International Bacon Day 2022!
Een weekend waarin ik weinig tijd heb, maar veel zin om mee te doen aan dit fijne feestje
Dus voor wat inspiratie besluit ik eens een kijkje te nemen in één van mijn BBQ-boeken.
500 bladzijden aan inspiratie..
Al bladerend kom ik uiteindelijk bij bladzijde 326 waarop ik het volgende recept vind: Bacon-basilicumgarnalen aan een stokje.
Dat lijkt me een geschikte kandidaat voor mijn eerste International Bacon Day!
Dus eerst maar even naar de winkel voor alle 3 de ingrediënten..
De garnalen waren al ontdarmd, en worden na ook gepeld te zijn aan een stokje geregen.
Hierna een basilicumblaadje erop, en dan inrollen in een plakje spek. En dat dan in dit geval 10 keer.
We hebben ervoor gekozen om maar bij de helft basilicum te gebruiken om te kunnen proeven wat het verschil is.
Ondertussen zijn de Ecobrasa's al lekker op temperatuur aan het komen
De briketten gaan in de BBQ, en daarna de garnalen op het rooster!
Nog heel even wachten op de laatste 2..
Om vervolgens op het bord richting tafel getransporteerd te worden..
Mijn uiteindelijke bevindingen:
Het is een supersimpel maar mega lekker recept! De garnalen met basilicum genieten de voorkeur omdat dit net extra smaakje toch wel erg lekker is.
Verbeterpunt voor mijzelf: de volgende keer 3 keer zoveel maken

Een weekend waarin ik weinig tijd heb, maar veel zin om mee te doen aan dit fijne feestje

Dus voor wat inspiratie besluit ik eens een kijkje te nemen in één van mijn BBQ-boeken.
500 bladzijden aan inspiratie..
Al bladerend kom ik uiteindelijk bij bladzijde 326 waarop ik het volgende recept vind: Bacon-basilicumgarnalen aan een stokje.
Dat lijkt me een geschikte kandidaat voor mijn eerste International Bacon Day!
Dus eerst maar even naar de winkel voor alle 3 de ingrediënten..

De garnalen waren al ontdarmd, en worden na ook gepeld te zijn aan een stokje geregen.
Hierna een basilicumblaadje erop, en dan inrollen in een plakje spek. En dat dan in dit geval 10 keer.
We hebben ervoor gekozen om maar bij de helft basilicum te gebruiken om te kunnen proeven wat het verschil is.
Ondertussen zijn de Ecobrasa's al lekker op temperatuur aan het komen

De briketten gaan in de BBQ, en daarna de garnalen op het rooster!
Nog heel even wachten op de laatste 2..
Om vervolgens op het bord richting tafel getransporteerd te worden..
Mijn uiteindelijke bevindingen:
Het is een supersimpel maar mega lekker recept! De garnalen met basilicum genieten de voorkeur omdat dit net extra smaakje toch wel erg lekker is.
Verbeterpunt voor mijzelf: de volgende keer 3 keer zoveel maken