BasBQ
Beef en Steak

Aangenaam !

Giggity

Tondelzoeker
Berichten
5
Hallo allemaal,

Kort samen gevat:
Groninger wonend te Amsterdam/Amstelveen sinds 15 jaar.
Sinds een jaar of 6 het BBQ virus te pakken, maar mijn eerste brisket (3,5 kilo, point) ligt as we speak op de Weber. De rode limited edition ( die trouwens donkerder van kleur wordt als ie heet is, klinkt dat bekend? ) Verder heb ik nog en 47 cm Weber en een Go Anywhere die ik thuis net zo vaak gebruik als op vakantie waar hij eigenlijk voor bedoeld was.
Ik ben aan het zoeken naar een mooie smoker, en ben ook van zins om een carriereswitch te maken en professioneel te gaan beginnen met smokers en de verkoop van mooi eenvoudig eten, dus hoe en wat, daar hoop ik mede via dit forum uit te komen op den duur.
Vooralsnog gaat de interesse meer uit naar een offset smoker, al dan niet pellets, dan naar een keramische BBQ. Maar je weet het niet he.

Ik kook al sinds ik me kan herinneren, wilde de koksschool gaan doen, maar ben ooit gaan zeilen, was direct helemaal verkocht en 3 jaar later was ik schipper. En dat ben ik gebleven. Ondanks alle mooie schepen en werkzaamheden die ik heb mogen (er)varen is het kookvirus altijd blijven hangen.
Nu ik dieper in het BBQ gebeuren zit weet ik zeker dat ik dit toch echt zoveel mogelijk wil doen, dus vandaar zoekende naar manieren om dat te bewerkstelligen. Want geen zin in spijt dat ik het nooit geprobeerd heb zeg maar.
Oh ik heb ook nog muzikale grillen (haha..zzz) maar die rooster ik op een ander moment in zullen we maar zeggen. Wat ik er voor nu over los wil laten is dat ik ooit ( lang geleden) bij gebrek aan rookhout mijn drumstokken heb opgeofferd wat superstom was omdat die toch niet zo naturel bleken te zijn als ze er uit zagen.

Qua inkoop vlees , ik heb net de Butchery ontdekt, zeer tevreden over, Beef en Steak vind ik prettig, en ik ben vaak bij de Lindenhoff in Baambrugge.
Briketten en kolen : Ecobrasa briketten en Dammers houtskool ( woon vlak bij de importeur), maar heb laatst wat cubaanse black ranch marabu houtskool geprobeerd en Napoleon staafbriketten, en daar ook zeer enthousiast over.


Ik hoop hier veel te leren en wellicht zelfs iemand anders van iets nuttigs te kunnen voorzien.
Oh ja ik kan soms wat breedsprakig zijn. Voor zover dat nog niet duidelijk was.
 
Laatst bewerkt:
Nog ff wat foto's van deze sessie tot nu toe...

20200609_011624.jpg


20200609_011632.jpg


20200609_082803.jpg


20200609_081108.jpg
 
welkom hier
mooie intro
 
Hoi Giggity,
welkom bij het genootschap, inderdaad een mooie intro
 
Welkom hier op het mooie forum


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Welkom bij het genootschap.
Hoe gaat’t met de brisket?
 
Welkom Giggity, mooi verhaal en leuk dat je je passie wilt volgen. Daar kan je alleen maar blij en gelukkig van worden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom hier!
Je gebruikersnaam doet me vooral meteen aan Quagmire van Family Guy denken

40ffee3298ef64801bc3f6b4d92896d6.jpg
 
Welkom hier!
Je gebruikersnaam doet me vooral meteen aan Quagmire van Family Guy denken
emoji1787.png


40ffee3298ef64801bc3f6b4d92896d6.jpg
Dank jullie wel :)
En inderdaad de inspiratie voor mijn nick; )

Welkom bij het genootschap.
Hoe gaat’t met de brisket?

Nou heel goed, op het verkeerd aansnijden na dan :p verkeerd gekeken, maar dat soort dingen horen er bij.

Hij was ietsje te gaar trouwens en iets te zout.. Aangezien ik ferm overtuigd ben dat je het meest leert van je fouten, was dit een succesvolle sessie!

20200609_193749.jpg


20200609_223651.jpg
 
Succes en heel veel plezier hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan