BasBQ
Beef en Steak

Alweer yakitori? Ja!

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Mijn yakitori snacks van vorige week bevielen me zo goed in combinatie met dit mooie weer dat ik deze week besloot m’n vlees nog maar een keer op een stokje te prikken.
En toen mn vrouw last minute een avondje weg ging kon ik de avondmaaltijd mooi grotendeels overslaan en in de avond lekker veel snacken.

Ik heb sinds kort een nieuw lievelingssmaakje. Een heerlijke Japanse smaakmaker. ‘Yuzu Kosho’ het is een pasta van gefermenteerde pepers met zout en yuzu schillen. het smaakt citrus achtig, maar daarna geeft het een heerlijke zoute Chili kick. Ik denk dat een klein beetje verliefd ben op t potje in de koelkast 🫣

Anyway, ik heb mezelf getrakteerd op twee soorten yakitori met deze fijne smaakmaker er in.
De andere twee soorten waren ook erg goed te doen al zeg ik t zelf.

- Kip yakitori met yuzu kosho marinade
- Gember honing varkensvlees yakitori
- Shichimi togirashi kabeljauw
- Yuzu kosho gamba’s

yuzu kosho Kip

Ingrediënten:

- 2 kippedijen in stukjes
- 3 tl yuzu kosho
- 2 tl honing
- 2 tl sojasaus
- 1 tl mirin
- 1 teentje knoflook, fijngehakt
- 0,5 cm gember (ik had uit een potje staan)
Alles door elkaar voor een marinade : uurtje marineren en op n stokje prikken.

De gember honing varkensvlees yakitori:

- 200 gram varkensvlees, in blokjes gesneden
- 2 el geraspte gember
- 2 el honing
- 2 el sojasaus
- 2 el sake
- 2 teentjes knoflook, fijngehakt
Alles door elkaar voor een lekkere marinade, uurtje marineren en op n stokje prikken

Shichimi togirashi kabeljauw

- 2 kabeljauw filets in de lengte doormidden
- 2 el Shichimi Togirashi poeder
- Zout
- Olie
De vis met kruiden bestrooid en daarna op een stokje. Beetje olie er op tegen t aanbranden


Yuzu kosho gamba’s

- 9 gamba's, voor 3 stokjes
- 2 eetlepels yuzu kosho
- 1 eetlepel sojasaus
- 1 eetlepel sake
- 1 eetlepel mirin
- 1 teentje knoflook, fijngehakt
- 1 eetlepel honing
Alles door elkaar voor een lekkere marinade. Uurtje marineren en op een stokje prikken

M’n nieuwe saté bbq is bij deze goed gekeurd en ideaal bevonden. Zo’n ding had ik veel eerder moeten kopen! Snel aan, weinig verbruik. Perfect!

Nou. Ik ga uitbuiken!

Oh ja, de foto’s:

0f130b4ecc087562f5f69fd12e350f7c.jpg

Geen foto’s van voor t marineren, dus hier alles bij elkaar.
429dea14cf1a45317b35c6760e51fbea.jpg

94865c18c04a4f4195cece954a1d39de.jpg


83e15acef2b5c33bdd7c3c5a5c58e13b.jpg

De yuzu kosho Kip

41810d2686937d8b765b2b6dfd91ff70.jpg

Gember honing varkensvlees

7cc0eb5e9bab02036356417f8c81db7c.jpg

Yuzu kosho gamba’s

1c8491dc5f9b55b66f3ad0b4378a3f50.jpg

Shichimi togirashi kabeljauw
 
Nice!! Dat ziet er echt goed uit. En ik zag laatst bij de toko ook deze mini bbq special voor de sate's 😋
 
Mooi man ziet er weer heerlijk uit.
Jammer dat euroma (Jonnie Boer blikjes) de shichimi togirashi uit het assoritment heeft gehaald. Nu heb ik zo'n klein flesje...wel uit Japan.
Geweldig die kleine aanpassingen voor de Yakitori marinades en toch zoveel mogelijk authentiek Japans.
Vorige week bezig geweest met een marinade/saus die ik de naam: "meer Teriyaki dan Yakitori saus" heb genoemd
 
Ik sta weet perplex. Heerlijk.
 
.............
 
Was weer even speechless, maar nu is mn stem weer terug, mag ik vragen waar je die satebbq vandaan hebt?
 
Mooi man ziet er weer heerlijk uit.
Jammer dat euroma (Jonnie Boer blikjes) de shichimi togirashi uit het assoritment heeft gehaald. Nu heb ik zo'n klein flesje...wel uit Japan.
Geweldig die kleine aanpassingen voor de Yakitori marinades en toch zoveel mogelijk authentiek Japans.
Vorige week bezig geweest met een marinade/saus die ik de naam: "meer Teriyaki dan Yakitori saus" heb genoemd

Die kleine potjes gebruik ik ook. S&B .

Die saus zal zoeter en kruidiger zijn neem ik aan, lekker!
 
Ziet er heerlijk uit!
Heb je een bepaald merk yuzu-kosho dat je gebruikt?, Ik zou dit namelijk wel eens na willen maken!
 
Ziet er heerlijk uit!
Heb je een bepaald merk yuzu-kosho dat je gebruikt?, Ik zou dit namelijk wel eens na willen maken!

Thanks!
Ik heb t nog maar kort geleden ontdekt, dus ik heb nog geen verschillende vergeleken, maar in de post link ik naar de pot die ik heb gekocht via tjins toko
 
Hier copycat ... ik heb hem binnen van meneer Waroeng en ga hem morgen proberen 😋😂😉
 
Dit ziet er meer dan geweldig uit! Goede foto's ook 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan