BasBQ
Beef en Steak

Bastard Large 2021 dooft zeer langzaam

Ik gebruik de bastard nu al een paar maanden en gister viel het me pas op toen ik alle schuiven dicht deed, dat er onder en boven nog rook uit kwam.
Voor mijn gevoel was dat alleen vlak na het sluiten en werd het wel beetje bij beetje minder.
Is dat een normale binnen de normen rook uitlaat, of moet ik toch ook gaan knutselen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Bastard nog gevraagd of ik zo'n roostertje uit het model van 2019 kon kopen, maar dat was helaas niet mogelijk. Leek me mooie oplossing om het deurtje wat strakker in de rails te krijgen. Maargoed, ik ga kitten en iets buigen en dan komt het vast goed!
Ik heb niks hoeven buigen gewoon alle randen en kieren dicht gekit en toen was het klaar.
Vergeet vooral de oneffenheden niet.
 
Ik heb niks hoeven buigen gewoon alle randen en kieren dicht gekit en toen was het klaar.
Vergeet vooral de oneffenheden niet.
Ik dus wel. Kijk vooral zelf goed. Ik had aardig wat speling (zoals je op pagina 3 van dit draadje kan zien).
Ik gebruik de bastard nu al een paar maanden en gister viel het me pas op toen ik alle schuiven dicht deed, dat er onder en boven nog rook uit kwam.
Voor mijn gevoel was dat alleen vlak na het sluiten en werd het wel beetje bij beetje minder.
Is dat een normale binnen de normen rook uitlaat, of moet ik toch ook gaan knutselen?
Dat er wat rook ontsnapt ontkom je denk ik niet volledig aan. Ik vond het vooral bezwaarlijk dat mijn kolen niet uit gingen en dat er dus onnodig veel brandstof werd verbruikt. Ik zou daar goed naar kijken. Want als die snel doven en je kamado gewoon goed werkt zou ik me er niet te druk om maken als je verder geen afwerk fouten ziet.
 
Call me lazy, maar dat heb ik dus nooit gecheckt
Toch maar eens op gaan letten.
En misschien toch het schuifje onderin beetje buigen, want daar kwam best veel rook uit.
Maar wat nou als dat buigen helemaal mis gaat en het nog erger wordt.
 
Call me lazy, maar dat heb ik dus nooit gecheckt
Toch maar eens op gaan letten.
En misschien toch het schuifje onderin beetje buigen, want daar kwam best veel rook uit.
Maar wat nou als dat buigen helemaal mis gaat en het nog erger wordt.
Terug buigen 😜
Ik zou het gewoon voorzichtig in kleine gedeeltes proberen. Ik heb het niet heel ver hoeven buigen.
 
Nieuwe topvent is binnen. Deze voelt heel anders aan (gladder) ten opzichte van diegene die ernu op zit. Heeft ook artikelcode BC001-Top op de pakbon en laat BC001 nou de code zijn van de 2020 variant. Wellicht ermee te maken dat 2021 geëmailleerd is en 2020 niet (deze moet je seasonen)?

Anyway kit zit er ook bij, dus we gaan aan de slag.
 
Nieuwe topvent is binnen. Deze voelt heel anders aan (gladder) ten opzichte van diegene die ernu op zit. Heeft ook artikelcode BC001-Top op de pakbon en laat BC001 nou de code zijn van de 2020 variant. Wellicht ermee te maken dat 2021 geëmailleerd is en 2020 niet (deze moet je seasonen)?

Anyway kit zit er ook bij, dus we gaan aan de slag.
Dus de 2020 variant voelt gladder aan dan de 2021?
Dat zou vreemd zijn, als de 2021 variant geëmailleerd is verwacht je dat die gladder is.
 
Ik heb laatst ook een nieuwe ontvangen maar volgens mij is dat partnummer niet veranderd. Bij mij stond dit op de verpakking:
DSC_1589.JPG
 
Ik heb laatst ook een nieuwe ontvangen maar volgens mij is dat partnummer niet veranderd. Bij mij stond dit op de verpakking:
Bekijk bijlage 32330
Ja klopt ik zelfde partnummer en omschrijving. Naast dat die gladder is is het logo op de topcap ook anders dan op 2021 versie. Grotere letters.

Anyway kit geplaatst begin van de avond en even opgestookt later. Durfde niet al te snel te gaan kijken, maar na half uur was alles uit. Daar ben ik al blij mee, en wellicht dat hij dus al eerder uit was.
 
Ja klopt ik zelfde partnummer en omschrijving. Naast dat die gladder is is het logo op de topcap ook anders dan op 2021 versie. Grotere letters.

Anyway kit geplaatst begin van de avond en even opgestookt later. Durfde niet al te snel te gaan kijken, maar na half uur was alles uit. Daar ben ik al blij mee, en wellicht dat hij dus al eerder uit was.
Top dat het opgelost is!
Waarschijnlijk was hij dan wel al eerder uit.
Van de week heb ik nog eens opgelet, en na 10 min was er geen gloed meer te zien bij mijn bastard.
 
Goed om te horen. Als alles opgelost is snel alles vergeten. Ik vind het verder een hele fijne barbecue om mee te werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan