BasBQ
Beef en Steak

.

Het rooster bij mij is.

  • spik en span schoon, zo als nieuw.

    Stemmen: 13 18,8%
  • Vuil, ik brand eerst altijd de schimmels eraf.

    Stemmen: 5 7,2%
  • Een beetje vuil, vettig en een beetje aanslag.

    Stemmen: 51 73,9%

  • Totaal aantal stemmers
    69
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik ga nadat ik alles opgeruimd heb en afgewassen met de borstel eroverheen en dan daarna met een doek die in een bakje met olie zit over het rooster heen.
En als ik weer ga Bbq gaat de doek ook weer even over het rooster.
 
Ik ga nadat ik alles opgeruimd heb en afgewassen met de borstel eroverheen en dan daarna met een doek die in een bakje met olie zit over het rooster heen.
En als ik weer ga Bbq gaat de doek ook weer even over het rooster.
Dan praat je over een R.V.S. rooster Piet?
Of behandel je het gietijzer ook zo? :unsure:
 
Gietijzer laat ik afkoelen, dan mag het weer in de doos en dan brand ik het de volgende keer schoon.
 
Messtal is door de hitte bij het grillen van mijn steaks alles er wel afgebrand. Anders gaat er even een messing borstel over. Het liefst laat ik alles zitten. Heb ik toch een soort bescherm laagje.
Ik bewaar mijn roosters in huis om roest te voorkomen. En op hoge temperatuur brandt een seasoning er toch af, dus die moeite neem ik niet meer.
 
Messtal is door de hitte bij het grillen van mijn steaks alles er wel afgebrand. Anders gaat er even een messing borstel over. Het liefst laat ik alles zitten. Heb ik toch een soort bescherm laagje.
Ik bewaar mijn roosters in huis om roest te voorkomen. En op hoge temperatuur brandt een seasoning er toch af, dus die moeite neem ik niet meer.
Waarom gebruik je een messing borstel i.p.v. van een r.v.s. borstel Noskos?
 
Omdat messing geen ijzerdeeltjes achterlaat en zachter is. Daarbij kosten die borstels maar een euro of drie in de bouwmarkt 😉
 
Dat messing zachter is snap ik als voordeel, uiteraard.
Maar vwb ijzerdeeltjes....bedoel je dan de slijtage van de borstel / loskomen van de haren, of bedoel je het beschadigen van je rooster door een (te) harde borstel?
Messing, legering van koper met zink, met als je pech hebt lood, tin nd shit, is ook niet per se heel gezond (en bij verhitting al helemaal niet).
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Ik maak mijn rooster schoon voor het bbq-en als ik hem niet kan/wil schoonbranden dan gaat er een schuurspons ( zo'n groene ) overheen met wat afwas of bij heel hardnekkige weerstand Dasty.
Misschien dat er op de uiterste rand of handvaten wat rookaanslag zit, maar meer niet.
Deze optie mis ik wel in de poll eigenlijk ( een beetje rookaanslag maar meer niet ) ;)
 
Ik wil geen ijzerdeeltjes op mijn rooster ivm roestvorming.
 
Ijzer deeltjes komen ook op de stenen 😱
Moet het pincet er nog wel eens bij pakken, loop graag op blote voeten 🤨
 
Even het gietijzeren rooster van de kleine joe wat liefde geven.

voor:
0109C430-83E6-4254-9FEB-12B4410F79BC.jpeg
F0BC0800-0740-41E0-A7B7-13B4A5C158BD.jpeg


Na (ofja, eigenlijk tijdens)

A4B2242E-8A7A-4806-BD5C-D8C9C949A937.jpeg


Staalborstel, schuurpapier en een potje met vet
 
Foei, wat ziet dat er uit:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan