BasBQ
Beef en Steak

Bacon-basilicumgarnalen aan een stokje

 
 

J'elle

Pitmaster
Berichten
532
International Bacon Day 2022!
Een weekend waarin ik weinig tijd heb, maar veel zin om mee te doen aan dit fijne feestje 🥳
Dus voor wat inspiratie besluit ik eens een kijkje te nemen in één van mijn BBQ-boeken.
500 bladzijden aan inspiratie..


2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (6).JPG


Al bladerend kom ik uiteindelijk bij bladzijde 326 waarop ik het volgende recept vind: Bacon-basilicumgarnalen aan een stokje.
Dat lijkt me een geschikte kandidaat voor mijn eerste International Bacon Day!

Dus eerst maar even naar de winkel voor alle 3 de ingrediënten.. 😜
2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (2).JPEG


De garnalen waren al ontdarmd, en worden na ook gepeld te zijn aan een stokje geregen.
2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (7).JPG


Hierna een basilicumblaadje erop, en dan inrollen in een plakje spek. En dat dan in dit geval 10 keer.
We hebben ervoor gekozen om maar bij de helft basilicum te gebruiken om te kunnen proeven wat het verschil is.
2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (1).JPG


Ondertussen zijn de Ecobrasa's al lekker op temperatuur aan het komen 🔥
2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (2).JPG


De briketten gaan in de BBQ, en daarna de garnalen op het rooster!
2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (1).JPEG


Nog heel even wachten op de laatste 2..
2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (3).JPG


Om vervolgens op het bord richting tafel getransporteerd te worden..
2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (5).JPG


Mijn uiteindelijke bevindingen:
Het is een supersimpel maar mega lekker recept! De garnalen met basilicum genieten de voorkeur omdat dit net extra smaakje toch wel erg lekker is.

Verbeterpunt voor mijzelf: de volgende keer 3 keer zoveel maken 🤤:ROFLMAO:
2022-09-03 Bacon basilicumgarnalen (4).JPG
 
Leuk en simpel recept. Die gaat op het lijstje. Hier thuis zijn ze gek op garnalen. Bedankt voor het delen!
 
Leuk idee, gaan we hier ook proberen.
 
Mooi gevonden in het boek, zien er lekker uit
 
Bedankt voor de reacties Is zeker een aanrader
 
Dat ziet er heerlijk uit. Ik zal binnenkort de WGA maar weer eens aanslingeren.
 
Binnenkort dit boek weer eens uit de kast halen. De Raichlen boeken zijn toch wel de favoriete boeken, enkel altijd even rekening houden met de kerntemperaturen.

Dank voor het delen!
 
Binnenkort dit boek weer eens uit de kast halen. De Raichlen boeken zijn toch wel de favoriete boeken, enkel altijd even rekening houden met de kerntemperaturen.

Dank voor het delen!

Ja deze kwam ik tegen in de kringloopwinkel, en aangezien ik die naam hier op het Genootschap al eens voorbij had zien komen zat er maar 1 ding op: kopen haha.

Bedoel je dat ze in het boek andere kerntemperatuur houden of..?
 
Ja deze kwam ik tegen in de kringloopwinkel, en aangezien ik die naam hier op het Genootschap al eens voorbij had zien komen zat er maar 1 ding op: kopen haha.

Bedoel je dat ze in het boek andere kerntemperatuur houden of..?
Vaak zijn de kerntemperaturen net te hoog. Het is ook immers een Amerikaan. ;-)
 
Vaak zijn de kerntemperaturen net te hoog. Het is ook immers een Amerikaan. ;-)

Thanks voor de tip! Zal voor de juiste temperatuur maar het juiste Nederlandse boek erbij houden; het vuur de baas haha
 
Zo die Weber blinkt :)

Leuk ideetje gaat hier ook op de lijst.
 
Zo die Weber blinkt :)

Leuk ideetje gaat hier ook op de lijst.
Bedankt voor het compliment!

De inspiratie voor de glimmende BBQ heb ik te danken aan @Iss , toen ik de foto van zijn Weber zag in DEZE POST was ik om haha.
Dus voortaan elke keer na gebruik goed schoonmaken zodat ik wanneer ik wil BBQ-en een mooie Weber heb die op me staat te wachten haha!
Tegenwoordig gebruik ik dus ook alleen nog een sponsje en een druppeltje dreft 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Bedankt voor het compliment!

De inspiratie voor de glimmende BBQ heb ik te danken aan @Iss , toen ik de foto van zijn Weber zag in DEZE POST was ik om haha.
Dus voortaan elke keer na gebruik goed schoonmaken zodat ik wanneer ik wil BBQ-en een mooie Weber heb die op me staat te wachten haha!
Tegenwoordig gebruik ik dus ook alleen nog een sponsje en een druppeltje dreft 👌

Ja die weber ziet er ook uit als nieuw! Netjes hoor vele zullen denken wat boeit het maargoed ik vind het erbij horen.
 
Ja die weber ziet er ook uit als nieuw! Netjes hoor vele zullen denken wat boeit het maargoed ik vind het erbij horen.

Dankjewel!
Ja ik vind het ook wel prettig! Het oog wil natuurlijk ook wat En ook wel leuk als je gasten krijgt en ze krijgen eten van zo’n mooie schone Q
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dankjewel!
Ja ik vind het ook wel prettig! Het oog wil natuurlijk ook wat En ook wel leuk als je gasten krijgt en ze krijgen eten van zo’n mooie schone Q
Dat vind ik dus ook als dan dan gasten heb wil ik gewoon niet dat ze denken ow eten van een “vieze” bbq. Mn ouders zeggen altijd je bent gestoord waarop ik antwoord jij maakt toch ook je gasfornuis schoon…
 
Leuk recept.
Basilicum heb ik voldoende in de tuin. Nu de rest nog...
 
Dat vind ik dus ook als dan dan gasten heb wil ik gewoon niet dat ze denken ow eten van een “vieze” bbq. Mn ouders zeggen altijd je bent gestoord waarop ik antwoord jij maakt toch ook je gasfornuis schoon…

Haha ja precies dat! Wel mooi om te zien dat er echt grote verschillen zijn qua schoonmaak methodes met BBQ-en
 
Terug
Bovenaan Onderaan