Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
April 2012 - Varkenshaaskarbonades Calzone - Recept
Vandaag deze maar eens gemaakt, was niet een favo.
Vullen van karbonade is niet zo on s ding, zeker niet met deze vulling, die moet je op een pizza gooien!
Wat het juist nog minder maakte is de dikte waar ze die dingen tegenwoordig in durven te kopen!
Te tries, net een centimeter dik maar!!!
Alles moet tegenwoordig met 2min gereed zijn geloof ik....
Speciaal voor de fotowedstrijd ging ik ook terug in de tijd... naar de eerste Steven & Me, April 2012.
Bedankt voor de inspiratie Leo, deze was echt lekker en makkelijk te maken. Gaan we vaker doen!
De line-up (de kaas was ik vergeten maar ging er wel tussen):
Slagert had een mooi stel haas karbonades uitgesneden zonder bot. Prachtvlees van Duroc varken.
De BBQ mocht lekker weer aan... prachtig weer vandaag, heerlijk!
Kijk eens hoe lekker dat gaat op de WGA:
Mooi bordje opmaken met wat baby gem, tomaatjes, feta en olijf:
Super lekker sapppig en mals, fijne vulling ook hoor!
Varkensfilet insnijden, parmaham toevoegen, provolone en Italiaanse kruiden toevoegen.
Dichtvouwen en vastzetten met cocktailprikkers. Insmeren met olijfolie en een beetje peper en zout naar smaak erover.
2 x 3 minuten boven de kolen op de bbq. We hadden ook lekkere krieltjes in schil (Mijn vrouw gaat al gillen als ze Rozemarijn ziet dus dat er maar niet op gedaan) en wat sperziebonen met spek. Kinderen hadden liever worst.
Ready to eat. Foto leermoment... Onderwerp als eerst op de foto :-(
Bedankt voor het kijken. Eerst Steven en Me, leuk om te doen. We gaan vaker meedoen.
Om wat in te halen voor de steven & me heb ik vandaag deze gemaakt want deze leek me erg lekker (en prima te maken voor 1 persoon per keer)
Ik heb dit lekkere stukje vlees gevuld met salami, ham, basilicum en manchego (ik kon geen provolone vinden) na wat zout, peper en salie heb ik het vlees even laten rusten tot de kolen op temperatuur waren.
Toen het rooster heet was heb ik het vlees erop gelegd en na 5 minuten gedraaid.
Toen het klaar was heb ik het opgegeten met wat aardappels, ui, champignons en jalapenoplakjes (die waren over van de gloeiendhete kip)
Ingesneden en gevuld bij mijn vrouw met geitenkaas bolletjes bij mij niet maar wel wat jalopene pepers.
Op de BBQ
En op ons bord met aardappeltjes uit de airfryer en witlof het was heerlijk voor herhaling vatbaar.
Had alleen iets korter gemoeten en iets hoger opstoken.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.