BasBQ
Beef en Steak

3-2-1 en mislukte spareribs

Ronny zei:
Heb je nog een foto om ons mee te verlekkeren?

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk
Ik denk dat er van de ribs geen foto's zijn eigenlijk, ik heb zelf geen foto's gemaakt zal nog even bij de rest van de gasten navragen.
Was zelf vooral druk met de pulled pork die er veel langer over deed dan de bedoeling was. De bedoeling was dat de pulled pork het hoofdgerecht zou zijn, de ribs een bijgerecht en ijs toe.
Nu werden de ribs een voorgerecht, daarna ijs, en om 20:30 de pulled pork.
 
syotos zei:
Ronny zei:
Heb je nog een foto om ons mee te verlekkeren?

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk
Ik denk dat er van de ribs geen foto's zijn eigenlijk, ik heb zelf geen foto's gemaakt zal nog even bij de rest van de gasten navragen.
Was zelf vooral druk met de pulled pork die er veel langer over deed dan de bedoeling was. De bedoeling was dat de pulled pork het hoofdgerecht zou zijn, de ribs een bijgerecht en ijs toe.
Nu werden de ribs een voorgerecht, daarna ijs, en om 20:30 de pulled pork.
Pulled pork (en andere grote stukken) zijn bijna niet te timen.
Sterker nog, ik verdenk een of andere bbq-god ervan de bereidingstijd te verlengen naarmate er meer mensen op het vlees zitten te wachten. Ben ik alleen, is het altijd rond etenstijd klaar, kook ik voor vrienden/familie, wordt het steevast een latertje.
 
toet007 zei:
Check dit Nederlandse filmpjr stap voor stap uitleg kan niet fout gaan..
https://youtu.be/wj2JPrsVg7E


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Dat is jouw eigen filmpje of wat? Vermakelijk, ik heb gelachen  :D
 
eikie zei:
syotos zei:
Ronny zei:
Heb je nog een foto om ons mee te verlekkeren?

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk
Ik denk dat er van de ribs geen foto's zijn eigenlijk, ik heb zelf geen foto's gemaakt zal nog even bij de rest van de gasten navragen.
Was zelf vooral druk met de pulled pork die er veel langer over deed dan de bedoeling was. De bedoeling was dat de pulled pork het hoofdgerecht zou zijn, de ribs een bijgerecht en ijs toe.
Nu werden de ribs een voorgerecht, daarna ijs, en om 20:30 de pulled pork.
Pulled pork (en andere grote stukken) zijn bijna niet te timen.
Sterker nog, ik verdenk een of andere bbq-god ervan de bereidingstijd te verlengen naarmate er meer mensen op het vlees zitten te wachten. Ben ik alleen, is het altijd rond etenstijd klaar, kook ik voor vrienden/familie, wordt het steevast een latertje.
Afgelopen  vrijdag pulled pork gemaakt....15.5 uur onderweg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Als je zeker wilt zijn zou ik hem een dag van tevoren klaarmaken.
Dan voor het serveren even opwarmen met het eind sausje.
Kan je ribs of moinkballs o.i.d. maken als de gasten er zijn.
Die zijn wat makkelijker in te plannen ;)
 
Gewoon vroeg opstaan  :p Meerdere Pulled Pork sessies gedaan, mijn ervaring is dat met de Wedstrijd methode van Noskos 9 a 10 uur nodig hebt.
 
Imperial Guard zei:
Gewoon vroeg opstaan  :p Meerdere Pulled Pork sessies gedaan, mijn ervaring is dat met de Wedstrijd methode van Noskos 9 a 10 uur nodig hebt.


Klopt maar bij sommige stukken vlees (en ik denk de grotere) duurt het wel eens langer. :-? !
 
Hans zei:
Imperial Guard zei:
Gewoon vroeg opstaan  :p Meerdere Pulled Pork sessies gedaan, mijn ervaring is dat met de Wedstrijd methode van Noskos 9 a 10 uur nodig hebt.


Klopt maar bij sommige stukken vlees (en ik denk de grotere) duurt het wel eens langer. :-? !

Klopt, dit is mijn ervaring met 3 kg stukken.
 
Ik had een stuk van 2.8 kg en die had blijkbaar 11 uur nodig  :D
 
Heb het zelf afgelopen zaterdag voor de 7e keer uitgevoerd en het wordt per keer dat je het doet gewoon beter. Eerder kon ik ze nooit zo krijgen dat ze van het bot afvielen, nu vallen ze zo snel van het bot af dat ik er aan denk om ze weer wat steviger te maken. Oefening baart echt kunst bij dit recept. 3-2-1 is bij mijn babyracks trouwens meer 1.5 - 2 - 0.25 geworden.
 
Rob Reinerink zei:
Heb het zelf afgelopen zaterdag voor de 7e keer uitgevoerd en het wordt per keer dat je het doet gewoon beter. Eerder kon ik ze nooit zo krijgen dat ze van het bot afvielen, nu vallen ze zo snel van het bot af dat ik er aan denk om ze weer wat steviger te maken. Oefening baart echt kunst bij dit recept. 3-2-1 is bij mijn babyracks trouwens meer 1.5 - 2 - 0.25 geworden.
Dag Rob,

Als nieuw lid en veel info inwinnen, neem ik aan dat je met de 1.5, 2.0, 0.25 bedoelt anderhalf uur, daarna 2uur ingepakt en dan nog 25 minuten weer uitgepakt?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 
0,25 zou in dat geval geen 25 minuten,maar 15 minuten zijn.... (Kwart van... ) Je aanname is verder correct inderdaad :)
 
Je heb helemaal gelijk het is dan natuurlijk 15 minuten
Top dankjewel voor de info.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 
De temperatuur van je eerste batch ribs was denk ik te laag. De dome termometer moet ongeveer 10 gr (50F) bij optellen voor de juiste temperatuur. Ik ben meer liefhebber van 'pull of the bone"  dan "fall of the bone" (babyback) ribs. Dus 321 en inpakken doe ik niet meer(helemaal niet met babybackribs). http://barbecuebible.com/2015/01/20/3-2-1-method-ribs
 
Terug
Bovenaan Onderaan