BasBQ
Beef en Steak

Aloha mede BBQers

 
 

Zwientie

Pitmaster
Berichten
710
Beste BBQ medemensen,

Bij deze wil ik mij even voorstellen:
Ik ben Dendis Zwijnenberg 43 jaar en nooit te oud om te leren. BBQ al jaren maar dan meer snel en gemakkelijk. wel altijd met houtskool of briketten. Maar sinds kort een nieuwe weber GBS 57 cm gekocht en wil nu ook grotere stukken vlees voor het avondeten gaan maken. Ik kijk veel de filmpjes van Dennis en leer hier veel van. Ben op zoek naar een goede thermometer en wil ook graag nog een gietijzeren rooster kopen. En een spit.
Veel wensen om lekker te genieten met mijn gezin en vrienden.
 
op zoek naar een goede thermometer
Welkom!
Ivm je thermometer. Om daar advies over te krijgen ga je eerst moeten zien of je een instant thermometer wilt of een gewone. En welke functionaliteiten je belangrijk vind (analoog, draadloos met eindstation of app, bleutooth, wifi, aantal probes,...)? Op het forum ga je alvast een hele hoop info vinden, maar als je er niet uit zou geraken, kan je in het juiste subforum gerust voor meer info vragen.
 
@Josser, @SandyMan, @Smokey p, @Ridevi71, @Frits Bedankt allen.

Qua thermometer ben ik er denk ik wel uit. Heb de afgelopen dagen aardig wat ingelezen en ik ga voor deze CookPerfect Comfort Thermometer Black Edition wat ik er uit op maak dat dit toch echt wel een goede moet zijn.
We gaan t zien.
Ik laat het jullie weten hoe het bevalt.
mvg
Dendis
 
Welkom bij het genootschap

Elke dag zit vol leermomenten heb ik vroeger geleerd in m’n instructeurs opleiding 😉
 
Dennis, welkom.
 
Welkom Dennis, ik gebruik zelf een Meater+ als thermometer om het grote deel van m’n sessies toch wat inzicht te krijgen.. En een instant thermometer om op verschillende plekken te meten
 
Welkom Dennis, ik gebruik zelf een Meater+ als thermometer om het grote deel van m’n sessies toch wat inzicht te krijgen.. En een instant thermometer om op verschillende plekken te meten
Daar heb ik ook veel over getwijfeld vooral omdat ik ook een spit wil aanschaffen. Maar omdat deze toch volgens verschillende mensen een vrij groot gat achterlaat in het vlees durf ik hem niet aan. Maar hoe sta jij daarin? Vind je het meevallen?
 
Daar heb ik ook veel over getwijfeld vooral omdat ik ook een spit wil aanschaffen. Maar omdat deze toch volgens verschillende mensen een vrij groot gat achterlaat in het vlees durf ik hem niet aan. Maar hoe sta jij daarin? Vind je het meevallen?

Hoe groter het vlees hoe kleiner het gaatje lijkt 😉
Ik vind het meevallen, zekers als je vergelijkt met een kippetje als de can er uit is 😁
 
Maar hoe sta jij daarin? Vind je het meevallen?
Je ziet wel een gaatje ja, dus dat is jammer voor sommige stukken vlees.

Maar waar de Meater voor mij vooral fijn is: low en slow sessie. Geeft toch een fijn gevoel om af en toe even op de temperatuur te kunnen kijken, zonder dat je de deksel van je kamado/bbq hoeft op te tillen.
Sterker nog: de Meater staat via m’n iPad in verbinding met internet. Dus zodra m’n vlees erop ligt ga ik met een gerust hart boodschappen doen of wandelen. Af en toe kan ik dan via m’n telefoon de interne en bbq temperatuur in de gaten houden. Geeft toch een stukje rust.
Oh en ik vind de data en grafieken leuk om te zien
 
En vooral is het voor werken met het spit wat je van plan ben een voordeel omdat tie draadloos werkt
 
Hoe groter het vlees hoe kleiner het gaatje lijkt 😉
Ik vind het meevallen, zekers als je vergelijkt met een kippetje als de can er uit is 😁
ja dat blik is wel ietjes groter idd:ROFLMAO:
 
En vooral is het voor werken met het spit wat je van plan ben een voordeel omdat tie draadloos werkt
ja daar heb je gelijk in. Ik heb nu ook even gekeken naar de cookperfect wireless die is ongeveer het zelfde. Heb de fabrikant gemaild over de batterij levensduur want ik vind het een duur apparaat en als je dan de batterij niet kan vervangen. Ik weet niet hoe lang hij dan meegaat.
 
Je ziet wel een gaatje ja, dus dat is jammer voor sommige stukken vlees.

Maar waar de Meater voor mij vooral fijn is: low en slow sessie. Geeft toch een fijn gevoel om af en toe even op de temperatuur te kunnen kijken, zonder dat je de deksel van je kamado/bbq hoeft op te tillen.
Sterker nog: de Meater staat via m’n iPad in verbinding met internet. Dus zodra m’n vlees erop ligt ga ik met een gerust hart boodschappen doen of wandelen. Af en toe kan ik dan via m’n telefoon de interne en bbq temperatuur in de gaten houden. Geeft toch een stukje rust.
Oh en ik vind de data en grafieken leuk om te zien
Precies daarvoor twijfelde ik er ook om. Meestal bbq ik toch op de zondag om een lekker stukje vlees te maken bij de frietjes ipv de standaard frikandel etc. en ben ik toch de hele dag thuis vind het ook veels te leuk om er bij thuis te blijven en lekker naar de rook te staren:):):)
 
Terug
Bovenaan Onderaan