BasBQ
Beef en Steak

3.2.1 ribben met wedges en maiskolven

 
 
 
 

Zzzjon

Gerijpt
Berichten
4.642
Gisteren kwam ik bij de Sligro toevallig een setje hele mooie dik bevleesde ribben tegen.
Aangezien ik dit jaar inmiddels meer gesport heb dan gebarbecued moet hier verandering in komen.

Eerst de ribben zuiver gemaakt en het vlies verwijderd.
Hierna in de rub gezet, noskos the sparerib.

B0F91ED4-DCFF-41F9-842C-C2E29493A572.jpeg

D9B1AD9C-8788-48D4-BA9B-1E7582154784.jpeg


Ondertussen de kamadoJoe met slow roller aangemaakt op ongeveer 110/120 graden.

Toen hij warm was een paar stukjes appelhout in en op de kolen gelegd, ik probeer 1 chunk in de kolen te leggen en 1 of 2 stukken wat meer naar de rand van de gloeiende kolen om zo voor een langere tijd rook te hebben.
Zo steken de kolen later een nieuw stuk rookhout aan.

Nu is het genoeg uitleg…. De ribben mochten erop.
2A29934D-78BD-4292-B5B1-2869F2E57F6D.jpeg

92A80AAA-3F64-4588-BCEA-26177AD07D79.jpeg


Ik was behoorlijk laat begonnen dus inmiddels werd het al donker buiten.

Geeft niks, ik heb de luxe dat ik beschut onder mijn buitenkeuken mag koken.

Hier heb ik gisteren ondertussen een net tegen de muur geschroefd waar wat pannen en potten tegenaan kunnen.

Dit ziet er niet alleen ontzettend gaaf uit maar scheelt ontzettend in de ruimte van mijn kastjes.
Nu hoef ik alleen de Dutch ovens nog een plekje in de kastjes te geven.

81490637-99CE-43B2-9418-C6EEC3C034C6.jpeg


Mijn happy space wordt steeds leuker!

Maargoed, we waren met ribben bezig.

Na ongeveer 3 uur heb ik ze eraf gehaald en ingepakt in een dubbele laag aluminiumfolie.

6AC1D6F8-1E57-4548-9065-E186811EA619.jpeg

B3695D17-F15B-42CF-9C54-1E8A1DED5204.jpeg

8FC28EB8-EBB8-4EE2-9A6B-377A98F4102D.jpeg


Ze zagen er nu al fantastisch uit!

Ik heb er roomboter, maplessiroop en basterdsuiker bij gedaan.

Nu mochten ze nog een uurtje mals worden.

Dit werd uiteindelijk 1 uur en een kwartier ongeveer, ik prikte er nog niet lekker door.

Hierna heb ik ze uitgepakt en ze er weer los opgelegd, de eerste ronde lak mocht erop.
Ik ben helemaal fan van stonewall kitchen baby back rub saus.

Toen ook de maïskolven erbij gelegd.

2FB2CB9C-686B-4C06-8212-ADA456F191D7.jpeg

73723248-09A7-4536-A8FA-4B1FAE7B090F.jpeg


Na ongeveer een kwartiertjes was de lak droog en heb ik ze een 2e keer gelakt, ook de mais een keer gedraaid.

De aapdappel wedges zou ik op een skillet er nog bijzetten, maar door tijdgebrek besloten om deze binnen maar op het vuur te zetten.

Inmiddels waren de ribben weer droog en waren ze klaar.

1389A562-25A7-4817-A658-3EE0CA050E49.jpeg


De ribben eraf, de deksel van de slow roller eraf en de maïskolven nog heel even terug om ze wat meer te kleuren.

Toen alles klaar was een heerlijk bordje opgemaakt voor mezelf en de kinderen, Carlijn staat op rantsoen en mag niet mee eten. 😉

38B5B0A3-E52B-458C-9F1C-2B512069DE9D.jpeg

51C14A2F-FA07-4C4D-BDCE-00963969085B.jpeg


We hebben lekker gegeten!
 
Zien er top uit ,zal gesmaakt hebben 😋
 
Lekker man. Wat blijft dat toch lekker, spareribs
Hou vol @Carlijn Alles wat hij nu maakt, maakt ie straks nogmaals voor jou 👊
 
Dat ziet er ook lekker uit op’t bordje

@Carlijn, zie het maar als allemaal oefen runs.
Als het weer mag krijg je een hemelse maaltijd 😉
 
Ziet er super uit en dat zal gesmaakt hebben! Gave happy space heb je! Heb je de meubels zelf gemaakt?
 
Ziet er super uit en dat zal gesmaakt hebben! Gave happy space heb je! Heb je de meubels zelf gemaakt?
Ja, alles wat je ziet (behalve de bbqs) heb ik zelf gemaakt, Incl afdak en alles.
 
Ribs altijd top, wat een ruimte ook voor je bbq’s 😍, wat heb je voor kastje in het midden van je meubel? Is dat een klimaatkast?
 
Ja, het zwarte kastje in het midden is een klimaatkoelkast.

Staat nu uit, het is buiten koud genoeg.
 
Zo, wat een mooie happy "mancave" buitenkook ruimte. Mooie set Q's.

Gave spareribs. Zien er goed uit voor de eerste run van dit jaar. Smakelijk. 😋
 
Mooie ribs hoor! Fijn plekje ook zo!
 
Wel echt ideaal voor in de zomer, hoe/wat voor koelkast heb je erin gezet?

Aangezien ik een eigen bedrijf heb en voor diverse fabrikanten fabrieksservice verleen zou het niet netjes zijn om hier met merken te gaan strooien.

Laat ik het erop houden dat het een klimaatkastje is uit het hogere segment met 2 zones waar verschillende temperaturen ingesteld kunnen worden.

1 voor bier en 1 voor pils. 😂

(Nee, doe maar bier en wijn)
 
Mooie plek. Top, ribs zien er ook goed uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ja, alles wat je ziet (behalve de bbqs) heb ik zelf gemaakt, Incl afdak en alles.
Ziet er mooi uit Zzjon. Klimaatkast wel wat leeg… Vraagje, heb je afzuiging onder je overkapping voor het roken?
 
Ziet er mooi uit Zzjon. Klimaatkast wel wat leeg… Vraagje, heb je afzuiging onder je overkapping voor het roken?
Ja heb ik!

Heb een 1200 m3 p/uur motor op het dak staan. (Mijn werk, sorry)

Moet deze alleen nog aansluiten.

Als je goed op de foto kijkt zie je al wel 2 zwarte roosters boven de bbqs zitten, deze komen uit op de dakmotor.
 
Mooi hoor ziet er goed uit de spareribs. Zit wat tijd in om alles zo in elkaar te bouwen, maar dan heb je ook wat . De klimaat kast droog/rijp je ook vlees in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan