BasBQ
Beef en Steak

3 ribs, 3 rubs

 

Spekkie

Pitmaster
Berichten
593
2 girls 1 cup, maar dan anders.


Dikke, verse spareribs bij de Sligro gehaald en drie kant en klare rubs geprobeerd. Lekker lui vandaag.
9bf79facc49023d82a34a6d7d850be55.jpg


Eerst even ontvliezen en daarna de rub.

588bb16af42c124072c83bfd14b3de80.jpg

b9d7c8e999e91001bc0992f7357377fe.jpg


Op de MB, 110 graden. Bij het opwarmen kwam ik erachter dat de thermometer de geest gegeven heeft. Kleine tegenvaller, de MB is namelijk nog geen maand oud. De inkbird er maar bij gepakt voor nu. Beetje oefenen nog met het nieuwe speelgoed.
1927f0ff876821242d06bfbf7785d85d.jpg


Daarna ging het prima, het vilt heeft wel veel te lijden gehad van de pizza's volgens mij. Ik had alles maar een millimeter open staan, toen bleef ie gelukkig onder de 120 graden.

34c452abb38b871fb0a588d95265eec8.jpg


1258b9a4a8742b0bc4afe80d8175b051.jpg


Eindresultaat was goed. Had de 3-1-1 methode aangehouden. Zaten nog redelijk stevig aan het bot maar wel lekker mals. Die dikke van de Sligro kunnen ook prima 3-2-1 blijkbaar, net waar je van je houdt. Ze waren zeker niet fall of the bone. Verschillende rubs proefde ik niet heel duidelijk terug, al pikte ik de pittige rub er wel tussenuit. Maar ja, was misschien ook te verwachten met dezelfde glaze..

dd855b340b1bc778edab1aa75d0678e2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Dat zal zeker gesmaakt hebben🤤😁.
Maar de thermometer na een maand al kapot dat is vlug😒.
 
Zien er lekker uit. 😋
Vervelend dat de meter zo snel kaduuk is. 😥
Kost toch weer tijd en ergernis om dit op garantie te regelen.🤔
 
Stom van de thermometer. Ik gebruik hem zelf nooit, maar als hij kapot was, zou ik hen ook laten maken.

Vilt lijdt idd met pizza en picanha enz. De mijne is na een half jaar zo goed als onbestaande op sommige plaatsen. Ik heb al vervang vilt klaar liggen en nog een paar op reserve bij besteld van Ali.

De ribben zien er ondanks niet minder goed uit. Gisteren ook een run gedaan en onze voorkeur thuis is ook 3-1 methode. Glazen hebben we deze keer eens gelaten en beviel ons. De smaak van de rub komt er dan beter door.
 
dit zijn hele mooie ribbetjes geworden ! Zonde vd thermometer. Ik gebruik altijd de iGrill maar kijk toch ook altijd op de thermometer vd bbq.
Ik zou ook balen als deze het niet meer doet.
Het glazen vd spare-ribs doen wij ook steeds minder en vinden de spare-ribs misschien dan nog wel veel lekkerder !
 
Mooie test hoor. Weer wat geleerd
Zal evengoed best gesmaakt hebben.
Jammer van de thermometer. Succes daarmee
 
Mooie ribben gemaakt
Denk dat iets wat pittig gemaakt is altijd terug te proeven is bij zo’n lekkere test
 
Dat zien er fijne ribben uit. Ik heb ze ook graag wat vaster aan het bot. Die extra bite houd ik wel van.
Op veel thermometers zit een stelschroef. Probeer hem eens in kokend water te hangen. En dan de stelschroef te verdraaien. Bij mijn BGE was de meter ook niet helemaal accuraat.
 
Ziet er lekker uit. Ik zou zo aanschuiven!
 
Dat zien er fijne ribben uit. Ik heb ze ook graag wat vaster aan het bot. Die extra bite houd ik wel van.
Op veel thermometers zit een stelschroef. Probeer hem eens in kokend water te hangen. En dan de stelschroef te verdraaien. Bij mijn BGE was de meter ook niet helemaal accuraat.
Hmm zal der eens naar kijken. Maar er zat totaal geen beweging in de naald..
 
Altijd leuk, beetje experimenteren! Ziet er prima uit!
Het glazen vd spare-ribs doen wij ook steeds minder en vinden de spare-ribs misschien dan nog wel veel lekkerder !
Toevalligerwijs heb ik dat laatst ook min of meer expres vergeten. Ik vond het niet zo'n succes, en vriendin ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan