BasBQ
Beef en Steak

Aziatische Dorade

 
 

BearPils

Kooltjesharker
Berichten
179
Ik moest nog even een gerechtje bedenken voor de fotowedstrijd van deze maand.
Aangezien iedereen al uitpakt met mooie stukken vlees dacht ik net even anders te doen.
Tijd om nog eens een visje in zijn geheel op de Outdoorchef te gooien, graten zijn tenslotte ook een soort van botten he :unsure:

Bij de visafdeling lag deze mooie jongen naar me te kijken, dus die maar meegenomen:
IMG_20210227_180915427.jpg


Vervolgens een vulling gemaakt van gember, chili peper, look, citroengras, vissaus, koriander, Chinese kruiden, citroen en wat basilicum.
Hij mocht rusten op een bedje van lenteui en wat schijfjes citroen.
IMG_20210227_181214678.jpg


Ingepakt met nat bakpapier en stevig opgebonden. Die mocht samen met de puntpaprika's voor in de noedels op de BBQ.
IMG_20210227_182743755.jpg
IMG_20210227_190430518.jpg


Toen de paprika's klaar waren mocht hij nog even direct boven het vuur om nog wat door te garen en vervolgens op tafel om uit te pakken.
IMG_20210227_193038506.jpg
IMG_20210227_193423357.jpg


Uitgepakt om te zien dat hij perfect gegaard was, boterzacht vlees met een heerlijke kruidige toets.
IMG_20210227_193715318.jpg


En natuurlijk op het bordje vergezeld van een portie noedels met brocolli, spinazie en de gegrilde paprika's.
IMG_20210227_194040748.jpg
 
Dat ziet er heerlijk uit ook leuk zo de vis te bereiden blijft hij mooi heel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Ziet er lekker uit
En inderdaad stevig bij elkaar gebonden 😊
 
Wat een leuke bereiding zeg. Ziet er overheerlijk uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi ingepakt. Deed me aan een mummie denken 😁
Goed gelukt zeg. Dorade Is een lekker visje
Zal vast gesmaakt hebben
 
Dorade vind ik een heerlijke vis op de BBQ. Ik heb hem enkel gegrild op direct vuur gegeten. Dit ziet er iig ook erg lekker uit. Tijd om eens wat anders te proberen. Ga jou gerecht eens lekker na maken. top
 
Bedankt, was mijn eerste keer dat ik hem Aziatisch heb afgekruid...
Zeker voor herhaling vatbaar!
 
Mooi stuk vis, mooi ingepakt ook. Fijn als het zo goed gelukt is als je het uitpakt.
 
Mooie reportage is het geworden. Dat inpakken en later weer uitpakken om het resultaat te zien lijkt me wel erg leuk. Zo te zien is het goed gelukt en het zal vast en zeker goed gesmaakt hebben. Ga ik van de zomer ook eens proberen, Ben zelf meer van het vlees maar de directie is hier wel voor te vangen... :ROFLMAO:
 
Zo, dit is een andere manier dan het grillen/roken wat ik met een dorade doe.
Ziet er tof uit met een mooie presentatie. 😋
 
Het is eigenlijk een soort van stomen denk ik, ideaal voor een zacht gegaard visje...
Ik ben ook een liefhebber van rook, maar af en toe eens wat anders is ook wel leuk he.
 
Jouw definitie van een mooie jongen is niet helemaal de mijne geloof ik... deze zou ik niet zo snel oppikken! :p

Mooi gerechtje geworden en dat lijkt me zomaar erg lekker! Ik heb dorades ook vaker lekker hard gegrild en vind dat zalig, maar deze variatie ga ik zeker ook eens proberen, leuk. Bedankt voor de inspiratie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan