Beef en Steak

Baconweekend 2026 - de resultaten.

Ewald

Administrator
Forumleiding
Plaats hier alleen je foto's van International Bacon day(s) 2026. (weekend 5 en 6 september 2026)
- Plaats je resultaat AUB in 1 bericht, mocht je nog foto's willen toevoegen dan graag je bericht aanpassen en geen nieuw bericht starten.
- Dus mocht je in aanmerking willen komen voor de Baconsticker dan HIER (ook) je resultaat plaatsen, anders val je buiten de boot.
Als je een reportage hebt aangemaakt in H&F of L&S is dat niet genoeg. Dit is niet om te pesten maar om het voor het beheer eenvoudig te houden om de deelnemers te tellen en niemand te missen.
- Het HELE weekend van 5 en 6 september 2026 doet mee.
- De Bacon stickers van vorig jaar komen te vervallen.
- Ook hier geldt dat minimaal 1 foto van het gerecht op de BBQ een verplichting is!

https://www.bbqgenootschap.nl/threads/badges.7673/post-140841

Happy Bacon Day(s)

Happy Baconweekend! Crispy porkbelly is het geworden. Had al tijden een mooi stukje Heijdehoeve buikspek met zwoerd liggen die zich mooi leent voor dit weekend. Ik heb de zwoerd een dag van tevoren ingeprikt, ingesmeerd met azijn en vervolgens met een dikke laat zout in de koelkast gezet zodat de zwoerd mooi kon drogen. De vleeszijde werd gemarineerd in de makkelijke char siu marinade van @noskos. Na 24 uur onafgedekt in de koelkast heb ik het spekkie ontdaan van zijn zoutkorst, de zwoerd een laatste maal ingesmeerd met azijn en vervolgens met wat blokjes kersenhout indirect gegaard tot een kerntemperatuur van ongeveer 85 graden. Vervolgens heb ik de temperatuur van de Grill Guru omhooggebracht tot een graad of 250. Toen ging het snel: de huid begon knapperig te worden maar hier en daar ook wat aan de donkere kant. Zeker iets om rekening mee te houden voor de volgende keer. Maar hé, knapperig werd ‘ie wel! Dus al met al best tevreden voor een eerste keer met zwoerd 😁
IMG_0259.jpeg
IMG_0262.jpeg
IMG_0263.jpeg
IMG_0264.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan