BasBQ
Beef en Steak

1ste keer pizza op de KJ3

 
 

SpooN_05

Kooltjesharker
Berichten
191
Hey iedereen,

Heb vandaag voor de 1ste keer pizza proberen te maken op de Kamado joe classic 3.

De deeg heb ik niet zelf gemaakt maar gewoon kant en klaar gekocht uit de diepvries bij de sligro.
Als houtskool heb ik de big blocks van de kamdo joe gebruikt

Heb de methode van smoking dad gevolgd.
De houtskool aangestoken met 3 wokkels.
Heatdeflectors op de middelste stand ineens ermee. Deze waren uit elkaar geschoven in een V.

20220109_161008.jpg


Eens de wokkels wat opgebrand waren het deksel gesloten voor een 5tal minuten.
Daarna heb ik de rest van de opstelling erin gedaan.
De roosters op de bovenste stand en daarop de pizzasteen.
20220109_162133.jpg

Alles toe en laten oplopen naar de 300°
Wanneer we rond 250 zaten ben ik begonnen met de deeg te stretchen.
Daarna heb ik de deeg op de pizzaschep gedaan en rustig alles erop gedaan.
20220109_164006.jpg


20220109_164746.jpg


En nu op de steen.

20220109_165821.jpg


20220109_165857.jpg


De temperaturen schommelden tussen de 250 en de 300.
Alles stond open maar kreeg de bbq precies niet hoger. Mss nog wat langer wachten.
Had het gevoel dat na de 3de pizza de temperaturen niet echt meer boven de 250 uit kwamen.
20220109_163051.jpg


Van de andere pizza's heb ik geen foto's. Vergeten.
Wat was de korst lekker knapperig.
Zekers voor herhaling vatbaar.
 
Laatst bewerkt:
Pizza maken is verslavend. Gewoon de kolenmand vol gooien en alles open dan kom je echt wel boven de 350c
 
Ziet er goed uit!
Het keramiek moet echt ruim de tijd krijgen om de de warmte goed op te nemen, dan krijg je meer stabiliteit in je temperaturen voor meerdere pizza’s, maar aan de bodem te zien was je pizzasteen mooi op temperatuur!
 
Zie nu pas dat het logo ermee ingebrand is 🤣
Heb de joe rond 16u10 aangestoken en ben rond 17u begonnen bakken.
 
Lekker hoor!
 
Zie nu pas dat het logo ermee ingebrand is 🤣

Hahahaha, heb je mooi gedaan!

Zoals eerder aangegeven. Emmer kolen erin en gas geven. Dan moet het goed komen.
 
Pizza's zien er prima uit toch?
Temperatuur onder en boven lijkt goed in balans.
Voordeel van temperatuur 250 is dat het niet té hard gaat.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Bodem is mooi geworden, pizza ziet er goed uit
 
Prima run.
Ik zou een afhaal beginnen.
Ziet er heerlijk uit
 
Stond je top vent er nog op of was die volledig verwijderd?
Dat je temperatuur niet hoger ging kan ook aan je houtskool liggen.

Maar opzich, het resultaat was goed, dus no worries...
 
Ik krijg mijne met gemak over de 400°, dus geen idee wat het kon zijn.

Nu...je maakt als eerste de verguisde Hawaii? :p (blijkbaar is dat voor de Italianen een no-go).
Hij zit er thans wel heerlijk uit.

De volgende keer zeker zelf deeg maken, dat gaat je nog veel meer voldoening geven. Is niet moeilijk en gaat uiteindelijk nog lekkerder zijn. Qua kaas nemen wij altijd mozerella bollen die we versnijden ipv geraspte kaas. Maar met pizza's kun je eindeloos experimenteren wat voor jou het beste is.
 
De vent stond er nog op maar was dwars helemaal open gedraaid

Mss heb ik wat langer moeten wachten dan was mss de temperatuur nog wat verder opgelopen.
De kindjes hadden honger. De hawain was dus ook voor hun. Bij lag er chorizo op 🙂.
 
De vent stond er nog op maar was dwars helemaal open gedraaid

Mss heb ik wat langer moeten wachten dan was mss de temperatuur nog wat verder opgelopen.
De kindjes hadden honger. De hawain was dus ook voor hun. Bij lag er chorizo op 🙂.
of gewoon de op eraf halen, dan heb je meer luchtdoorstroming, meer zuurstof = warmer.
 
ben even is naar de kolen gaan zien en er blijft niet veel van over.
een bodempje met witte kolen
 
Zou de lagere temperatuur ook te maken kunnen hebben met je afstand tot de kolen?
De KJC3 heeft een hogere body dan de KJC2.
Misschien moet je de pizzasteen lager zetten?
Wel weer lastiger om hem er uit te halen dan.
Maar je pizza ziet er heerlijk uit. Kan niet wachten om het ook te proberen.
 
Mooi resultaat, ziet er lekker uit. pizza steen lekker vies kunnen maken. :D
 
of gewoon de op eraf halen, dan heb je meer luchtdoorstroming, meer zuurstof = warmer.
Ik zou idd de top er helemaal af halen.
Aan de andere kant als je niet alleen wilt bakken maar ook af en toe even rustig wil eten is 300 een prima temperatuur.
Balans onder en boven is dan belangrijk zodat je een mooi gelijkmatig geheel krijgt.
 
Ziet er goed uit hoor!
Hier ook pizza's gemaakt afgelopen weekend, maar de steen was te heet bij een dome temp van 350°C. Onderkant van sommige pizza's was dus 'nogal krokant' (verbrand dus)...
 
Ziet er goed uit hoor!
Hier ook pizza's gemaakt afgelopen weekend, maar de steen was te heet bij een dome temp van 350°C. Onderkant van sommige pizza's was dus 'nogal krokant' (verbrand dus)...

Als ik ze bak loopt alles perfect, behalve bij de laatste 2 of zo. Meestal bakken we er een stuk of 6 omdat we van dunne bodems houden. Bij die laatste 2 moet ik altijd wel ff opletten. De laatste is sowizo altijd een Pizza Nutella om af te ronden en dus gaat het deeg er alleen op. Maar de laatste keer was die niet meer bruikbaar omdat ik niet aan het opletten was.

Dus idd opletten dat de steen niet te heet wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan