzer

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.843
Ik kwam een stuk bavette tegen laatst bij het inkopen doen. Was lang geleden dat ik dat gemaakt heb. Door de drukte van het bezoek tijdens de bereiding niet veel foto's gemaakt... vergeten. Gelukkig de belangrijkste foto's wel gemaakt.

Ik heb niets geks gedaan met de bavette. Alleen zout erover en de WMT maar weer eens een keer op temp laten komen. Meestal als ik alleen ga grillen ga ik toch voor de WMT. Omdat de bavette vrij groot is gekozen voor het halve maan gietijzeren rooster van de Bastard. Ik heb ook het gbs rooster van de WMT, maar dat was veel te klein.

Ik vond het wel lastig om de garing goed te krijgen. Je hebt dikke en minder dikke stukken. Scheelt dat sommige mensen niet van erg rood vlees houden. Die mogen voor, de voor mij persoonlijk, te gare stukken gaan.

Volgende keer haal ik het vlees iets eerder eraf. Voor mezelf heeft het er iets te lang ongelegen. Het was gelukkig nog wel mals genoeg. De buitenkant van het vlees was door de reactie met het gietijzer heerlijk! Nog een beetje verse zwarte peper erover gedaan op het bord.

Bedankt voor het lezen en sorry voor de weinige foto's.

20210508_190254.jpg
20210508_191349.jpg
20210508_192030.jpg
20210508_192603.jpg
 
Nou, ik had graag een vorkje mee geprikt.
Ziet er goed uit
 
Ziet er heerlijk uit! Een goede kwaliteit bavet blijft ook lekker als het iets verder is doorgegaard.

Zoals @Kazango aangeeft kan het vlees zeker nog 3 tot 4 graden doorgaren als je het van de Q haalt, dus dat is iets om rekening mee te houden.
 
Bavette is een geweldig lekker stuk vlees. En dat die puntjes vat verder door garen doet aan de smaak niks af. Je cuisson ziet er toch goed uit zo op foto. Lust ik wel
 
Ziet er smakelijk uit. 👍
 
Ziet er heerlijk uit…
 
Terug
Bovenaan Onderaan