BasBQ
Beef en Steak

1ste keer Pulled pork

Jeffrey

Sprokkelaar
Berichten
25
Ben van het weekend van plan om voor het eerst een Pulled pork te maken. Heb woensdag een stuk varkens nek bij de Sligro gehaald.. En hem gelijk in de koelkast gelegd om te ontdooien! Vanmiddag ga ik hem insmeren met de basic rub van noskos en nog een nachtje in de koelkast leggen. Ik wil hem graag zondag middag/avond eten dus wat twijfel wanneer ik hem op het ei leg zaterdag avond of zondag vroeg. Als er iemand tips heeft graag!


65161fcaf96e0e60439aaeb9b30eb3dc.jpg

Hier het stukkie vlees 2,7 kilo
 
Success ermee. Hou er rekening mee dat het ongeveer 9 uur duurt voordat deze klaar is.
 
ziet er goed uit, start is afhankelijk van de methode, gebruik je de Texas crutch methode (inpakken in alufolie na een uurtje of 5..6) dan is de totaaltijd een heel stuk korter dan traditioneel.

zondag middag eten is zaterdag avond/nacht starten. zondag avond eten is zondag ochtend vroeg op (ik start meestal rond een uur of 6 met het op temp. brengen van de Q)

Vergeet niet dat het vlees ook nog een tijd moet rusten.

heel veel succes, komt goed, mooi vooruitzicht!
 
Danny77 zei:
Succes er mee en vergeet niet om veel foto's te posten  :D


c5f62b94d2f2c4e7394a13bddb3297f5.jpg

Het stuk vlees ontdooid en een beetje getrimd!

5dfe299d8a1b80f7d713812b8db599dc.jpg

Hier gerubt met de basic rub van noskos

Denk dat ik hem zondag ochtend om een uur of 5 op de bbq leg om zondag avond te kunnen eten.
 
Ziet er al goed uit, ik zo ook gewoon zondag het wekkertje vroeg zetten en gelijk de q op temp brengen.
 
Ik zet leg hem er meestal tegrn half negen op en dan kan je tegen zes uur meestal wel eten maar het ene stuk vlees is het andere niet...
Succes!
 
Lin zei:
Ik zet leg hem er meestal tegrn half negen op en dan kan je tegen zes uur meestal wel eten maar het ene stuk vlees is het andere niet...
Succes!
Wil rond 5 uur gaan eten.. Heb nu de wekker al gezet op half 5 en dan rustig het ei op temp brengen, heb dan een uurtje of 12 om het te redden heb gelezen dat het ook wel eens langer kan duren maar dan kan ik hem altijd nog inpakken. Ben eerder benieuwd of ik hem zo lang op temp hou vind de zak bge houtskool ontzettend veel kleine stukken bevatten heb de grootse onderop gelegd en de rest er boven op met 4 chunks appel hout
 
Mijn egg blijft makkelijk meer dan 8 uur op temperatuur en nog wel veel langer als het moet denk ik, dat gaat vast wel goedkomen.

Ik zou zowieso wel voor inpakken gaan anders red je het niet ben ik bang...
 
Lin zei:
Mijn egg blijft makkelijk meer dan 8 uur op temperatuur en nog wel veel langer als het moet denk ik, dat gaat vast wel goedkomen.

Ik zou zowieso wel voor inpakken gaan anders red je het niet ben ik bang...

Oke ik begin gewoon eigenwijs zonder in te pakken maar als het allemaal krap wordt verander ik gewoon van tactiek
 
Succes!!
 
Zijn hier volgens mij veel voorstanders van inpakken mag ik vragen wat de voordelen daar van zijn? Kortere bereidingstijd dus meer slaap?
 
structor zei:
Jeffrey zei:
Zijn hier volgens mij veel voorstanders van inpakken mag ik vragen wat de voordelen daar van zijn? Kortere bereidingstijd dus meer slaap?
Sneller klaar, betere controle en je verdampt minder vocht dus beter eindresultaat.
Maar als ik om 5 uur wil eten hoelaat zal ik dan moeten beginnen als ik inpak en bij welke temp inpakken, resultaat moet zeker goed zijn de rest van m'n gezin verklaart me nu al voor gek en wil het tegendeel bewijzen
 
Suc6... gaat vast goedkomen
 
Succes, en vergeet niet om foto's te maken! Het schijnt dat veel mensen ze vergeten te maken en zo het o zo begeerde knorretje mislopen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan