BasBQ
Beef en Steak

Action kamado actie

Ik zou vooral goed bedenken wat je voor je hobby over hebt. Voor mij was het principe belangrijker dan het budget. hoe vaak ga je m gebruiken en welke overige spullen wil je aanschaffen?

Heb zelf de grill guru wekelijks aanstaan terwijl vrienden van mij hun green egg en bastard 3x per jaar gebruiken voor een hollandse bbq in de zomer

Zo ken ik er genoeg hoor, voor gewoon een saté te grillen et voila daar staat het dan.
Bij ons is low & slow zeer zelden en dat is dan een vleesbroodje zo een 3-4u laten garen, met niet zoveel rook. Gerookt is zo niks voor de vrouw en de kinderen, dusja. Daarom dus zelf een weber performer gekocht. Pizza bakken en "gewoon" vlees, wat groenten etc, maar low & slow doen we hier niet. Je moet een beetje kijken wat je er mee gaat doen zeg ik altijd. Ik zou ook geen porsche kopen om aan te schuiven in de file bijvoorbeeld :). Het kan natuurlijk wel, maar is voor mij overkill. Enja zo een kamado oogt mooier in de tuin, maar persoonlijk is er maar 1 ding dat telt voor mij: hoe smaakt het. En dat hangt niet af van de bbq maar diegene die het maakt en hoe goed hij weet om te gaan met zijn vuur.
 
Een betere aanbieding dan die van ah lijkt mij een Grill Guru compleet. €699,-
Nog steeds veel geld maar wel heel scherp.
Denk ik.
 
voor de topic starter die eigenlijk liever een bastard urban heeft, kijk is naar de Columbus pro line van amagard... Zeer compleet geleverd, zelfde vette kleur, beter materiaal als grill guru (onderstel, glasvezel, topvent, multi level systeem, aslade, ...) met 10kg houtskool, one minute lighter en dikke pizza steen voor 769€. Verder exact zelfde afmetingen als de Kamado Joe en Grill guru (46cm accessoires) .
Ja dit is eigenlijk mijn favoriet als je kijkt naar kleur. Is voor mij vergelijkbaar qua uiterlijk met de BBQ die ik het mooiste vindt (bastard urban). Alleen nog steeds veel geld, zeker aangezien ik hier ook niet helder krijg hoe mensen de kwaliteit en garantie van deze ervaren.
 
Ja dit is eigenlijk mijn favoriet als je kijkt naar kleur. Is voor mij vergelijkbaar qua uiterlijk met de BBQ die ik het mooiste vindt (bastard urban). Alleen nog steeds veel geld, zeker aangezien ik hier ook niet helder krijg hoe mensen de kwaliteit en garantie van deze ervaren.
Kwaliteit is in orde... beter dan de Grill Guru (ik ga af op de topvent, het onderstel en de algemene constructi). Garantie, tja niet nodig gehad.
 
Kwaliteit is in orde... beter dan de Grill Guru (ik ga af op de topvent, het onderstel en de algemene constructi). Garantie, tja niet nodig gehad.
Ok goed om te horen. Welke hebben we het dan over? De reguliere of de pro line? Want ik zie daar weinig verschil tussen eerlijk gezegd (behalve dat het grillrooster uit 2 delen bestaat bij de pro line).
 
Ik heb eens gekeken of die kamado hier ook bij ons in de Belgische Action winkels te koop is maar niet dus.
De reden is mss dat de garantie regels hier anders zijn, de wet schrijft in België namelijk voor minstens 2 jaar op een nieuw product en 1 jaar op een tweedehands product als je koopt bij een erkende handelaar.
Hier in NL heb je in principe garantie zolang als een kamado mee zou moeten kunnen gaan. En als de meeste merken zeggen 20 jaar dan zou een B merk dat ook moeten kunnen. Alle garantie aanduidingen zouden overbodig moeten zijn in NL als je naar keramiek gaat kijken. Maar je moet zelf sterk staan en de winkel en/of fabrikant moet meewerken en anders krijg je een juridische strijd en dan was het uitgeven van 400 euro meer voor een fabrikant die wel meewerkt een stuk minder ellende.
 
Ik zit eerlijk gezegd nog veel meer met een onderdeel waar meer discussie over te voeren valt qua garantietermijn (veren e.d.), regel dat maar eens na 20 maanden bij een dozen schuiver...
 
Ok goed om te horen. Welke hebben we het dan over? De reguliere of de pro line? Want ik zie daar weinig verschil tussen eerlijk gezegd (behalve dat het grillrooster uit 2 delen bestaat bij de pro line).
Pro line heeft een veel betere topvent, ander onderstel, multilevel systeem en ziet er gewoon veel beter uit ;-).
 
Ok helder. De Action Kamado was overigens in een paar dagen uitverkocht dus die keuze is (voor zover ik hem niet al gemaakt had) al wel gemaakt voor me :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan